Silnik
: Zawsze bałem się układu V, raczej wolałem jednoski żędowe jako te wytrzymalsze i jestem miło zaskoczony. Bardzo dobrze znosi LPG.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Pęknięcie drążka stabilizacyjnego.
Inne
: Przednie lampy. Koszt 300zł dwie nowe.
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś lubi Vany to polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra, może nie tak jak w nowym Lexusie ale bardzo przyzwoicie.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie zmienia biegi, przy odpowiednich zmianach oleju i użytkowaniu nie do zużycia.
4,0
Układ jezdny
Dość sztywny, resor z tyłu są wady i zalety. Kiepski promil skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej, szyby są duże słupki wąskie. Naprawdę bardzo dobrze.
3,0
Ergonomia
Kańciak i tyle.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje i dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się jak w domu na wygodnym fotelu. Można przysnąć. Po wyjęciu foteli, dwie osoby nawet o dużych wymiarach śpią wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Mercedes W140 to to nie jest. Ale rozmawiać można nawet przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak paska rozrządu jest łańcuch więc niema kłopotu z rozrządem, jest jeden pasek i zmienia się go co 90,000km wraz z rolkami i pompą wody, olej w silniku 10w40 5l+filtry więc nie najdroższy co 20,000km ,świece zapłonowe wedle producenta auta co ok 75,000km, olej w skrzyni jakieś 5l co 30,000km, przewody zapłonowe co jakieś 50,000km. Cena zmiany tego wszystkiego (zależnie od przyzwoitości warsztatu i rodzaju części zamienniki lub orginały) 1300-1600zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bodajże 2300kg żelaza z 1993r za ok 10,000zł w dobrym stanie.
Dobry stosunek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory wszystko ok, a parę tysięcy wykręciłem i mam wersje bogato wyposażoną, więc wydawało by się że ma się co psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli na czas zmieniasz oleje filtry itd. to niema się czego obawiać.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.3 V6 150KM 110kW
[l/100km]