Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Vision

Adam, 9 lat temu
Silnik 3.5 TSi 211KM 155kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chrysler Vision 3.5 TSi 211KM 155kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Silnik i przeniesienie napędu wspaniałe. Nie słychać a jedzie i nawet przyzwoicie przyśpiesza. Nie jest to oczywiście samochód do wyścigów, tylko stateczny krążownik szos.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Światła drogowe. Po prostu ich nie ma.
Zawieszenie : Na oponach fabrycznych samochód wężykuje na koleinach. Na płaskim jest OK. Po wymianie opon z 225 na 195 problem mija i samochód jedzie jak po sznurku.
4,0
Całokształt
Vision jest samochodem dającym sporo radości z jazdy, choć nie powala przyśpieszeniem. Pomimo wieku ma zgrabną, ponadczasową sylwetkę projekt Włoski a nie amerykański). Ponadto jest to pojazd w miarę prosty, niekłopotliwy i o akceptowalnych kosztach eksploatacji. Wynikają one w moim przypadku z posiadania 23-letniego pojazdu o nieproporcjonalnie niskim przebiegu - średnio 7 000 km rocznie, który nie wymaga praktycznie żadnych napraw. Mnie męczy brak przyzwoitych świateł mijania, szczególnie że jeżdżę po bocznych drogach, na których nie ma oznakowania białymi pasami. W Warszawie ten problem jest praktycznie nie odczuwalny. Pojazd ten, pomimo wieku, nadaje się normalnej eksploatacji lub jako fantastycznie tani samochód hobbystyczny - za dwa lata będzie miał 25 lat i może być zabytkiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do silnika się nie dotykałem. Olej, świece i naprzód. Pracuje rewelacyjnie
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna bez zarzutu - ale przebieg dopiero 147 000 km
2,0
Układ jezdny
Na seryjnych kołach może zaskoczyć na koleinach i głębokich kałużach! Po zmianie na węższe koła (195 przy oryginalnych 225) problem znika i jeździ się jak innym samochodem. Tylko wygląd już nie ten...
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko w każdą stronę. Trochę problem z oceną dystansu przy cofaniu - lecz to sedan ponad 5 metrów długi.
5,0
Ergonomia
Samochody amerykańskie z automatem to wzór ergonomii. Wszystko pod ręką, prawie wszystko automatyczne, oświetlenie wnętrza, oświetlenie na "wejście do domu", regulowana jasność kontrolek a nawet kompas. Można mieć zastrzeżenia do hamulca postojowego z pedałem umieszczonym dość wysoko pod lewą nogą. Jak się go używa, to można przyłożyć kolanem. Z drugiej strony jest naprawdę mocny a jego zluzowanie jest łatwe, nawet dla kobiety. Poza tym w samochodzie z automatem hamulec postojowy jest w skrzyni biegów a tego się praktycznie nie używa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam problem z klimatyzacją w samochodach - choruję na zapalenia płuc. W przypadku Chryslera - rewelacja. Klimatyzacjii się nie czuje!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aż za dużo miejsca. Znakomitej jakości skóra - do dziś bez żadnego przetarcia na fotelu kierowcy! Typowy amerykański "kanapowiec". Wnętrze nie powala urodą jak stare Jaguary wykończone w drewnie lecz jest proste i praktyczne do utrzymania w czystości. Mnie się podoba.
4,0
Wyciszenie
Nie jeżdżę szybko a przy prędkości do 120 km/h wszystkie samochody są ciche. W każdym razie nie męczy. Najbardziej słychać szerokie - 225 - opony. Jeździłem cichszymi pojazdami, lecz wartymi ok 30 razy więcej niż Vision. Stąd wpisuję "dobrze".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
12 l LPG na 100 km to tempomat i prędkość ok. 90km/h, Jeżdżę tak w nocy ze względu na nędzne światła. Średnio pali 15 do 17 l LPG plus 1l benzyny jeżdżąc w miarę płynnie Radzymin-Warszawa i okolice. Może być więcej - nigdy mniej. Instalacja LPG wtryskowa, z której jestem w pełni zadowolony. Samochód jest w pełni sprawny o przebiegu 147 000 km. Skrzynia biegów automatyczna! Nie wiem dlaczego nie ma tej opcji w opisie pojazdu? Błąd na stronie?
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód śmiesznie tani jak na wartość techniczną, całkowicie niedoceniony przez rynek. Kupuj jedynie najdroższe i najlepiej utrzymane pojazdy. Jeżeli kupisz trupa koszty cię zjedzą, jak w przypadku każdego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na 64 000 km przebiegu (od 83 000 do 147 000 km) 23 letniego dziś pojazdu wystąpiły trzy usterki elektryczne - za każdym razem wiązka. Pękło pokrętło od fabrycznego radia. Wjechałem w krzaki, włączyłem radio - antena się wysunęła a ja ją złamałem po ruszeniu. Kierunkowskaz w błotniku wypadł. Włączyły się wentylatory chłodnicy ze dwa lata temu i tak sobie chodzą. Poci się nieznacznie spod pokryw rozrządu. Stanął zamek w tylnej klapie - nie ruszany przez lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie dzieje! Samochód w stanie oryginalnym oprócz przedniego zawieszenia, jednego błotnika, jednej półosi oraz lusterka zewnętrznego - kupiłem go po najechaniu kołem na krawężnik i jedna strona zawieszenia była do wymiany. Wymieniane oczywiście wszystkie części jak filtry itd.Po prostu nie mam tu czego wpisać i oby tak dalej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.5 TSi 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Vision