Silnik
: Dla poprawy humoru wciskam sobie czasem pedał gazu do końca i słucham jak silnik pięknie ryczy a auto rwie do przodu... cos pieknego, gęba od razu się śmieje od ucha do ucha.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korodująca tylna klapa
Zawieszenie
: Zawieszenie wrażliwe na polskie dziury - trzeba doglądać
4,0
Całokształt
Duże, przestronne, wdzięczne i nieprowtarzalne auto z przyzwoitymi kosztami eksploatacji. Doskonałe wyposażenie i możliwości układu napędowego dają wielką radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobre przyspieszenie praktycznie w całym zakresie prędkości, miły warkot przy wciskaniu pedału gazu do końca, żadnych problemów z zasilaniem gazem (sekwencja), cicha i równa praca przy spokojnej jeździe zarówno w mieście jak i na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę za wolna reakcja skrzyni na "kickdown". Trzeba uważać zeby mechanik nie zalał jej olejem klasy dextron !!! Ma być ATF 3+
3,0
Układ jezdny
nieprecyzyjny układ kierowniczy, trzeba doglądać zawieszenie, bardzo dobra przyczepność i dobrze reagujący układ hamowania, szerokie opony i felgi alu z bardzo mocnego stopu (prawie niemożliwe jest zniszczenie felgi) - bardzo ok. Mimo długości ponad 5m bardzo dobrze parkuje się tyłem
Komfort
5,0
Widoczność
przeszklone, przestronne auto, dobra widoczność i możliwości regulacji wszystkich lusterek.
5,0
Ergonomia
Jest wszystko co trzeba i gdzie trzeba, pełna elektryka, mozliwości dowolnego ustawienia fotela osoby od 160 do 220cm mogą spokojnie kierować. Bardzo wygodne fotele z tapicerką skórzaną - osoby starsze i ze schorzeniami kręgosłupa mogą podróżować bez większych problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System automatycznej klimatyzacji i ogrzewania działa jak trzeba w zakresie temperatur od -25 do +45 st. - mam zawsze 22st w środku po 5 minutach jazdy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca w środku. Nie zdarzył się jeszcze taki, co dosięgnął klamki w drzwiach po przeciwnej stronie.
5,0
Wyciszenie
Wprawdzie to nie Pontiac TransSport 3,8 gdzie zupełnie nie sychać silnika ale też jest dobrze :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie gazu w jeżdzie mieszanej w granicach 12,5-13,5 l w zimie i do 15l w lecie (klima) - tyle co 6-8l ropy - jak na 200KM, automat i wage auta rewelacja.
Stosunkowo drogie części, amortyzatory warto sprowadzić z USA bo w Polsce drogie i trudno o dobre. Wymiana paska rozrządu (raz na 120 tys.km) to wydatek rzędu 1-1,8 tys.zł w zależności od warsztatu. Drogie przewody wysokiego napięcia (250-300zł) - taka niespodzianka :) Elementy zawieszenia, klocki itp juz w normie i dostępne.
Ceny mogą wydawać się wysokie ale to w końcu 200-konne auto i np cena wymiany rozrządu w europejczyku z silnikiem V6 wychodzi podobnie lub drożej.
Samochód wrażliwy na działalność kowali udających mechaników - warto się dobrze zainteresować komu daje się ten samochód to naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszt dobrego egzemplarza z niewielkim przebiegiem + instalacja sekwencyjna + ew. naprawy nie powinien przekroczyć 20 tys. zł. Za te pieniądze bardzo trudno kupić coś równie przestronnego, dynamicznego, wyposażonego, z automatyczną skrzynią biegów i spalaniem odpowiadajacym 6-8l ropy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zawiesza się klima i trzeba odpiąć na chwilę akumulator. Stuki w zawieszeniu - trudno wyeliminować i chyba trzeba z tym żyć.
Korozja tylnej klapy - ten typ tak ma.
Zdarzają się awarie czujników prędkości ABS -
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zmieniać na czas płyny i materiały eksploatacyjne, lać paliwo i jeździć :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 TSi 211KM 155kW
[l/100km]