Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Town & Country V

sledziqus, ponad rok temu
Silnik 3.6 V6 287KM 211kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Chrysler Town & Country V 3.6 V6 287KM 211kW 2007-2016 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Chiałby się ciszej
5,0
Całokształt
Jeżdzę autem 2 lata więc czuję się upoważniony do konkretnego komentarza. Auto dla rodzin 2+3 i więcej w mojej opinii. Mam trójkę i czwarte w drodze, wczesniej zawsze jeździłem kombi. Kanapę trzeciego rzędu traktowałbym bardziej jako 2,5 miejsca niż 3 ale trójka dzieciaków pojedzie podobnie jak w kombiakach. zależało mi na aucie dla dużej rodziny i z dużym bagaznikiem żeby trumny na dachu nie wozić. Ocena samochodu może się różnić w zależności od wyposażenia, ja mam dość bogate i do niego się odniosę. PLUSY: Miejsca jest ogrom, tym samochodem robię trasę np do CHorwacji na strzała i nie jestem połamany. Tak samo drugi rząd gdzie mam 2 fotele kapitańskie z podłokietnikami i pełną regulacją pochylenia + przód/tył. Mam 186cm i w 3 rzędzie też siądę ale już zaczynam dotyk głową sufitu. 2 rząd ma isofixy + 1x isofix na tylnej kanapie. Wielki bagażnik nawet przy 7 osobach ( podobno 900 litrów... nie wierzę ale naprawdę dużo mieści) nie muszę wozić trumny na dachu i o to mi chodziło. Kanapa i siedzenia 2 rzedu składają się bardzo prosto, bardzo szybko i całkowicie na płasko! Przestrzeni załadunkowej wówczas nie powstydzą się małe dostawczaki. Ja wiozłem szafę 2,4m. Schowków, uchwytów miejsc i skrytek - ogrom. Nie ma problemu z butelkami 1,5l :) Świetny silnik, znakomity do gazu, zaskakująco pcha te ponad 2 tony - jak komuś zależy można zejść poniżej 8s /100km. LPG można bardzo fajnie schować - ja mam 2 butle w sumie 85l netto - w miejscu schowka na 1 z foteli i drugą na koło zapasowe które jest...pod autem. Dzięki temu nadal mogę 1 fotel złożyć i wozić długie rzeczy. Nadal mam pełną przestrzeń bagażnika dostępną. Podgrzwane fotele 1 i 2 rząd, + kierownica, blind spoty, kamera cofania, wydajna klima 3 stefowa, ekran ( lub ekrany) dla dzieci - można łatwo ogarnąć np netflix, bajki, a nawet konsole do grania ;) - dom na kółkach. Całkiem przyzwota średnica zawracania jak na taką krowę. Spalanie bdb jak na silnik 3,6 V6 i 2,1 tony masy: trasa 9-10L PB // 12-13L LPG. Bardzo wygodnie i wysoko się siedzi, dużo widać przez te wszystkie szyby. Hill assist w standardzie i się przydaje. Automat dla tych co wcześniej jeździli manualem, jak ja. Uwaga! trzeba się przyzwyczaić i nauczyć "wyczuć" go, wtedy jest ok ( mi zajęło to w pełni chyba z 2 miesiące - nie zrażajcie się). Części i serwisy normalne i nie mam problemu z dostępnością niczego jak dotąd. MINUSY Dla mnie powyżej 130 jest za głośno, kubatura auta robi swoje. Nauczyłem się się zapinać tempomat na 125 km/h. Posiadacze śmieszkują że to kiosk na kołach i coś w tym jest. AMerykanie o wygłuszeniu zapomnieli i nowemu nabywcy polecam w to zainwestować we własnym zakresie. Wówczas można jeździć szybciej i ciszej ale 3-5k pln inwestycja. Plastiki i wykończenie w europejczykach są o klasę wyżej. Dobija mnie system infotainment - niby ma co potrzeba ale i tak jest wkurzający po spięciu telefonu przez BT ciągle nawija komentuje że taki i taki dzwonił / dzwoni albo że dostałem SMS od tego i tego. Wkurzające - u mnie wyleci i przejdzie jakiś sensowny tablet z Android Auto - to ok 2k pln inwestycja. Fabryczne hamulce działają i to tyle. Jak chcecie bezpiecznie i dobrze to polecam doiwestować, ja mam coś sensownego i czuć różnicę wyraźnie. Zawieszenie lubi trzeszczeć na wybojach jeżeli ktoś nie dba o ogumienie, dystanse itp. Ja się to ma na oku - jest OK. Fabryczne światła ( nie dotyczy modeli z ksenonami) to jakiś żart. Po kosztach zmiana żarówek na jakieś Nightbreakery robi już dużo. Dla ambitnych wymiana na Bi-LED u kogoś sensownego za 3-3,5k pln. Automat jest stary, 6 biegowy, wymaga przyzwyczajenia i wyczucia. Na początku nie potrafiłem nim bezpiecznie wyprzedzać. Przydała by się skrzynia np 8 biegowa. Po imporcie kilka spraw wymaga adaptacji do krajowych i europejskich przepisów. Generalnie minusów wypisałem dużo bo o plusach przeczytacie wszędzie. Niemniej to naprawdę bardzo fajne auto, szczególnie na LPG. Ja zamierzam je użytkować bardzo długo i niech to wystarczy za rekomendacje. Fukcjonalnością wciąga nosem S-Maxy, Galaxy, Alhambry, Sharany i inne rodzime EU wynalazki. Jednak podsumuje to tak. Jak szukacie rodzinnego wozidła 40-70tys to znaleźliście. Jak macie większy budżet to szukajcie Chrylera Pacifici. Jest minimum mniejszy w środku ale ma znacznie lepsze wykonczenie, wyciszenie i skrzynię. Ale części też spoooro droższe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Migiem osiąga temperaturę roboczą, pięknie mruczy, jest zrywny, nie siorbie nic oleju. Zużycie paliwa na duży plus
3,0
Skrzynia biegów
jak z ciągnika ;) NIe no przesadzam, daje radę i można jeżdzić i wyprzedzać dynamicznie też można
5,0
Układ jezdny
TO minivan ponad 5m i 2 tony w tym kontekście nie mam się do czego przyczepić
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
spoko ale w wersji bez blind spotów odjąłbym 1 gwiazdkę
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czytelnie i intuicynie. Od razu człowiek łapie co i gdzie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
UWAGA na rozszczelnianie parownika z tyłu w związku z dziwnym umiejscowieniem jego i rurek - wali tam błoto od kół i powoduje korozje. Tak to klima zasuwa aż miło w każdym miejscu auta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miazga ile tu jest miejsca i jak cudowanie się nim podróżuje na długich trasach. Żaden europejczy tego nie da w tej klasie
3,0
Wyciszenie
moim zdaniem najsłabszy punkt samochodu ale może się czepiam
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest OK, częsci są od DOdga , Lancii, CHryslera, Czasem coś od Fiata ( był freemont podobny)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem za 40 i zrobiłem gaz i parę rzeczy za kolejną dychę. Me happy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic specjalnego się nie działo, podobnie jak poprzednie auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd śmiga

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 V6 287KM 211kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Town & Country V