po 4,5 latach użytkowania powiem tak - walory użyteczne super, usterkowość - zarówno drobne rzeczy, jak i poważne - masakra, w ciągu 4,5 lat zrobiłem ok 100 tys. w mieście i trasach (Europa i Polska)
auto sprzedałem, bo nie miałem już siły z nim walczyć, ale poważnie rozważyłbym ponowny zakup pod warunkiem trafienia zdrowego (szczególnie pod względem blachy) egzemplarza, dokładnie z takim silnikiem i instalacją lpg
Wrażenia
4,0
Silnik
niby nie do zajeżdżenia, bo rozrząd na łańcuchu, ale cały czas były jakieś problemy, a auto wcale nie miało kosmicznego przebiegu (sprawdzone 150 kkm w momencie zakupu), czyli w przeciągu 4 lat wymieniłem: chłodnicę, pompę wody 2 razy, świece + przewody 3 razy, z sondą lambda generującą check engine nie poradziłem sobie, zużycie oleju 1 litr na 5kkm, auto sprzedałem z podejrzeniem uszkodzonej uszczelki pod głowicą i/lub wypaleniem gniazd zaworowych
3,0
Skrzynia biegów
stara konstrukcja amerykańska, 4 biegi, zaleta - działa i się nie popsuła, wada - finezji w niej tyle, co w posłance Pawłowicz, gdyby silnik nie miał 200 koni, to autem nie dałoby się jeździć.
2,0
Układ jezdny
o tu jest kiepsko, do przodu jedzie, o to żeby zakręcić trzeba prosić specjalnym pismem, w zakrętach wychyla się tak, że nie kierowca nie czuje się komfortowo, układ kierowniczy bardzo mało dokładny, zawieszenie raczej miękkie niż twarde, usterkowość - masakra, w ciągu 4 lat wymiany: amortyzatorów (przód i tył), poduszek amortyzatorów (2 razy), regeneracja układu kierowniczego, tuleje wahaczy i standardowe elementy zawieszenia do wymiany co 6 miesięcy, klocki i tarcze co najmniej raz w roku, tył trochę rzadziej
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu ok, do tyłu słabo - to wina długości auta, lusterka zewnętrzne super
4,0
Ergonomia
proste auto z prostymi rozwiązaniami, najtrudniejsze dla mnie było opanowanie 1 dźwigienki do wszystkiego tj, kierunkowskazów, wycieraczek itd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
u mnie działało super, wpływ miał fakt, że auto duże i de facto 2 obiegi grania i klimy - rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rozpusta, polecam wersję stow and go - fotele chowane w podłogę, pozwalają w chwilę zrobić z autobusu 7 osobowego busa (na podłogę wchodzi regularny regips), a chwilę później w drugą stronę
3,0
Wyciszenie
słychać wszystko
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
gdyby nie LPG byłoby kiepsko, tak jest średnio
4,0
Stosunek jakość/cena
z jednej strony tanio kupiłem, wyposażenie super - jeździłem 4 lata
z drugiej - w warsztatach zostawiłem równowartość takiego drugiego (o ile nie więcej)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mega dużo upierdliwych drobnych rzeczy, jakaś zerwana linka, urwany zaczep, itd + to co opisałem wyżej
wysoko oceniam żarówki: przez 4 lata spaliła mi się 1 szt. wewnątrz, pozostałe były te, z którymi auto kupiłem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
u mnie niestety dużo, pomimo małego przebiegu, szczegóły powyżej głównie zawieszenia, ale są i inne kwiatki,
blacha beznadziejna: auto z końca 2004, a rdzewiało wszystko, na koniec lewarek wbił mi się w próg (to m.in było przyczyną sprzedaży)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 215KM 158kW
[l/100km]