Zawieszenie
: drążki, końcówki, łączniki co roku do wymiany
4,0
Całokształt
właśnie zakończyłem poszukiwanie auta idealnego dla mojej rodziny (na razie dwoje dzieci), komfort, przestrzeń i funkcjonalność biją wszystkie moje poprzednie wozidła o dwie klasy, szkoda tylko, że 90% importowanych ze Stanów aut miało tam szkodę całkowitą. Nie bite egzemplarze to prawdziwe rodzynki.
Wrażenia
5,0
Silnik
lekko ponad dwieście koni na 2 tony masy to nie jest imponujący wynik, jednak do bezpiecznego podróżowania z rodziną zupełnie wystarczy. Na pewno nie jest to auto do ścigania, ale nie ma żadnego problemu z wyprzedzaniem. Delikatny pomruk v6 bardzo miły dla ucha. Skoro jest produkowany od ponad 20 lat na pewno jest dobrze dopracowany.
4,0
Skrzynia biegów
świetnie dobrana do gabarytów auta i mocy silnika. 100km/h i 2000 obrotów. Ruszając z miejsca nie można narzekać na dynamikę. Lekkie schody zaczynają się w trakcie jazdy. Kick back zajmuje komputerowi chwilę czasu i często brakuje mi natychmiastowej reakcji. Potrafi także przy wyższych prędkościach zredukować do jedynki co niespodziewanie spowalnia jazdę. Zdecydowanie powinien być dopracowany program sterujący redukcją aby nie było takiej możliwości. Ogólnie płynnie, bez szarpnięć no i wygodnie.
4,0
Układ jezdny
producent nie przewidział podróżowania tym samochodem po polskich drogach, większe nierówności powodują spore przechyły auta i kołysanie, natomiast podróżowanie po równej nawierzchni ewentualnie rzadko połatanej uzmysłowiło mi dopiero co to jest amerykański kanapowiec. Auto płynie.
Komfort
4,0
Widoczność
przód, boki bardzo dobrze, tył praktycznie brak. Zaparkowanie pod marketem w bardzo wychudzonych stanowiskach bez parktronika lub kamery graniczy z cudem. Długi ponad 5m, odległość metr od samochodu wydaje się, że już masz gościa na zderzaku. Nie było wyjścia - założyłem kamerę.
4,0
Ergonomia
zauważyłem jeden mankament - dosunięcie fotela kierowcy do przodu uniemożliwia swobodne przejście do tyłu. Poza tym o.k.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
długo się nagrzewa i długo chłodzi. Schłodzenie auta przy 30 stopniowym upale wymaga co najmniej 15 minut jazdy. Z racji tego iż tylny parownik klimatyzacji umieszczony jest nad tylnym nadkolem w większości egzemplarzy w tym i moim występują nieszczelności związane z korozją przewodów i zaworów. Poprzedni właściciel odciął dopływ czynnika do tyłu i nie do końca można cieszyć się z dobrodziejstw klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
optymalne ustawienie przedniego i środkowego rzędu siedzeń umożliwia komfortowe podróżowanie siedmiu osobom. Wielką zaletą jest możliwość swobodnego przemieszczania się po aucie bez konieczności wysiadania. Bagażnik wystarczający na długi wyjazd dla pięcioosobowej rodziny.
4,0
Wyciszenie
nie jest to auto klasy wyższej i stąd mam zastrzeżenia co do skuteczności wyciszenia auta. O ile hałas własny przy 120 na godzinę ogranicza się to lekkiego szumu o tyle przejeżdżające obok ciężarówki słychać bardzo wyraźnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
benzyna trasa 10-11 l, miasto 15, LPG trasa 15 miasto 20, części tanie, sprowadzane indywidualnie ze Stanów nawet z wysyłką są tańsze o 50% niż w Polsce, eksploatacja daje jednak po kieszeni, częste wymiany klocków, tarcz, elementów zawieszenia no i olej (zgodnie z instrukcją producenta) co 3000 mil (paranoja), poza tym normalne zużycie oleju to litr na 2-3 tyś km, ale za to jak fajnie jeździ!
4,0
Stosunek jakość/cena
pięcioletnie egzemplarze kosztują połowę ceny nowego golfa, nic więcej chyba nie muszę pisać a o jakości będę mógł coś powiedzieć za rok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
użytkuję od pół roku - brak usterek, jedynie komputer co jakiś czas blokuje centralny, trzeba otworzyć maskę wyjąć zółty bezpiecznik, włożyć i wraca do normy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w polskich warunkach wymianę elementów zawieszenia traktuję jako czynności eksploatacyjne, jak na razie to zaczęło wyć łożysko sprężarki klimatyzacji (wymiana około 350PLN)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 215KM 158kW
[l/100km]