Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Town & Country IV

Michał, 15 lat temu
Silnik 3.8 i V6 215KM 158kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chrysler Town & Country IV 3.8 i V6 215KM 158kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Praktyczność, komfort, niezawodność, przyjemność prowadzenia i przestrzeń wewnątrz
5,0
Całokształt
Aktualnie przejechałem autem od zakupu 30 tyś i ma ono teraz ok 100tys km przebiegu. Czyli juz cos można konkretnego powiedzieć o tym aucie. Rozważania dotyczące oceny auta trzeba prowadzic a jkaimś kontekście a ewentualne porównania prowdzic wsórd aut tej samej klasy, więc kilka słów na poczatek co dla mnie było ważne przy wyborze auta: miejsce dla 7 osób z przyzwoitą przestrzenią bagażową, wygodny i praktyczny , niezawodny, przyjemny w prowadzeniu i bezpieczny. Istotny jest komfort podróżowania na wszystkich miejscach – właczająć w to ostatni rząd siedzeń. Wybór nie był łatwy i przed zakupem rozważałem zakup następujących aut: Toyota Sienna i Previa, Honda Odyssey, Renault Espace IV, Peugeot 807, Mazda MPV, Mistubihi Grandis, VW Sharan/Ford Galaxy II no i Chryslersa Town&Country 3,3/3,8 lub Voyagera 2,5/2,7 CRD. Dość dużo czasu spedziłem przeglądajać listy dyskusyjnei odwiedzająć komisy samochodowe. Doś szybko wyeliminowałem z listy samochody z silnikiami Diesla, które nie dużo palą ale ciągle są zbyt hałaśliwe (Espace 2,2 DCi) i czasami potrafiące zaskoczyć awariami które wiążą się z dużymi kosztami naprawy – wtryskiwacze, pompy wtryskowe czy turbosprężarki. Mając na uwadze co powyżej doszło jeszcze jedno kryterium – możliwa przeróbka na LPG w prefesjonalny sposób tak by silnik pracował bez zakłóceń i obniżenia trwałości silnika i osiagów. A wiec studiowanie list zwiazanych z tematem LPG i konsultacje w kilku warsztatach montujacych instalacje LPG. Biorąc pod uwagę co powyżej lista szybko skróciła sie do minivanów produkowanych na rynek amerykański, które są bardzo praktyczne i trwałe a duże silniki wolnobrotowe dostowane do paliwa 78 oktanowego (tak w USA takie używają) świetnie pracują na LPG. Czyli Toyota Sienna, Honda Odyssey lub Crysler Town and Country. Po ogledzinach okazało się, że równiez ich wielkosc jest świetnym kompromisem pomiędzy poręcznościa a przestrzenią wewnątrz a z wyglądu ciągle bardziej przypominają duże kombi niż auto dostawcze (VW Multivan). Niestety Honda i Toyota okazały się poza zasięgiem finansowym jeśli chodzi o zakup i utrzymanie (drogie częsci) a wiec został Chrysler Town and Country. Wybrałem wersję EX ze silnikiem 3,8 220Km, skórzana tapicerka, DVD ze zmieniarką na 6 płyt, 3 strefowa klimatyzacja, AIRBAB, ACS, ABS, odsuwane elektrycznie tylne drzwi i klapa bagażnika, wersja z fotelami nie chowanymi w podłogę, które są znacznie wygodniejsze. Ostania moja uwaga dotyczy bezpieczeństwa biernego tego pojzadu dla wszystkich, którzy czytają te opinie zastanawiając się nad zakupem. W testach EURONCAP Voyager dostał 2 gwiazdki, ale dotyczyło to auta z kierownicą po prawej stronie czyli takich, które nie maja racji bytu u nas. Dla anglojęzycznych wycinek ze strony EURONCAP: The LHD car performed significantly better than the RHD car in the frontal impact, scoring 9 points, giving a potential four star adult occupant rating. The main reason for this was the lower extent of deformation of the passenger compartment, which remained stable). Czy w przypadku samochodu z kierownicą po lewej stronie mamy 4 gwiazdki a to juz jest wynik przyzwoity zważywszy na masę auta wynoszącą ok. 2,1tony. W testach amerykańskich auto z silnikiem benzynowym IIHS – 5 gwiazdek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miłe głebokie brzmienie V6, równo i zdecydowanie wchodzi na obroty. Ma zabezpieczenie uniemożliwiające wejście powyżej 3500 rpm na biegu jałowym. Bardzo szybko się nagrzewa co ma znaczenie przy LPG - wczesne przejście na gaz. Silnik prawie bezobslugowy - łańcuch rozrządu i zawory praktycznie bezobsługowe.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi wydają się wystarczające do spokojnej jazdy – skrzynia przełącza płynnie zaś zmiana biegów jest niezauważalna dla pasażerów. Zmiana oleju co 30-40tyś km – koszt ok 300-400PLN. Wychodzi taniej albo tak samo jak wymiana tarczy sprzęgła co jakiś czas w „manualu”.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre tłumienie nierówności, różnych drgań i rewelacyjny komfort ale na dobrych drogach. Spokojna jazda autostradą z prędkością ok 140km/h to relaks i brak zmęczenia po prejechaniu 1000km. Auto płynie po drodze. Ale na dziurawych drogach a takich w Polsce sporo jest już gorzej – krótkie nierówności i dziury są mocno odczuwalne nadwozie wpada w kołysanie. Również hamulce to nie mnistrzosto świata - wymaga to przyzywczajenia i poprostu ograniczenia prędkości. Tu myślę, że Europejska konkurencja wypada lepiej – szczególnie nowe Galaxy ostataniej generacji. Z drugiej strony nie jest to tragedia i nie przyćmiewa to poztywnego obrazu tego auta. Poprostu trzeba uważać i czasami jechać zwyczejnie wolniej ale to w końcu rodzinne auto pomyślane do spokojnego, komfortowego podróżowania a nie szybkiej jazdy. Wspomaganie kierownicy działa skutecznie – prowadzenie i manewrowanie bardzo wygodne. Dobre utrzymanie kierunku jazdy, mimo wszystko niezłe tryzmanie drogi, bardzo mała wrażliwość na koleiny. Seryjne alufelgi 16” dopełniają w gruncie rzeczy pozytywny obraz o ładny wygląd.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach jak i w lusterkach. Nawet cofanie jest łatwieksze niż w Focusie combi czy Omedze sedan, zaś porównywalne z Megane Combi.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, dzwignia biegów rodem z betoniarki pod kierownicą przypomina wartburga czy trabanta ale jest bardzo praktyczna i wygodna. Pokrętła i przyciski czytelne, na swoim miejscu. Sterowanie radiem w kierownicy. Fotel kierwcy z elektryczną regulacją. Boczne drzwi i klapa otwierane elektrycznie na pilota - wygoda. Ludzie starsi i dzieci wsiadają bez stresu jak zamknąć drzwi. Diodowe oświetlenie środkowej konsoli – drobiazg ale bardzo miły. Ponadto duża liczba praktycznych uchwytów na kubki – niektóre regulowane na różny rozmiar kubków jak i wieszaki na siatki z zakupmi – bradzo praktyczne. Schowki – w sumie 7 – nie tak dużo ale w miare praktyczne. Łatwe wyjmowanei foteli – wyjęcie 2 rzędów tylnych siedzeń zajmuje nie wiecej niż 5 minut. System audio ma wejscia do audio / video, wbuodwane DVD na 6 płyt. Wszyscy mogą słuchać lub oglądać video bądź tylko pasażerowie tylnych siedzeń mogą oglądać film słuchajać sciezki audio na słuchawkach (komunikacja poodczerwień) a w tym samym czasie kierowca i pasażer z przodu mogą sobie słuchać muzyki albo poprostu mieć cicho.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie jest bardzo wydajna z regulacją 3 strefowa: przód – lewo prawo i tył. Każde siedzenie ma oddzielny wylot powietrza z dachu i przy podłodze. 2 wymienniki ciepła – jeden z przodu, drugi z tyłu powodują, że schłodzenie lub ogrzanie dużej kabiny jest szybkie i skuteczne. System można łatwo wyregulować tak by wszyscy mieli komfortowa temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moja 6 osobowa rodzina ma aż nadto miejsca. Koniec kłótni między dziećmi \"posuń się, nie przeszkadzaj, nie rozpychaj\"- po prostu każdy ma swoje oddzielne siedzenie. Wreszczie w czasie jazdy można wyciagnąć nogi. Pojemnosć bagażnika przy 7 miejscach ok 480 litrów – tyle co Megane kombi. Po wyjęciu tylnych siedzień i 5 miejsc – bagażnik ogromny – pojemność pewnie ze 2000litrów
5,0
Wyciszenie
Potrójne uszczelki w drzwiach, grube szyby i masywna karoseria powodują, że do środka dociera mało hałasu z zewnątrz. Silnik V6 do 5tyś cichutko mruczy – powyżej już głośniejszy. Hałasy z drogi nawet przy jeździe po mokrej nawierzchni są dobrze tłumione. Jeżeli porównać Previę diesel czy Espace Diesel – takimi jeżdziłem to porównanie jest jak szokujące – w Chryslerze z benzyną 3,8 V6 na LPG cisza jak w Lexusie.. ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z instalacja sekwencyjna 4 generacji LPG – przyzwoicie. Przy cenie benzyny 4,4 (potrzebna rozruch) i LPG 1,8 Koszt przejazdu 100km za miastem 24-26PLN , w mieście ok 30PLN. Czyli odpowiada to zużyciu oleju napędowego na poziomie 6-7l / 100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżli auto sprowadzone z USA to bardzo dobrze. Nowy koszt ok 30000USD. Ceny w polskich salonach powyzej 200 tyś – bez sensu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 100000km do tej pory, 6 lat. Wymienione – korek wlewu chłodnicy i piasta przednia. Reszta to eksploatacja. Klocki przednie starczają na 30-40Kkm., Wymiana świec przy LPG co 30000km. Z przekonaniem mogę poeiedzieć, że to auto niezawodne porównujac do moich wcześniejszych – Megane, Focus, Opel Omega, Renault 19 czy Fiat Tipo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK na przestrzeni 100000km

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chrysler Town & Country IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler Town & Country IV