Inne
: Komfort podróżowania - czy krótkie odcinki po mieście, czy długie trasy - zawsze super wygodnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Niestety w moim przypadku trafiłem na dosłownie wszystko co się mogło popsuć. Nawet wydech dwa razy szlag trafił w ciągu 5 lat. No pech.
3,0
Całokształt
Ciężko ocenić za całokształt te auto, bo emocje są skrajne. Jest to samochód idealny jeśli chodzi o właściwości jezdne, komfort jazdy i wyposażenie. Natomiast częstotliwość usterek w egzemplarzach 10-cio i więcej letnich to chyba loteria. Ja przegrałem. Na 5 lat posiadania łącznie jeździłem może 3 - reszta postój w warsztacie. Zaczęło się od budy, która niestety gniła w tempie zawrotnym i trzeba było zacząć od progów, poprzez drzwi boczne lewe, klapę tylną aż do dwóch ćwiartek tylnych! Potem doszła awaria układu klimy. Potem zaczęło się sypać dosłownie wszystko - drobiazgi ale jakże uciążliwe. Nie będę wszystkiego opisywał, zaznaczę, tylko że chcąc się cieszyć wygodą wsadziłem w ten egzemplarz ponad cenę zakupu. Najbardziej niebezpiecznym okazała się spalona wiązka, która unieruchomiła silnik. Po prostu się sfajczyła...
Jak pisałem na początku, to jest loteria. Znajomy ma i praktycznie sama eksploatacja. Tak więc nie zniechęcam, tylko mówię jak ja trafiłem. Pech po prostu, a auto jest megawygodne i pojemne. Nie ma z czym porównać.
Przed zakupem na pewno należy sprawdzić:
układ kierowniczy (czy aby delikatnie nie wyje - wtedy pompa lub regeneracja całości)
stan klimatyzacji (zwłaszcza bardzo delikatnych wycieków w okolicy tylnego prawego koła)
praca silnika na wolnych obrotach (czy nie ma delikatnych drgań, szarpnięć itp)
skrzynia biegów (klasycznie w automatach - szarpnięcia - ja dwa razy sterownik wymieniałem)
jeśli mamy wątpliwości co do blachy, to zajrzeć wszędzie gdzie się da (nawet poprosić sprzedającego o możliwość odkręcenia boczków z drzwi - często gniją od środka i nie widać)
elektryka drzwi (sprawdzić czy się domykają i otwierają za każdym razem tak min z 5 razy z rzędu - naprawa tego nie jest droga ale upierdliwa)
cewka nagrzewnicy (temat klasyka w tych autach)
Z uwagi na swoją masę i stan naszych dróg zalecane jest średnio co ok 10k km ustawienie zbieżności kół.
Kontrolka Check Engine - przy instalacjach LPG pali sie praktycznie non-stop. Natomiast warto raz na jakiś czas (raz na tydzień lub dwa) sprawdzić kluczykiem ("kluczykowaniem") listę błędów czy aby nie przybyło.
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie konstrukcja pamięta Eisenhowera więc nie bardzo jest skomplikowana. Raczej odporna i trwała.
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli działa, to jest super. Jak szarpie, to najczęściej sterownik. Koszt wymiany 1000zł.
4,0
Układ jezdny
Jak na swoje gabaryty auto prowadzi się dość pewnie. Nie ma większych problemów oprócz tego, że należy co 10k km ustawić zbieżność, bo się na naszych drogach rozjeżdża..
3,0
Karoseria
Tu jest loteria.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każą stronę.
4,0
Ergonomia
Amerykanie lubią sobie życie ułatwiać a nie utrudniać i to widać i czuć w tym aucie w kwestii ergonomii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze gdy jest sprawna. Czasem walnie cewka nagrzewnicy, czasem klima się posypie..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedno zdanie: salon na kołach.
4,0
Wyciszenie
Dość dobre jak na takie gabaryty.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja trafiłem okropnie i wydałem kupę kasy na serwis, ale na pewno są lepsze egzemplarze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie ilość awarii, dałbym 5. Niestety w moim przypadku 3 - za komfort podróżowania.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaskakująco dużo, ale może tylko u mnie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety 3 miesiące po zakupie poszła uszczelka pod głowicą. Do tego 2 x w ciągu 5 lat posypałs ię sterownik od skrzyni. No i na budę trafiłem pognitą od środka (zaglądajcie pod obudowę klapy, drzwii bo z zewnątrz nic nie widać).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.3 i V6 180KM 132kW
[l/100km]