Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Stratus I Cabrio

peterson2003@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 LE 131KM 96kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Stratus I Cabrio 2.0 LE 131KM 96kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nagrzewanie kabiny - obawiałem się kupić kabrio - całkowicie niepotrzebnie :) Spalanie - myślałem, że będzie wyższe, a wyszło, że pali tyle samo co nowe auto z takim samym silnikiem o poj. 2000cm3. Dodam, że następne auto, to też będzie kabrio i też chrysler :)
5,0
Całokształt
Jestem wciąż zachwycony tym autem, a jeszcze bardziej będę w lecie :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo ostatnich mrozów zawsze odpalił, jego kultura pracy gdy jest zimny nie jest najwyższa, ale gdy się rozgrzeje, co trwa bardzo krótko jest już bardzo ok. 131KM wystarczy, żeby żwawo przyspieszyć, ale trzeba redukować i podejć dość wysoko z obrotami.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma skok drążka w sam raz, biegi wchodzą płynnie, można je zmieniać jednym palcem. Wsteczny i jedynka czasem nie chcą wskoczyć - wystarczy wówczas rozsprzęglić i jeszcze raz spróbować. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, bo takie same problemy były w megance i w innych autach też są spotykane.
5,0
Układ jezdny
Po prostu perfect. Autko trzyma się drogi świetnie. Wielowahaczowe zawieszenie robi swoje. Nie za miękkie nie za twarde, a w zakrętach klei się do jezdni.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie wiem jak tutaj opisać, bo bez dachu, to ja widzę o NIEBO więcej niż inni kierowcy \"konserw\". :) Z dachem natomiast do tyłu widoczność ograniczona i to znacznie, ale już się nauczyłem tak poruszać i jeszcze w nic nie przydzwoniłem :)
5,0
Ergonomia
Generalnie nie ma się do czego przyczepić, poza jedną rzeczą - włącznik świateł awaryjnych. Czemu nie jest gdzieś na konsoli, tylko schowany za kierownicą. Już raz mi się zdarzyło, że przełączałem awaryjne i rękę wsadziłem przez kierownicę... przy skręconych kołach. Chciałem wyprostować kierunek jazdy i ręka mi zablokowała :) Na szczęście na placu i przy małej prędkości. Oprócz tego podłokietnik, schowek, przyciski i włączniki na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj absolutnie rewelacja. Poczynając od lata, gdzie nie potrzebny jest dach i mamy przyjemność jazdy kabrio. Przez upały, gdzie zamykamy dach, włączamy klimę i jest przyjemnie chłodno. Przez jesień, gdzie w mokre dni możemy się przekonać jak ładnie działają nawiewy. Aż po zimę, gdzie auto w ciągu 5-10 minut w temperaturze -18stC nagrzewa się i robi się cieplutko, a po jeszcze kilku minutach z kratek nawiewów zaczyna wylewać się wrzątek (2 nagrzewnice) :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma takiego drugiego kabrio. Sam mam 196cm wzrostu, a jechałem z trzema osobami na pokładzie 100km i nikt nie narzekał ani przez chwilę na brak miejsca. Jest to największe kabrio na rynku - prawie 5m robi swoje. Do samochodu zapakujemy 4 osoby i 4 torby podróżne (powiedzmy, że takie mniejsze :)) Bo bagażnik też jest jak na kabrio wielki :)
5,0
Wyciszenie
Tutaj ocena będzie prosta - doskonale. Jedno z najlepiej wyciszonych kabrio na rynku. Jak wszystkie amerykańce zresztą. (ale też jest różnica w porównaniu z normalnym autem, ale raczej różnica w rodzaju dźwięku jaki nas dobiega, niż w jego głośności - ktoś to rozumie?:)))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Auto pali mi średnio 10-11L LPG na 100km. Naprawdę zatankuję pełny bak i zrobię ok 450km (pełen bak kosztuje teraz ok 80zł. Suma sumarum cena przejechania obecnie 100km wynosi tyle ile w megance rok temu :) Przy dynamicznej jeździe spalanie wyniosło ok 13L LPG. Dodam, że na benzynie jeżdżę sporadycznie, żeby auto przegonić na normalnym paliwie, także nie wypowiem się w tej kwestii. Przy sekwencji jednak musi zawsze być paliwo, żeby auto mogło się zagrzać i przełączyć z benzyny na gaz. W związku z tym trzeba policzyć, że raz na miesiąc trzeba za te 50zł zatankować benzyny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko na ulicy po prostu wymiata. Naprawdę prawie wszyscy się za nim oglądają!!! Kobiety, mężczyźni, dzieci, psy, koty... :)))) Wygląda na 2 razy droższe, a do tego bardzo elegancko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów... na razie takie pierdoły jak: żarówka świateł mijania, pęknięcie zbiorniczka na płyn chłodniczy (ktoś zakładając gaz poprowadził przewody tak, że naciskały na rurkę wyjściową ze zbiorniczka i w mrozie plastik stwardniał i pękł, dodam, że nowy zbiorniczek kupiłem za 60zł, ale jeszcze nie jest założony, bo stary skleiłem)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem cewkę zapłonową, bo stara miała przebicia... I w sumie nic więcej :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 LE 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Stratus I Cabrio