Układ elektryczny
: Podświetlenie zegarów - winna jest przetwornica
Silnik
: Poduszki silnika - ciężko dostać, ale na EBayu są wkłady poduszek
Zawieszenie
: Tuleje wahaczy - są dostępne zamienniki od Lexusa
4,0
Całokształt
Jeździ się jak czołgiem, ale jest fajnie. Po wymianie tulei w zawieszeniu, prowadzi się bardzo stabilnie (zawieszenie wielowahaczowe). Żeby było śmiesznie, tuleje pasują od Lexusa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośnawy przy wolnych obrotach. Potem jakoś idzie.
4,0
Skrzynia biegów
140km/h osiąga się przy coś około 2700-2800 obrotów na minutę. Mogłoby być szybciej.
5,0
Układ jezdny
Na początku wydawało się, że jedzie nieprecyzyjnie. Jednak po wymianie tulei wahaczy w tylnim zawieszeniu (dużo tego było) prowadzi się rewelacyjnie. Kiedyś przez moment miałem Hyundaia I40 Kombi - tam powyżej 140km/h nie dawało się jechać. Tutaj nawet 165 km/h da się jechać.
5,0
Karoseria
Wychodzą wykwity korozji na aluminiowej masce. Poza tym OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie słabo do przodu i do tyło, ale tak to jest w sedanach. Ja mam czujniki parkowania przód i tyl.
5,0
Ergonomia
Fajnie składane tylne oparcia foteli. Fajny pomysł na lewarek i klucz lewarka. Podłokietnik na odpowiedniej wysokości i użyteczny. Zegary troche mało czytelne przez zielone podświetlenie, ale za to przepiękne. Otwór załadunkowy maly, ale jak to w sedanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
SUPER!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wcześniej miałem Kię Magentis 2.0 CRD - tam było ciszej, auto było lepiej wytłumione, przynajmniej na niższych prędkościach, zwłaszcza na postoju. Z drugiej strony auto ma laminowane szyby, dobrze wytłumiony od otoczenia dach. Jak się jedzie przy -2 stopniach celcjusza nawet po 300km nie topi się śnieg na dachu co świadczy o dobrej izolacji od otoczenia. Niestety, silnik VW dobrze wytłumiony nie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę miał usterek na początku, dalej zobaczymy.
-Stosunkowo drogą sprawą w tym samochodzie jest akumulator - wkłada się go w zderzak demontując lewe przednie koło. Wymagania producenta (czyli 800A) trudno jest uzyskać stosując w miarę tani zamiennik, ponieważ jest tam mało miejsca. bardzo mało firm produkuje już akumulatory AGM spiralne, chyba tylko Edge i Optima. Mi udało się dostać lekko używaną optimę 768A, za 400zł. Generalnie nowy akumulator do tygo auta to wydatek 800zł plus montaż.
-Turbinka czasem pada. Za regenerację zapłaciłem 600zł
-Sprzęgło/dwumasa pasują od VW - dzięki temu cena nie jest wygórowana. Wysprzęglik też można tanio dostać (pasuje bodajże od Peugeota)
-Tanie tuleje wahaczy, ale jest ich dużo
-Poduszki silnika trudno dostępne, i nie za tanie. Wklady poduszek silnika kosztują po 250zł na EBayu
-Amortyzatory przód, mało ofert, coś koło 650-700zł za komplet
-Amortyzatory tył - tańsze, coś koło 400żł, ale ofert też nie za dużo
-
4,0
Stosunek jakość/cena
Super komfort z niskim spalaniem za naprawdę śmieszną cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pasek alternatora i uzwojenie alternatora, potem rolka (sprzęgiełko) alternatora i jeszcze raz pasek (zacięta rolka poniszczyła nowy pasek. Także Tuleje wachaczy w zawieszeniu (są dostępne tanio od Lexusa, jednakże przez to że jest ich dużo do wymiany, całość tanio nie wychodzi. Ja miałem jeszcze na wejściu amortyzatory przód/tył (ale nie wiadomo jak poprzednik długo ich używal). Poza tym padła mi Turbinka. Dość często pojawia się problem z podświetleniem zegarów - odpowiedzialna jest za to przetwornica. Stosunkowo drogą sprawą w tym samochodzie jest akumulator - wkłada się go w zderzak demontując lewe przednie koło. Wymagania producenta (czyli 800A) trudno jest uzyskać stosując w miarę tani zamiennik, ponieważ jest tam mało miejsca. bardzo mało firm produkuje już akumulatory AGM spiralne, chyba tylko Edge i Optima. Mi udało się dostać lekko używaną optimę 768A, za 400zł. Generalnie nowy akumulator do tygo auta to wydatek 800zł plus montaż. Czesto w tym modelu pada podnoszenie szyb i trudno dostać linki, choć u mnie ten problem nie wystąpił. Czasami pada Podświetlenie zegarów - winna jest przetwornica. Jednak u mnie też ten problem nie wystąpił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stanął mi na drodze. Kosztowną sprawą jest Turbinka i akumulator, ale to są jednak elementy eksploatacyjny.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRD 140KM 103kW
[l/100km]