Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Sebring III Sedan

Rafff, ponad rok temu
Silnik 2.0 CRD 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 269 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Sebring III Sedan 2.0 CRD 140KM 103kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygoda
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Podświetlenie zegarów - winna jest przetwornica
Silnik : Poduszki silnika - ciężko dostać, ale na EBayu są wkłady poduszek
Zawieszenie : Tuleje wahaczy - są dostępne zamienniki od Lexusa
4,0
Całokształt
Jeździ się jak czołgiem, ale jest fajnie. Po wymianie tulei w zawieszeniu, prowadzi się bardzo stabilnie (zawieszenie wielowahaczowe). Żeby było śmiesznie, tuleje pasują od Lexusa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośnawy przy wolnych obrotach. Potem jakoś idzie.
4,0
Skrzynia biegów
140km/h osiąga się przy coś około 2700-2800 obrotów na minutę. Mogłoby być szybciej.
5,0
Układ jezdny
Na początku wydawało się, że jedzie nieprecyzyjnie. Jednak po wymianie tulei wahaczy w tylnim zawieszeniu (dużo tego było) prowadzi się rewelacyjnie. Kiedyś przez moment miałem Hyundaia I40 Kombi - tam powyżej 140km/h nie dawało się jechać. Tutaj nawet 165 km/h da się jechać.
5,0
Karoseria
Wychodzą wykwity korozji na aluminiowej masce. Poza tym OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie słabo do przodu i do tyło, ale tak to jest w sedanach. Ja mam czujniki parkowania przód i tyl.
5,0
Ergonomia
Fajnie składane tylne oparcia foteli. Fajny pomysł na lewarek i klucz lewarka. Podłokietnik na odpowiedniej wysokości i użyteczny. Zegary troche mało czytelne przez zielone podświetlenie, ale za to przepiękne. Otwór załadunkowy maly, ale jak to w sedanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
SUPER!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wcześniej miałem Kię Magentis 2.0 CRD - tam było ciszej, auto było lepiej wytłumione, przynajmniej na niższych prędkościach, zwłaszcza na postoju. Z drugiej strony auto ma laminowane szyby, dobrze wytłumiony od otoczenia dach. Jak się jedzie przy -2 stopniach celcjusza nawet po 300km nie topi się śnieg na dachu co świadczy o dobrej izolacji od otoczenia. Niestety, silnik VW dobrze wytłumiony nie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę miał usterek na początku, dalej zobaczymy. -Stosunkowo drogą sprawą w tym samochodzie jest akumulator - wkłada się go w zderzak demontując lewe przednie koło. Wymagania producenta (czyli 800A) trudno jest uzyskać stosując w miarę tani zamiennik, ponieważ jest tam mało miejsca. bardzo mało firm produkuje już akumulatory AGM spiralne, chyba tylko Edge i Optima. Mi udało się dostać lekko używaną optimę 768A, za 400zł. Generalnie nowy akumulator do tygo auta to wydatek 800zł plus montaż. -Turbinka czasem pada. Za regenerację zapłaciłem 600zł -Sprzęgło/dwumasa pasują od VW - dzięki temu cena nie jest wygórowana. Wysprzęglik też można tanio dostać (pasuje bodajże od Peugeota) -Tanie tuleje wahaczy, ale jest ich dużo -Poduszki silnika trudno dostępne, i nie za tanie. Wklady poduszek silnika kosztują po 250zł na EBayu -Amortyzatory przód, mało ofert, coś koło 650-700zł za komplet -Amortyzatory tył - tańsze, coś koło 400żł, ale ofert też nie za dużo -
4,0
Stosunek jakość/cena
Super komfort z niskim spalaniem za naprawdę śmieszną cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pasek alternatora i uzwojenie alternatora, potem rolka (sprzęgiełko) alternatora i jeszcze raz pasek (zacięta rolka poniszczyła nowy pasek. Także Tuleje wachaczy w zawieszeniu (są dostępne tanio od Lexusa, jednakże przez to że jest ich dużo do wymiany, całość tanio nie wychodzi. Ja miałem jeszcze na wejściu amortyzatory przód/tył (ale nie wiadomo jak poprzednik długo ich używal). Poza tym padła mi Turbinka. Dość często pojawia się problem z podświetleniem zegarów - odpowiedzialna jest za to przetwornica. Stosunkowo drogą sprawą w tym samochodzie jest akumulator - wkłada się go w zderzak demontując lewe przednie koło. Wymagania producenta (czyli 800A) trudno jest uzyskać stosując w miarę tani zamiennik, ponieważ jest tam mało miejsca. bardzo mało firm produkuje już akumulatory AGM spiralne, chyba tylko Edge i Optima. Mi udało się dostać lekko używaną optimę 768A, za 400zł. Generalnie nowy akumulator do tygo auta to wydatek 800zł plus montaż. Czesto w tym modelu pada podnoszenie szyb i trudno dostać linki, choć u mnie ten problem nie wystąpił. Czasami pada Podświetlenie zegarów - winna jest przetwornica. Jednak u mnie też ten problem nie wystąpił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stanął mi na drodze. Kosztowną sprawą jest Turbinka i akumulator, ale to są jednak elementy eksploatacyjny.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Sebring III Sedan