Zawieszenie
: Spodziewałem się amerykańsdkiego pontonu, a tu całkiem twardawe zawieszenie, posiadam wersję produkowaną na amerykański rynek i byłem mile zaskoczony. Leganza barfdziej \"pływała\" niż sebring
5,0
Całokształt
Wszystko w jak najlepszym porządku, wprawdzie jakbym chciał się do czegoś doczepić totaki samochód mógłby mieć trochę większy bagaznik (po wstawieniu baku na LPG) z 490 litrów zmalał o jakieś 70 (niestety 5 cm wystawał zbiornik z miejsca na koło zapasowe) więc po podniesieniu o 5 cm całości (za pomocą styropianu) i wyrzuceniu koła dojazdowego z miejsca na koło do bagażnika w sumie straciłem jakieś 80-90 litrów. Gdyby bagażnik miał np 600 litrów taka zmiana nie byłaby bolesna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie, bardzo łatwo się wkręca na obroty.
2,0
Skrzynia biegów
Mam wersję amerykańską, 4-biegowy automat, po wciśnięciu pedała gazu potrzebuje prawie sekundę na przemyślenia zanim zredukuje odpowiednio bgieg i da czadu, potem jest już tylko dobrze, ale ten początek za długo trwa.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nić ująć. Cacy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu. Nawet przy mocno zaparowanych szybach potrzebuje niespełna minutę na zdmuchniecie oczywiście przy maksymalnych obrotach wentylatora. Niestety samochód robiony jest dla durnych amerykanów i niestety jak jest nadmuch na szybę nawet jak iest pól na szybę i pól na nogi to niestety włącza się klimatyzacja. Wprawdzie wiadomo że aby \"odparować\" szybę należy używać nadmuchu z włączoną klimatyzacją, ale są często sytuacje, gdzie chcemy tylko utrzymać szybę niezaparowaną i wtedy sam nadmuch wystarczyłby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Full miejsca, nie jest to jakieś zapchlone porsche w które osoba powyżej 190 nawet po wyrzuceniu przedniego siedzenia się nie zmieści.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie super, wprawdzie przy bardzo wysokich obrotach słychać silnik dość wyraźnie, ale ja tak lubię, poza tym to tylko przy wyprzedzaniu, przy 120 km/h w zasadzie jest cichutko jak makiem zasiał.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa duże, reszta w normie. Ponieważ jeżdżę na LPG, podam zużycie paliwa LPG:
Miasto 19 l/100 km,
trasa 14 l /100 km,
mieszany 15,5 l /100 km,
oczywiście spalanie zależy od wagi nogi, ja mam dość ciężką. Więc dla porównania podam, że moja małżonka w trasie zrobiła rekord 10,5 l /100 km, jadąc na LPG, co dla mnie jest wynikiem nieosiągalnym nawet dla benzyny (11,5 l /100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Sprowadzilem auto w lipcu 2008 (dotarło do Polski) całą akcję rozpocząłem w połowie maja. mimo, ze koszty pośredników, transportu, cła , akcyzy i przerobienia świateł podwoiły cenę, to w Polsce za te pieniądze mógbym sobie kupić dwuletniego forda fokusa z przebiegiem, który na pewną był \"robiony\" i z \"niejasną przeszłością\".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne z czym miałem problem to światła xenonowe ,ale to nie problem chryslera tylko firmy która mi przerabiała światła i włożyła badziewne przetwornice które nie działały jak było na wilgotno ,ale po kilunastu wizytych w tejze firmie w końcu wymienili mi jedną przetwornicę a potem drugą nba inny typ i od tego moementu nie mam żadnych roblemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek, odpukać, jak na razie. W związu z tym, że przez półtora roku używania nie miałem jakiejkolwiek usterki ani drobnej ani innej nie mogę podać trzech najbardziej uciązliwych usterek. Jedyne co wiem to brak regularnej wymiany oleju i filtru oleju, może spowodować usterkę panewek i zniszczyć silnik.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 i V6 24V 203KM 149kW
[l/100km]