Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler PT Cruiser MPV

Pitek, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 141KM 104kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 251 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler PT Cruiser MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Inne : zaworek pcv
4,0
Całokształt
Całokształt to coś pomiędzy doskonale a dobrze. Największą zaletą auta jest wygląd większość ludzi pierwszy raz to widzi i nie wie co to jest. Pitek jest bardzo pakowny idealne auto dla rodziny. Technologia też już sprawdzona i bezawaryjna chrysler dodge i mitsubishi pakowali 2.0 do aut często . Pitek to nałogowy chlejtus wciąga lpg dość sporo . Kupiłem to auto tylko dlatego bo wcześniejszy hyundai palił 14 paliwa na setkę a zagazowanie vki miało kosztować minimum 3200 zł więc sprzedałem coupe i znalazłem Pitka z gazem a że auto mi się kiedym strasznie podobało to kupiłem bo miało klimę 4 poduszki wygodną pozycję za kierownicą i stosunkowo niską cenę 8000 zł kwestia dyskusji ale warto było bo auto w stanie naprawdę dobrym. Ludzie mówią że wygląda jak karawan kwestia gustu dla mnie bomba. Najbardziej cieszy mnie jak jadę tym autem a ludzie się bardziej oglądają jak za sportowym autem wpada w oko to fakt.
Wrażenia
3,0
Silnik
Średnio to chyba trochę nawet za dobrze jak na 141 km to stalowy mół zdechlak ten silnik zaczyna jako tako przyśpieszać od 4000 obrotów im mniejsze obroty tym gorzej . On zachowuje się dokładnie tak samo jak civic 6 1.4 75km. Myślałem że się przyzwyczaję ale minęło już 5 miesięcy i drażni mnie to coraz bardziej. choć na autostradzie o dziwo rozbujał się do około 215 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Dałbym doskonale ale jak z jedynki dostaje dwójkę obroty spadają za nisko zbyt długa dwójka reszta dobrze. Lewarek od biegów wygląda dziwnie ale jest idealny może głupio to brzmi ale ułożenie i kształt robi wrażenie na sportowo leży idealnie w dłoni i te krótkie skoki mimo długiej wajchy robi pozytywne wrażenie.
4,0
Układ jezdny
Niby jest ok trzymie się o dziwo dobrze na chopach podskakuje dość mocno średnio komfortowy.Mało skrętny i naprawdę szałowe hamulce .
Komfort
3,0
Widoczność
Komfort w skali 1-6 to 4 z plusem ,widoczność do przodu i na boki dość dobrze , do tyłu to raczej słabo chyba że fotel kierowcy jest całkiem w górze to jest ok. Lusterka niby duże ale jakoś średnio w nich widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być przełączniki od elektrycznych szyb kwestia przyzwyczajenia ale po czasie wydaje się idealnym miejscem. Świetny pomysł to przenośna popiołka w czterech miejscach lub w rękę to jest to czego jeszcze nie spotkałem w żadnym aucie ale pomysł genialny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i wentylacja to najlepsza strona auta działa mocno i szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak krótkie auto miejsca jest bardzo dużo nikt nie będzie narzekał że mu ciasno nawet w 5 osób to nie jest męczarnia jak w audi a4 b6
5,0
Wyciszenie
Jest tak jak powinno być czyli cicho nawet na wysokich obrotach i szybkiej jeździe jest spoko czyli doskonale .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do kosztów to każdy ma swoje zdanie ale raczej całokształt wypada pozytywnie części na ogół tanie na poziomie opla gorzej ceną za wymianę miejsca mało a przeważnie naprawa czasochłonna więc cena nie jest niska, zawieszenie na zwykłych tulejach nie na drogim i sypiącym się aluminium. Spalanie jak damnie to trochę za wysokie przynajmniej jak na osiągi w trasie szybkiej 11 z drobnym haczykiem w mieście 14/15 średnio 12 do 13.3
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak na rocznik i stan jest bardzo atrakcyjna , stan aut przeważnie bardzo dobry głównie dlatego bo małolaty unikają tego auta , chyba że jeździła sknera autem to jest mało ciekawie .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szału nie ma ale tragedii też strasznie Pitek bywa kapryśny jak ma słaby akumulator komputer wyrzuca błędy których niem.Mnie osobiście drażni zaworek pcv na odmie pokrywy zaworów kosztuje około 90 zł a odpowiada nawet za moc i zużycie oleju .Po wymianie tego zaworka auto odzyskało trochę na mocy i silnik przestał pobierać olej ciekawa sprawa, ale zaworek jest bardzo delikatny najczęściej pęka od wibracji i robi się nieszczelny wyciągając akumulator trzeba na niego uważać strasznie łatwo można go uszkodzić ja wymieniałem już 2 razy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie 32 tyś kilometrów tym autem i jeszcze nie rozsypał się po drodze tak by nie można było jechać

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chrysler PT Cruiser – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler PT Cruiser MPV