Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Pacifica II

Michał, ponad rok temu
Silnik 3.6 V6 291KM 214kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Pacifica II 3.6 V6 291KM 214kW od 2017 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt tego auta jest miłym zaskoczeniem. Jestem bardzo zadowolony mimo obaw o to, że ze Stanów, że coś robione ...to kawał solidnej motoryzacji.
5,0
Całokształt
Witam serdecznie. Już mogę podzielić się opinią na temat auta. Uważam, że auto jest przedstawicielem segmentu aut tak specyficznych, że opinii i informacji na temat auta będą poszukiwały osoby, które faktycznie takiego auta poszukują. Chrysler Pacifica jest następcą Grand Voyagera i jest klasycznym amerykańskim vanem pod względem wielkości, pojemności i rozwiązań prorodzinnych. Posiadam wersję 2+2+3 czyli w trzecim rzędzie z kanapą. W każdym rzędzie miejsca jest pod dostatkiem dla dorosłej osoby, fotele są wygodne i obszerne. Pojemność bagażnika przy rozłożonych wszystkich fotelach to ponad 900 litrów przy czym należy pamiętać, że jest to bagażnik głęboki ( ponieważ wchodzi w niego kanapa), a nie płaska powierzchnia. Samochód jest bardzo komfortowy ale już po europejsku z bardzo dobrym prowadzeniem i świetnym zespołem napędowym.
Wrażenia
4,0
Silnik
3.6 pentastar o mocy 291 KM to jest napęd odpowiedni dla auta. Kiedy chcesz to mruczy i porusza leniwie, spokojnie autem w sposób niewymuszony. Jeżeli potrzebujesz mocy trzeba wcisnąć beż wachania pedał gazu i wtedy budzi się cywilny potwór. Skrzynia reaguje wtedy natychmiast budząc sinik z zimowego snu i będziecie zdziwieni jaką to ma siłę. Przyspiesza bardzo dobrze jak tur. W każdym momencie czuć móc silnika, pojemność i moment obrotowy. Przy bardzo spokojnej , zrelaksowanej jeździe silnik jest zrelaksowany ale rozpędzając auto w mieście do 60-70 km/h i zdejmując nogę z gazu , samochód sam momentem obrotowym pcha auto. Nie jest to silnik o pracy jedwabistej ale praca V6 jest miła dla ucha.
4,0
Skrzynia biegów
To jest nowość 9 stopniowy ZF. To jest bardzo dobra skrzynia, która bardzo dobrze zmienia biegi jest komfortowa, a jak potrzeba to potrafi szybko zareagować. Podobnież jest bardzo trwała- tego nie jesteśmy w stanie stwierdzić na ten moment. Czasami potrafi szarpnąć ale jest to rzadkość. Wymiana oleju co 60 tyś jest wskazana chociaż producent interwały zaleca większe. Po wymianie oleju trzeba zawsze zrobić adaptację skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę wielkość pojazdu uważam, że jest bardzo dobrze. Układ jest precyzyjny i posłusznie wykonuje polecenia kierowcy. Nie mam żadnych uwag. Nie jest to gokart jeżdżący jak po sznurku ponieważ jest to auto o długości 5,2m i jest vanem. Zawieszenie jest bardzo komfortowe ładnie wybiera nierówności tylko niektóre poprzeczne nierówności są twardo wybierane.
5,0
Karoseria
Samochód jest moim zdaniem bardzo ładny w spokojnej nie narzucającej się stylistyce, raczej elegancki. Plusem jest to , że patrząc na niego z pewnej odległości nie widać jego rozmiarów, dopiero podchodząc zwłaszcza od przodu bliżej czujemy wręcz masę i wielkość tego pojazdu a zwłaszcza jak stoją inne zabawkowe auta obok. Wszystko jest solidne, dobrze spasowane. Jeżdżąc samochodem pewien czas nie zdajemy sobie sprawy z jego wielkości i budzimy się dopiero przy parkowaniu. Musimy pamiętać, że nie wszędzie zaparkujemy, nie wciśniemy się jak Golfem czy Passatem, po prostu jest szeroki jest długi I już...W sumie taki jakie powinno być auto - uwielbiam auta bezkompromisowe czyli duże.
Komfort
5,0
Widoczność
To jest van. Widoczność jest moim zdaniem doskonała. Duże przeszklenia plus czujniki i kamery beż problemu dają radę. Martwego pola nie ma ponieważ jest system blis.przedni słupek również nie jest uciążliwy. Jedyna rzecz, do której musiałem się przyzwyczaić to boczne lewe lusterko, które jest przybliżające obiekty...dziwne i moim zdaniem utrudniające.
5,0
Ergonomia
Nie mam uwag. Wszystko pod ręką mimo, że ekran do obsługi jest i działa znakomicie. Zegary są czytelne z możliwością ogromnej konfiguracji wyświetlanych informacji. Nawet infotmacje o ciśnieniu oleju i jego jakości są. Są fizyczne przyciski intuicyjne i kilka fajnych rozwiązań nieeuropejskich a genialnych dla bezpieczeństwa. Drugi rząd nie otworzy swoich drzwi dopóki nie przełączymy skrzyni w tryb P. Mamy na podsufitówce panel, którym otworzymy boczne drzwi, otworzymy bagażnik czy programowalny pilot do bram...genialne. Skrzynia biegów jest w pokrętle i słyszałem narzekania, że to nieintuicyjne, że trzeba patrzeć, że wolne. Podchodziłem z obawami i dzisiaj obalam te narzekania innych kierowców. Moim zdaniem wygodniejsze, chyba szybsze i intuicyjne jak nic innego na świecie. System audio u mnie rozbudowany do systemu z dwoma ekranami w przednich fotelach dla drugiego rzędu. Fantastyczne rozwiązanie. Fakt jest, że trzeba system przerobić na polski, żeby korzystać z odtwarzacza blu-ray ale można podłączyć konsole do gier, oglądać filmy o zgrozo również na przednim ekranie...czy netflixa i inne youtuby
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak i chłodzenie jest wydajne, nawiewy są w każdym rzędzie, a w drugim osobny panel kontrolny. System jest wydajny, a samochód szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma o czym mówić. Fotele przednie z pełną elektryczną regulacją są duże komfortowe. Z tyłu dwa osobne fotele z podłokietnikami, podgrzewane z możliwością prawie spania, a trzecią kanapa również bardzo wygodna i jest miejsce na nogi dla dużych bezproblemowe. O bagażniku można powiedzieć, że pomieści to co będziesz potrzebował. 900 litrów w podstawie poprzez lotniskowiec po złożeniu trzeciego rzędu foteli, a kiedy drugi rząd o ile nie mamy gazu w schowkach , jak schowamy w podłogę to facet z forum wstawił quada. Na poważnie, za to kocham amerykańską motoryzację- myślą o rodzinie.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony jest bardzo dobrze jak i zawieszenie. Jest komfortowo. Przy wyższych prędkościach powyżej 120km/h dochodzą szumy powietrza opływającego karoserię ale bez przesady przecież to jeżdżąca stodoła
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto, którego koszty utrzymania są wysokie. Jeżeli założymy instalację gazową na którą w 2022 roku trzeba było wydać 5500 zł to spala nam auto u mnie 13-14 litrów gazu. Benzyny w cyklu miejskim ale troszkę mieszanym z małym odcinkiem bez korków spalało mi na początku 12.8-13.5, a teraz w styczniu 2023 jest to 11-11.5 litra. Myślę że spadek wynika z tego , że nauczyliśmy się siebie nawzajem. Są jakieś typowe usterki dla tego auta przy określonym przebiegu i jest to chłodniczka oleju, która przy około 100 tyś przecieka. Nie wymieniajcie samych przewodów ponieważ to nic nie daje. Należy wymienić cały komplet. Koszt nowej lepszej w całości aluminiowej to 1200 zł plus wymiana. Poza tym olej w silniku co 10-12 tyś km to konieczność i pojawiają się problemy z szybciej kończącymi swoją żywotność akumulatorami ( są 2 szt.) i to chyba wszystko. Rzeczy eksploatacyjne są niedrogie jak na tą klasę auta. Wymiana oleju z filtrem to 500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochody są sprowadzane z USA także większość ma przeszłość powypadkową ale nie prawdą jest, że są to szroty. Przy odrobinie determinacji lub pomocy forum fb pacifica 2016 gdzie są ludzie którzy zawodowo się tym zajmują można znaleźć bez problemu auto z przetartym bokiem, czy tak jak ja z uderzonym przednim błotnikiem tylko. I wtedy wychodzi bardzo atrakcyjnie przy czym nie są to auta stare to i pułap cenowy jest nie dla każdego. Solidne auto można mieć na 2022/23 w przedziale 115-170 tyś zł. na gotowo. Wcześniej przed podwyżkami były to kwoty 80-140 tyś zł. Uważam że relacja ceny do jakości jest bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza chłodniczka do 104 tyś nic nie było robione poza eksploatacją. To jest moim zdaniem solidna konstrukcja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 V6 291KM 214kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Pacifica II