Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Pacifica II

lukaswu@go2.pl, 2 lata temu
Silnik 3.6 V6 291KM 214kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Pacifica II 3.6 V6 291KM 214kW od 2017 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W czasie gry Europa pcha sie w jakies wynalazki kosiarkowe z dwoma cylindrami i 4 turbo, tutaj jest stara dobra szkola konstrukcji silnikow, w rezultacie okazuje sie, ze mamy i osiagi i ekologie.
5,0
Całokształt
Wybor byl swiadomy, jako ze Grand Voyager 2001 Limited AWD doszedl do etapu, w ktorym przestalem miec do niego zaufanie- stwierdzilismy, ze mini vanem (ale prawdziwym) nam sie najlepiej podrozuje. Moj opis odnosi sie do wersji Limited, wraz z maksymalna iloscia dodatkow.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowicie ekonomiczny, dosc mocny. Troszke drazni mnie kultura pracy na biegu jalowym, mi osobiscie delikatnie przypomina diesla, 3,3L jakos tak ladniej brzmial. Ale pod wzgledem osiagow, trwalosci i awaryjnosci (warunkiem wymiana oleju co 10-12k km) to jest naprawde swietny motor (jadac rowno miedzy 130-140 realne spalanie benzyny to 10,5L/100)
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Przypomina Multitronica w swej responsywnosci i plynnosci ale mniej monotonnie brzmi uklad napedowy- silnik jednak zmienia obroty. Jak ktos po europejsku lata po autostradzie albo ciagnie przyczepy, to oczywiscie trzeba pamietac o czestszej wymianie oleju. Wszesne roczniki mialy jkis maly problem z oprogramowaniem- skrzynia potrafila lekko szarpac.
4,0
Układ jezdny
Jest ok, chociaz spodziewalbym sie czegos wiecej w stosunku do Chryslera z piorami na tylnej osi- tyl niestety potrafi sie bujac za mocno jak na tak dlugie auto- przydalaby sie jakas regulacja twardosci zawieszenia. Troche brakuje AWD, ale to opcja od MY2020.
5,0
Karoseria
Aluminiowe poszycie- jest jakis problem z szybkim utlenianiem sie blach, co szczegolnie widac na maskach. Niektore auta z uwagi na "eco" lakier mialy jakis problem z luszczenem sie, ale to jest opisane dokladnie w akcjach serwisowych
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok, ale mam system kamer dookolnych- kamery moblyby miec wieksza rozdzielczosc, spodziewalbym sie rozdzielczosci zblizonej do odpowiednikow z telefonow komorkowych. Ja jestem przyzwyczajony, ale ergonomia jest tak, ze na ogol ludzie nie maja problemow z manewrami tym autem.
4,0
Ergonomia
Zasadniczo jest ok, chociaz lewe lustro to jest po prostu zart- umiieszczone zbyt blisko kierowcy, powiekszajace jak lupa i w rezultacie powstaje martwe pole, co z tego , ze jest system ostrzegania o obiektach w martwym polu, nie tego bym oczekiwal. Reszta to u mnie pelna elektryka wiec nie ma na co narzekac. B. dobrze pomyslane swiatlo ambient. Brakuje mi: - systemu rozpoznawania znakow drogowych - dziennego przebiegu (chcialbym wiedziec ile przejechalem od tankowania), ale byc moze tego jeszcze nie znalazlem, - przy tym zaawansowaniu audio, przydalby sie inercom, zwlaszcza ze mikrofony sa wszedzie w suficie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standardowo, 3 strefowa automatyczna, podgrzewana kierownica, podgrzewane 4 fotele, 2 wentylowane. Jak to w amerykanskim- dobrze grzeje a jak trzeba to i upiecze, dobrze chlodzi a jak trzeba to zamrozi. A jak ktos nie chce to moze sobie otworzyc szyberdach albo okna w dwoch pierwszych rzedach drzwi (okna w trzecim rzedzie przestaly byc uchylne)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No coz- ogolnie dobrze i bardzo dobrze. Troszke rozczarowujaco wsiada sie do trzeciego rzedu- wysoko umieszczona podloga (kola 20") i wbrew pozorom maly otwor (chociaz w wersji 7-osobowej mozna sobie wybraac droge, 1 z 2, ktora chce sie dotrzec na 3 rzad), na szerokosc w trzecim rzedzie tez bez szalu- w porownaniu do IV generacji nie ma postepu.
4,0
Wyciszenie
No i tutaj oprocz lusterka najwieksza wada- do 120 cisza, powyzej 140 zaczyna sie robic nieprzyjemnie glosno i to mimo aktywnego systemu wyciszajacego halas (moze juz nie dziala przy tej predkosci?), Audi A6 to na pewno nie jest, ale jest to rozczarowujace, bo halas jest taki sam jak w 20 letnim Chryslerze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogolnie czesci czesto tansze niz do europejczykow, ale trzeba wiedziec gdzie kupic. Trudno okreslic dostepnosc w tych czasach ale wszystko co potrzebowalem bylo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorac pod uwage wyposazenie, komfort i osiagi, poziom nieosiagalny wsrod europejskich quasi odpowiednikow, Nie wspominajac o dostepnych "motorach" :).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauwzylem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 V6 291KM 214kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chrysler Pacifica II 3.6 V6 291KM 214kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,50 zł
12,0
l/100km
13,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Chrysler Pacifica II