Silnik
: sprzężony z tak dobranym automatem jest dość ekonomiczny i niesamowicie elastyczny.
5,0
Całokształt
jest właściwie samochodem dość ekonomicznym (średnio ok. 13,5l/100km LPG) zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę jego gabaryty i oferowany komfort jazdy. Bezproblemowy jeśli mamy do czynienia z normalnym kierowcą (nie dotyczy rodzimych rajdowców). Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy i dostępną w każdej chwili dynamikę 360Nm i 256KM z widlastej 6-tki to ten pojazd jest dla niego. Aha, uwaga na progi - egzemplarze nie szanowane i sterane na naszych polskich "szutrowych" drogach mogą mieć na nich trochę "rudej" a może nawet dziury - więc dobrze sprawdźcie przed zakupem (moja ma jak z fabryki).
Wrażenia
5,0
Silnik
w zasadzie trudno się do czegoś doczepić - pracuje równo, pięknie i mrucząco (jak to potrafią amerykany) wkręca się na obroty i doskonale sprawdza się w tym krążowniku. Ponoć jest nie do "zajechania" - ale jak zwykle wszystko zależy od wyobraźni i temperamentu właściciela.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to majstersztyk, ma tylko 4 biegi ale jak jeździsz spokojnie to potrafi przerzucać biegi już przy 1800obr/min a jak depniesz błyskawicznie redukuje nawet do jedynki i robi z tego 2-tonowca niezły pocisk. Na 4-ce przy 2000obr/min podróżuje się z prędkością 100km/h. Jest to skrzynia ze sterownikiem inteligentnym, który uczy się techniki jazdy kierowcy i działa optymalnie do jego stylu jazdy. Dzięki temu można zejść w trasie nawet do 11,5l LPG/100km ale też można mieć niezłą "torpedę" ze średnią 16l/100km ;-)
5,0
Układ jezdny
jako luksusowy kanapowiec jest bardzo dobrze, trochę za mocne wspomaganie zaciera wyczucie, zwłaszcza w szybko pokonywanych zakrętach - ale to kwestia przyzwyczajenia. Wbrew pozorom ciężkiego suw-a jest łatwy do prowadzenia nawet na szybkich i krętych odcinkach drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoki tył trochę ogranicza widoczność ale czujniki cofania za to są bardzo czułe i można się zdać na nie w zupełności.
4,0
Ergonomia
trochę za mały schowek przed pasażerem z przodu, ale za to pomiędzy siedzeniami dodatkowe schowki w konsolach środkowych z przodu i tyłu doskonale zdają egzamin.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
trzystrefowa klima robi swoje, jest chłdno i przyjemnie latem a dość szybko zimą robi się ciepło, dodatkowo wszystkiego dopełniają wszystkie ogrzewane dwustopniowo fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
po prostu kanapowiec - kwintesencja przyjemności z komfortu jazdy.
5,0
Wyciszenie
jest cicho - tylko jak pedał uderzy w podłogę to słychać delikatny pomruk 256 koników.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jest doskonale ale to kawał "kanapowca" - wyższe spalanie rekompensuje instalacja gazowa którą silniki 3,5l znoszą wzorowo. Ceny części zamiennych i eksploatacyjnych na normalnym poziomie aut europejskich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na wykonanie i oferowany komfort jazdy - jest wzorowo za te pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana czujnika ciśnienia powietrza w kole i uszczelki pod jedną pokrywą zaworów. Poza tym oleje i filtry - czyli zwykłe rzeczy eksploatacyjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
u mnie jest doskonale, choć ponoć trzeba uważać na korozję progów.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW
[l/100km]