Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Neon II

Goooliat, 13 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Neon II 2.0 16V 133KM 98kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dość wysoki komfort podróżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszkodzona silnik krokowy falowanie obrotów, problem z odpaleniem
Zawieszenie : Wybite tulejki na wahaczach z przodu
4,0
Całokształt
Za te pieniądze - bajka. Nie znam auta o lepszym stosunku jakość/cena. Wystarczy znaleźć NIEZUŻYTY egzemplarz i cieszyć się długą bezproblemową i tanią eksploatacją. Dość porządne i nietuzinkowe auto z dobrym wyposażeniem za śmieszne pieniądze. Bezawaryjne, części w przyzwoitych cenach i dostępne bez większego problemu. Dość komfortowe, odporność na korozję na średnim poziomie - są egzemplarze w bardzo dobrym stanie jak również mocno pordzewiałe - koniecznie trzeba, dokładnie obejrzeć spód auta i nadkola. Bardzo porządnie zrobiona instalacja elektryczna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dosyć przeciętny, bez nadzwyczajnych osiągów, za to dość niekłopotliwy i bezawaryjny. Cichy, jeżeli mamy sprawny silnik krokowy, powinien ładnie pracować. Niezbyt elastyczny, w niektórych przedziałach obrotów zdecydowany niedostatek momentu obrotowego. Niezbyt oszczędny w połączeniu ze skrzynią automatyczną. ZWRÓCIĆ UWAGĘ na ewentualne wycieki, szczególnie z tyłu motoru, oraz czy po WYJĘCIU FAJKI PRZEWODU ZAPŁONOWEGO NIE JEST ONA BRUDNA OD OLEJU.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna 3 biegowa - wyższe spalanie, poprawna praca, prostota konstrukcji, spora niezawodność. Skrzynia automatyczna 4 biegowa - niższe spalanie, bardziej podatna na awarie, konstrukcja nadal dość prosta, ale już z elektroniką. ZWRÓCIĆ UWAGĘ na ewentualne wycieki.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dość precyzyjnie i komfortowo, dodatkowy plus za ABS ESP ASR, które poprawiają trakcję. Zawieszenie przeciętnie trwałe, o połowę szybciej się zużywa niż powiedzmy w golfie, ale i wytrzymuje dwa razy więcej niż w megane. Przy zakupie trzeba KONIECZNIE sprawdzić amortyzatory w stacji diagnostycznej bo wymiana jest bardzo drogia.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki przeciętnie, w lusterkach dobra, do tyłu okropniaście. Na szczęście nie jest to krążownik, więc da się przeżyć.
4,0
Ergonomia
W środku raczej taniość, na plus fotele, na minus plastiki. Jakość wykonania iście amerykańska.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa normalnie, duży minus - brak filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca - bez szału, ale ciasnoty nie ma, z tył tylko trzem osobom może być ciasno.
4,0
Wyciszenie
Na akceptowalnym poziomie, nawet przy większych prędkościach jest OK - auto jest dość aerodynamiczne, silnik też nie doskwiera. Denerwuje tylko dźwięk kamyków uderzających o nadkola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile benzyny nie pali jakoś przesadnie dużo to już gazu potrafi nieźle wsiorbać. Ogromne znaczenie ma styl jazdy - między jazdą ekonomiczną a dynamiczna jest ok 4 litry rozrzutu. Na trasie jest bardzo przyzwoicie, na mieście trzeba się pilnować. Z całym szacunkiem, ale doprawdy nie wierzę we wpisy o spalaniu poniżej 10 l/100km gazu, tyle to pali POLO z silnikiem 1,4 w mieście. Tu musicie być świadomi średniego spalania nie mniejszego niż 12l gazu i to przy dobrej instalacji - powiedzmy BRC. Owszem poniżej 10 da się zejść, ale na trasie przy bardzo spokojnej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znajdziemy żadnego, tej klasy auta, tak wyposażonego, bezproblemowego w tak śmiesznej cenie. Polecam w 100% TRZEBA TYLKO ODŻAŁOWAĆ TROCHĘ I KUPIĆ AUTO TROCHĘ DROŻSZE, ale w dobrym stanie, bo tanio w zakupie = drogo po zakupie. Taka oszczędność się nie opłaca. Konieczna wizyta na stacji diagnostycznej - lepiej zapłacić te 100 czy 200zł, a nie władować się na minę. Podobno nie ma aut bezwypadkowych, tylko co najwyżej dobrze naprawione, ale unikajmy aut z mocno widocznymi śladami rozległych napraw blacharskich, bo w najlepszym przypadku mamy murowaną korozję po najwyżej dwóch latach, a w najgorszym całą masę innych problemów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinająca się wkładka zamka (niestety nie mam pilota), marne mocowanie plastików kokpitu. Od czasu do czasu coś do wymiany w zawieszeniu, ale bez przesadyzmu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych awarii.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Neon II