Zawieszenie
: Na zakrętach jakby był magnes w drodze
5,0
Całokształt
Jeździ się świetnie. Wygodnie i nie drogo. Ceny części jak popatrzyłem poza tymi sygnowanymi Mopar normalne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z początku zdawało się, że autko na II biegu pod górkę z V=10km/h rozpędza się powoli, ale to kwestia przyzwyczajenia po 3 litrach. Generalnie jest Ok. Jeśli jesteś pierwszy na światłach bez specjalnego wgniatania gazu tak pozostanie. Jeszcze jedno z powodu starej świecy na trasie kabel wys. napięcia rozsadziło. Pochwała przewód węglowy ocałał i jeżdżę z ciekawości na nim do dziś (3000km). Silnik pracuje wyjątkowo elastycznie i równo. Jest bardzo niezawodny. Mój ma już miedzianą uszczelkę. Zero ubytków oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Mam zwykłą, niestety nie udało się kupić automatu, aczkolwiek szkoda bo jest w tym modelu sterowany wyłacznie ciśnieniowo, więc przy prawidłowej obsłudze praktycznie bezawaryjny, a ponieważ mma serwisową książkę dla mechaników widać, że proste do naprawy. Manualna pracuje przyjemnie. Przełożenia pozwalające spokojnie schodzić na V biegu do bardzo niskich prędkości. Auto ładnie się rozpędza.
5,0
Układ jezdny
Super - super trzymanie się na zakrętach z jedną uwagą, w zimie auto lubi być nadsterowne, pewnie przez dość ciężki jak na nie silnik położony w samym przodzie, więc z tyłu lepiej nowe opony, no chyba, że kocha się na skrzyżowaniach zakręcać jak na Fast Furious4. Praca przedniego trochę głośna. Zero luzów. Brak typowego amerykańskiego bujania tył-przód. Świetne wybieranie nierówności wzdłużnych natomiast drobne nierówności poprzeczne są może za bardzo odczuwalne. Bywa ciekawe wrażenie. No, ale nasze drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Pierwsze - do tyłu jeśli kto umie cofać nie tylko na lusterka to rewelka. Lusterka, że duże bardzo dobrze nic nie umknie. Z początku przyzwyczajenia wymagają słupki przednie. Ot patrzeć na skrzyżowanie już znacznie wcześniej. W zasadzie kazdy posiadający Japsa, albo via Euro kto wsiądzie na przód zadaje pytanie jak tym jeżdzę, że mi to nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Powiem jak w aucie wysokiej klasy, ale w USA drogi długie, więc co się dziwić. W każdym razie trasa 400 km nie robi na człowieku żadnej różnicy i można ją porównać do 15 minut miło spedzonych przed telewizorem. Zero zmęczenia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne odparowanie szyby przedniej i bocznych. Nie zachodzą raczej prędko latem i jesienią - rada z instrukcji pozycja ostatnia i przedostatnia kierunku nawiewu to odszranianie i odmrażanie na tym nie jeżdzić długo, bo włącznik bimetalowy powoduje załączenie agregatu przed czym przestrzega instrukcja i może wtedy być złe spalanie i spory apetyt na paliwo. Generalnie ze sprężarką czy bez auto nie przekracza zużycia paliwa 9-9,5l na 100 w mieście.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze, dlatego że jest Ok. poza przyzwyczajeniem się do sportowo niskiego dachu i zatrzymywania 4 m przed sygnalizatorem jeśli nie chcemy robić żurawia na kolor śiatła
4,0
Wyciszenie
Jest Ok. Na pewno nie przeszkadza w słuchaniu muzyki, a z fabrycznym Alpine jest czym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie tak max 9 do 9,5 l w mieście, na trasie około 6 zależy jak gnasz. Silnik lubi wkręcanie na obroty i V bieg. Żeby nie przekraczać 9 nie należy właczać spręzarki jeśli jest mżawka i mocny wiatr na przód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Serwis no jeśli partsy oryginalne to może czasem zaskakiwać róznicami w cenie lub zróżnicowaniem. Prosty detal może być droższy od skomplikowanego. Za wym rozrządu w ASO ok 400PLN, dla mnie to zwykła cena jak za Daewoo, a dostęp bardzo trudny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To już drugi wózek z USA. Szkoda, że rurki hamulcowe podobnie do Probe nie bigną w gumianych osłonach. Wtyczki rewelacja w rozpinaniu. Nie ma się co dziwić że w USA raczej nie kradną UWAGA ostrzegam!! Każda cześć w tym modelu ma naniesiony w zaskakujacych miejscach wtopoiony lub naklejony kod paskowy z numerem vin, wiec nalezy współczuć idiotom, którzy chieliby. Świetny pomysł firmy zwłaszcza, że są i inne zabezpieczenia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]