Karoseria
: Przeżyliśmy dachowanie przy prędkości 130km/h, rozbite 3 samochody i ciężarowa przyczepa, Neon poszedł do kasacji, my z otarciami i siniakami byliśmy żywym dowodem na solidność konstrukcji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak typowych usterek
4,0
Całokształt
Ma swoje minusy jak każdy samochód, słaba powłoka lakiernicza, ale może przy mojej wcześniej ktoś kombinował, przejechałem nim ponad 60.000km i pewnie bym dalej jeździł gdyby nie wypadek, bardzo dobry samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi obroty, najlepiej się czuje w przedziale 3500-5000obr./min., to nie disel więc elastyczność nie ma znaczenia
3,0
Skrzynia biegów
na początku dobrze, po wymianie sprzęgła raz dobrze raz przeciętnie, czasami z małym zgrzytem, czasami nie, może to była kwestia jakieś delikatnej usterki
5,0
Układ jezdny
co tu dużo pisać, rewelacja, w zakrętach prowadzenie i właściwości jakby był przyssany do podłoża lub jechał po szynach
Komfort
5,0
Widoczność
bez uwag
4,0
Ergonomia
Miejsce kierowcy doskonale, poza profilem fotela w miejscu lędźwi, kwestia przyzwyczajenia, pasażerowie nie narzekali
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aspekcie odparowania, nagrzania doskonale, jeśli chodzi o wychłodzenie to jest ok do momentu nagrzania się wnętrza w upalny dzień jeśli klima nie działa, po nagrzaniu jest naprawdę gorąco i nic nie pomaga nawet otwieranie okien lub dmuchawa na biegu III, dlatego najlepiej mieć sprawną klimę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer przód rewelacja, z tyłu dwie osoby podróżują komfortowo
3,0
Wyciszenie
Wada - w przypadku złego ustawienia szyb w prowadnicach nie uszczelniają się okna po zamknięciu drzwi, wtedy dochodzą straszne szumy powietrza i czasami wieje jak jest zimno i uszczelki są twarde, przypadłość ze względu na okna bezramowe
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy takich parametrach silnika, zużycie paliwa rewelacja, 8,8 sek do 100km/h, prędkość max.200km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Niedoceniany model, tylko dlatego że w Polsce ludzie myślą stereotypami, strasznie tani zakup, części zależy gdzie się kupuje, ASO nie ma sensu, teraz jest już dużo firm handlujących częsciami do amerykanów, ceny podobne do innych marek w danym segmencie, czasami drożej czasami taniej zależy od marki i samochodu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uciążliwych drobiazgowych usterek, z nietypowych wymieniłem licznik
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek, wszystkie naprawy wynikały z eksploatacji pojazdu lub starości, z nietypowych wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, reszta to standard jeśli się jeździ to trzeba wymieniać części
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW
[l/100km]