Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Neon I

maav, 18 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chrysler Neon I 2.0 16V 133KM 98kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mój pierwszy samochód (w sumie to Plymouth Neon, a nie Chrysler, ale prawie to samo), ale okazał się być świetny. Zgrabny, dynamiczny, zadziwiająco przestronny z bogatym wyposażeniem. Raczej nie dla rodziny, ale jako jedno/dwuosobowy świetny. Nie warto zawracać sobie głowy golfami, zostawia je na światłach daleko w tyle (nawet nowe..). Warto dorzucić z tyłu jakiś lekki spojler, ułatwia parkowanie i dopełnia sylwetkę.
Wrażenia
5,0
Silnik
2 litry do masy pojazdu około tony skutkuje przyjemną, dynamiczną jazdą - bardzo dobrze dobrany. Głośny tylko mocno ciśnięty, ale wtedy miło posłuchać. Dosyć elastyczny, mało awaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 3 biegowy. Naprawdę wygodny, dla każdego - nie tylko dla kobiety, w ruchu miejskim po prostu niezastąpiony. Również dynamika auta przy automacie jest dobra, start spod świateł mimo spokojnego, lekkiego wciśnięcia gazu często "zostawia" wszystkich. Jedyna wada to nieco niedogodnie dobrane przełożenie 2/3 bieg (przełącza w górę przy około 70-80 km/h, czyli już "powyżej" ograniczenia prędkości). Za to bardzo elastyczny, można na tym 3 biegu zejść nawet do 50.
5,0
Układ jezdny
Niski środek ciężkości, bardzo zwrotny, świetnie trzyma się drogi, twardość zawieszenia dobrze nadająca się do polskich jezdni. Bardzo uniwersalny. Trochę za nisko zawieszony do jazdy po większych wertepach (mimo, że mam koła rozmiar większe od standardowych - polecam zresztą ten patent)
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu czy na boki, dobre lusterka (tylko nie składan). Słaba widoczność do tyłu. Bez spojlera nie widziałbym gdzie się kończy bagażnik.
5,0
Ergonomia
Doskonale, wszystko w zasięgu ręki, wygodne siedzenia. Szkoda, że brak regulacji kolumny kierownicy, ale ustawienie które mam było ok, więc nie ma nic do zarzucenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyny problem to parujące szyby przy większej ilości osób (3-4) lub przy np. deszczu. Ogrzewanie genialne, do pracy dojeżdżam w 20 minut, i już po 2-3 minutach samochód jest rozgrzany, w oplach dwóch znajomych silnik rozgrzewa się po 20 minutach, tutaj po 5 max, i się nie przegrzewa. W lecie klimatyzacja, a jak nawet nie, to małe otwarcie okna daje całkiem dużo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ci, którzy narzekają na brak miejsca w Neonie chyba nie potrafią przesuwać sobie fotela. Jest trochę niski, co może sprawić drobny problem przy wsiadaniu, ale jak już się siedzi, miejsca jest dosyć. Praktycznie każdy wsiadający pasażer mówił zdziwiony "o, ale tu miejsca" - bo z zewnątrz nie wygląda na tyle. Pasażerowie z tyłu mają mniej miejsca, ale raz, i tak nie jest źle, dwa, to nie jest raczej auto rodzinne;)
4,0
Wyciszenie
Generalnie dobre, przy wyższych obrotach silnik jest głośny, ale dźwięk jest przyjemny. Wentylator w obiegu zamkniętym też huczy. Drzwi bez górnych "ramek" szyb mogą czasem szumieć podczas szybszej jazdy przy niedomknięciu się szyby do uszczelki.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od egzemplarza, mój strasznie żre w jezdzie mieszanej (12-13l), ale to pewnie wynika też ze stylu jazdy. Po mieście też pochłania 13l, za to w trasie, przy stałej prędkości, spalał około 9.5l Nie mam niestety gazu (a pewnie warto byłoby jakiś dobry zamontować, tylko ciężko się zdecydować kiedy koszt montażu to połowa wartości samochodu. ale w nowszych można)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak niską cenę tak dynamiczny i wygodny samochód, z klimatyzacją i automatyczną skrzynią? Chyba żaden inny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko zależy od egzemplarza. Jakoś nie zauważyłem problemów, oprócz tych spowodowanych uszkodzeniem drzwi (ale już taki kupiłem).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trochę się nawymieniałem (pompa paliwa, alternator), ale uważam że to była kwestia mojego egzemplarza, miał nieco zastany silnik. Trzeba uważać na przecierające się kable (te pod kierownicą chyba), słyszałem że mogą spowodować pożar. Lepiej wymienić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Neon I