Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Neon I

dimon, 14 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chrysler Neon I 2.0 16V 133KM 98kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po prostu rakieta przy tej masie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : alternator, rozrusznik
Silnik : uszczelki
Karoseria : Karoseria bardzo delikatna
4,0
Całokształt
Przez 6 lat zrobiłem Neon\'em ponad 100 000 km. Poza opisanym usterkami nie miałem z nim problemów. Najlepsza cecha tego auta to chyba dynamika jazdy, 1100 kg + 140 KM robi swoje, w trasie nie ma problemów z wyprzedzeniem dosłownie niczego. Przy tym eksploatacja dość tania biorąc pod uwagę LPG oraz dość prostą konstrukcję. Szczerze polecam jako tanie auto do jeżdżenia nacodzień i w trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam bardzo dobrze. Świetnie wkręca się na obroty, elastyczny, wzorowo znosi zasilanie gazem. Nie bierze oleju, nie ma żadnego problemu z zapłonem w warunkach zimowych.
4,0
Skrzynia biegów
Mam 3 biegową skrzynię automatyczną. Skrzynia prosta w budowie i obsłudze przez to dość odporna na pracę w trudnych warunkach (korki, zima). Niewątpliwą wadę jest mała liczba biegów co wpływa na hałas i spalanie przy wyższych prędkościach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde jak na amerykański wóz. Poza tym zdecydowanie za niskie jak na polskie drogi, choć trudno tu winić samo auto. Dość wytrzymałe elementy gumowe, wbrew pozorom naprawy nie kosztują majątku. Trzeba uważać przy pokonywaniu progów i nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jako taka dobra, nie można narzekać, dość spore lusterka na pewno pomagają w manewrach. Największa wada to tragicznie słabe światła, strach gdziekolwiek nim jechać w nocy.
5,0
Ergonomia
Jak to w amerykańskich autach, wszystko jest proste, wręcz toporne i dobrze opisane:) Tu wlej benzyne, tam płyn chłodniczy itp. W kabinie wszystko pod ręką, podłokietnik pomaga na dłuższych trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj duży plus. Zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie działa wzorowo. W zimie w kilkunastostopniowe mrozy po kilku minutach robi sie naprawdę ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy i pasażera jest wystarczająco, z tyłu nie wiem. Nikogo przez 6 lat nie wiozłem ani nie siedziałem w tamtych okolicach:)
4,0
Wyciszenie
Jest dość cicho, benzynowy silnik nie robi za wiele hałasu. Trochę głośno pracuje wentylacja, poza tym nie ma się do czego przyczepić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z automatem pali sporo tj. miasto + zima ok. 14 l LPG, w trasie ciężko zejść poniżej 8 l LPG. Ceny części nie szokują choć mały wybór producentów i zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu niska biorąc pod uwagę moc i wyposażenie, ja swój kupiłem 6 lat temu za 14 k PLN wtedy miał 9 lat. Nie żałuję wydanych pieniędzy. Utrzymanie kosztuje nieco więcej niż podobnej klasy auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nic mi nie przychodzi do głowy, nie ma zbyt bogatego wyposażenia więc nie ma sie co psuć.. z drobiazgów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z niezawodnością bywało różnie. W trakcie sześcioletniego użytkowania padła sprężarka od klimy, alternator, rozrusznik, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturką. Reszta to wydatki na eksploatację amortyzatory, hamulce i płyny.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Neon I