Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Neon I

fura1990@wp.eu, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Neon I 2.0 16V 133KM 98kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 2 zatarte pompy paliwa...
4,0
Całokształt
Frajda z jazdy. Na prawdę. Błyskawiczna reakcja na gaz, pewne zachowanie na zakrętach, bardzo dobrze wyposażenie jak za tą cenę. Z neonem jest tak: Jeśli się nie psuje to się nie psuje. Jak coś się zepsuje to wszystko naraz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik żwawy. Nie szarpie, gdy dobiorę wysoki bieg do za niskiej prędkości. Bardzo elastyczny. Zarówno w niskim zakresie obrotów jak i bliżej czerwonego pola przyspiesza doskonale. Kilka łebków w E36 zatrzymywało mnie i pytało się co to za rakieta ;)
4,0
Skrzynia biegów
Mimo długiego drążka zmiany biegów biegi wchodzą precyzyjnie. Można by mieć zastrzeżenia co do biegu wstecznego - po prostu moim zdaniem wchodzi za płytko ale nie ma co się przejmować - idzie się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem precyzyjny, nawet bardzo układ kierowniczy. Zawieszenie jak pode mnie robione - na zakrętach sztywno, pewnie - nie odczuwa się przechyłów jak u niektórych Niemców, Francuzów czy Włochów. Moim zdaniem doskonałe hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z tyłu jest mocno ograniczona poprzez wysokość klapy bagażnika, jako, że jestem wysoki nie mam wielkich problemów przy cofaniu, natomiast dla osób niskopiennych parkowanie tyłem może być nie lada wyzwaniem. Tylna lotka umiejscowiona na klapie bagażnika pomaga dostrzec koniec auta.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus dla Neona - klimatyzacja w gorące dni chłodzi jak lodowaty Pilsner, grzanie w chłodne dni powoduje, że niekiedy można jeździć z odkrytą górną częścią ciała. Szyby odparowują nadzwyczaj szybko - po kilkunastu sekundach \"mleczne\" szyby stają się przejrzyste jak woda w górskim potoku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy mógłby mieć większy zakres regulacji odległości fotela od pedałów. Nie narzekam, że w aucie trzeba się gimnastykować, żeby znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą, aczkolwiek osoby mierzące ponad 190cm mogą mieć trudności w odnalezieniu tej najwygodniejszej pozycji.
2,0
Wyciszenie
No tutaj inżynierzy z \"Hummer\'yki\" się nie popisali... Przy prędkościach 150< powinno się wtykać do uszu korki wyciszające ;) wszystko przez drzwi bez ramek - owszem, dodają charakteru i wpływają na wielki + do wyglądu ale niestety - kosztem komfortu... Gdy uszczelki się zniszczą powietrze, które dostaje się miedzy szybę a uszczelkę gwiżdże niemiłosiernie...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pięta Achillesa Chryslera Neona. Przy ostrym deptaniu spalanie mi doskoczyło do 16l/100km! Fakt - mam ciężką nogę ale bez przesady - wątpię, aby dwulitrówka neona miała taki apetyt na paliwo?... Ceny części zróżnicowane. Naprawy? Zamiennik pompy paliwa - 130 zł Rozrząd z pompą wody - 530 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Kto mi wskaże samochód, który kupi się z takim wyposażeniem i z tego rocznika, za cenę Neona? Moim zdaniem cena jest bardzo atrakcyjna jak na tak wyposażony samochód
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Instalacja Car-Audio - bardzo słabej jakości przewody. W neonie radio gdy dostanie uderzenie basu zaczyna przygasać, a głośniki charszczeć. Gdy te same zestawy przełożymy do innego auta (Testowane na Opel Vectra A) o takim incydencie nie ma mowy. Czasem lubi się spalić bezpiecznik od świateł STOP.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompy paliwa - w neonie w ciągu 3 miesięcy zmieniałem 2razy. No i usterka, którą najbardziej odczuł mój portfel - zatarta pompa wody... Efekt? Zerwany pasek rozrządu, skrzywione 13 zaworów, głowica nadająca się na złom... Koszta? A więc: -Używany silnik z allegro.pl - 630 zł (bez osprzętu i miski olejowej) -Rozrząd + pompa wody - 530 zł -Koszty mechanika za robotę - 500 zł Także przy zmianie rozrządu warto też zmienić pompę wody...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Chrysler Neon I

Liczba wpisów: 8

Chrysler Neon I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler Neon I