Samochód nie był popularny nawet w USA (co nie znaczy, że nie jest tam ceniony), u nas nie wspominając - przygotujcie się pytania gdziekolwiek się pojawicie: a co to, a jaki wielki, a ile pali, a co pod maską? Poza tym.. no cóż... to mały czołg porucznika Grubera. 5.7 HEMI daje frajdę z jazdy już chyba legendarną. Wyprzedzanie, start spod świateł... on to robi jakby mimowolnie. Są oczywiście szybsze auta, ale mało które jest takim 2,5 tonowym kolosem, które z gracją wyrywa do przodu. Bardzo dzielny w terenie, rzecz jasna w pewnych granicach (buda na ramie). Szukajcie zadbanego egzemplarza z małym przebiegiem i w miarę wiarygodną przeszłością lub ściągajcie sami - one nie przyjeżdżały do nas jako bezwypadkowe. Mnie zajeło to 2 lata, niestety...
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja się zakochałem. Jeżdżę amerykańcami od 10 lat, ale chyba nigdy nie kupię już auta z innym silnikiem.
5,0
Skrzynia biegów
Robi swoje. Nie jest tak szybka jak współczesne dwusprzęgłowe, ale nie przeszkadza w jakimkolwiek stopniu, przynajmniej ja tego nie odczuwam.
4,0
Układ jezdny
Tutaj już gorzej. Nie ma dużej precyzji, zawieszenie to typowa kanapa. Wspomaganie mięciutkie. Bardzo dużo daje zmiana amortyzatorów na Bilsteiny - moim zdaniem to podstawa, wtedy robi się już znośnie i duuużo mniej pływa na wybojach. Fabryczne amory nie nadają się do niczego - nawet nowe.
5,0
Karoseria
Kolos, ale zwrotny. Z kamerą cofania i czujnikami "da się żyć".
Komfort
5,0
Widoczność
Bdb.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Tylna klapa sterowana elektrycznie - nie myślałem, że będzie to aż tak przydatne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża wydajność, z przodu dwie strefy, nawiewy na tył z możliwością sterowania przez pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3 rzędy pełnowymiarowych siedzeń - super sprawa, ale coś za coś - w drugim rzędzie, przy odsuniętych przednich siedzeniach, miejsca jest wystarczająco, ale nie przesadnie dużo. Podobnie w 3 rzędzie. Moim zdaniem zaleta w postaci możliwości przewiezienia 8 (lub 7 w innej wersji) osób rekompensuje to.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to na pewno auto tanie w utrzymaniu, ale nie spodziewam się też wielkich wydatków. Kpl. opon to ok. 3000 zł, ubezpieczenie z AC przy komplecie zniżek - 3500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem, za te pieniądze, nie kupimy niczego dającego taką frajdę z jazdy, będące praktyczne i tak wyróżniające się na drodze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie za wcześnie na moją ocenę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie za wcześnie na moją ocenę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.7 V8 340KM 250kW
[l/100km]