Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler 300M

gall78, 6 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V 252KM 185kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chrysler 300M 3.5 i V6 24V 252KM 185kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Kilku letnie auta niemieckie są już podjedzone przez rdzę, a moje 300M ma korozję powierzchniową na podwoziu i jedno małe ognisko korozji przy łączeniu tylnego zderzaka z karoserią, którego narazie nie opłaca się ruszać, a auto ma 18 lat i stoi "pod chmurką".
5,0
Całokształt
Stosunek jakości i ceny wyśmienity. Zwłaszcza, że w dniu dzisiejszym doinwestowane 300M można kupić z około 10 tyś zł. Autko jak na ten segment jest bardzo tanie w utrzymaniu (ja mam dobrą instalację LPG). Choć to stara maszyna to usterki zdarzają się niezwykle żadko. Auto sprwauje się całkiem nieźle w stosunku do współczesnych aut z niemiec ( wiem bo mam:-)), które choć lepiej wykonane wewnątrz powalają banalnymi awariami. Dużą zaletą 300m jest brak problemów z komputerem. To auto jak narazie zawsze dowiozło mnie do wyznaczonego celu i mam nadzieję, że nadal tak będzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny o bardzo dobrych parametrach, ale należy o niego dbać. Te silniki biorą olej i należy o to dbać. W instrukcji producent napisał, że silnik może łyknącć nawet 1l oleju na 1000km.Z uwagi na wiek tych aut należy zwracać uwagę na uszczelniacze wału od strony skrzyni i silnika. Olej należy utrzymywać w górnych poziomach, sprawdzać poziom oleju kilka razy w miesiącu i lać najlepiej oleje z USA lub Kanady. Ja leję PETRO CANADA 10w30, ale można lać QUAKER STATE lub MOPAR. W warsztacie zajmującym się autami z usa powiedzieli, aby nie lać europejskich wynalazków bo się silnik skończy, ja posłuchałem i jeżdżę tak już 8 lat bez większych problemów. Nie wkręcać auta na zimnym silniku na wysokie obroty bo można obrócić panewkę. Wymiana świec co jakieś 15000 km. Olej i filtry obowiązkowo max co 10000 km. Rozrząd co 45-50tys km, im starsze autu tym bardziej zalecana wymiana przy przebiegach zbliżonych do 40tyś km.
5,0
Skrzynia biegów
Stary, dobry automat. Może nie jest tak szybki jak współczesne, ale jak narazie bezawaryjny i niezawodny. Wymiana oleju co 70000 km. Radzę aby ściśle przestrzegać wymagań producenta i wymieniać dynamicznie na olej MOPAR ATF+4. Warto również sprawdzać raz na kilka miesięcy poziom oleju w skrzyni z uwagi na możliwe pocenie się w okolicach uszczelniacza wału.
4,0
Układ jezdny
Auto ma dosyć wytrzymałe zawieszenie. Jeśli coś nawala to lepiej wymienić to na dobry zamiennik np. firmy MOOG. Nie opłaca się kupować tanich zamienników bo krótko żyją, a za wymianę trzeba płacić. Wadą zawieszenia tylnego w tym aucie są zapiekające się śróby tylnego stabilizatora uniemożliwaijące prostą wymianę gum. Jak twierdzą fachowcy "tego się nie wymienia", ale jeśli komuś przeszkadza delikatne pukanie z tyłu to musi się przygotować na dłuższą wizytę w warsztacie bo operacja może wymagać usunięcia urwanej śruby i wstawienia nowej. Tym autem łatwo się rozpędzić, ale trudniej się zatrzymać, więc należy przyzwyczaić się do trochę słabszych hamulców.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie ok. Auto nie jest duże jak na produkcję zza oceanu i można się przyzwyczaić. Dla ułatwienia sobie parkowania z uwagi na dodatnie skosy z tyłu i przodu można się pokusić o kamerę lub czujniki, ale do gabarytów szybko się można przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem chłodzi, ale czasem temperatura jest nieadekwatna do tej którą wskazuje termometr na panelu klimy (być może to moje subiektywne wrażenie) Chłodnica klimy jest podatna na trafienia kamykami. Ja musiałem swoją wymienić bo dostała żwirkiem :-(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć, chociaż jak na takie duże auto to bagażnik mógłby być większy.
5,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach słychać wiatr i ooczywiście pomruk V6.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja zainwestowałem w dobrą instalację gazową,: gróbe rurki, porządny reduktor i wtryskiwacze 55KM na cylinder. Auto dobrze znosi gaz. W mieście zimą przy włączonym ogrzewaniu i korkach pali 16-17,5 litra gazu, w trasie potrafi zaskoczyć spalaniem rzędu 11-13 litrów co jak na taki duży silnik jest całkiem niezłym rezultatem. Ceny części dobrej jakości są na standardowym poziomie, ale w tym aucie przeważnie wymienia się tylko to co wypada wymienić przy zwykłej eksploatacji. Czasem zdarzy się jakiś drobiazg elektryczny co jest normalne w leciwym aucie posiadającym pełną elektrykę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Słaba jakość chromowanych ramek okien. Słaba jakość materiału pokrywającego deskę rozdzielczą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Linka lewarka biegów(ta pomiędzy lewarkiem a skrzynią) Silniczek klapki nawiewu, Silniczek sprzyskiwaczy reflektorów( zamroziłem letni płyn i spaliłem) Oring na bloku silnika. Czujnik oleju. Wszystkie te usterki wystąpiły oczywiście jednorazowo na przestrzeni 8 lat eksploatacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler 300M