Cherysler 300M jest to bardzo ciekawy samochód o niebanalnych osiągach i niesamowitym komforcie podróżowania. Niestety te samochodu mają swoje lata i wiadomo, że większość egzemplarzy praktycznie 95% jest już bardzo mocno wyeksploatowana. Niestety samochód który jako nowy kosztował ok 240 000plnteraz można kupić poniżej 20 000pln to o czymś świadczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest jedną z mocniejszych stron tego samochodu, naprawdę bardzo dynamiczna jednostka napędowa. Moment obrotowy 340NM przy wolnossącym silniku to jest coś niesamowitego, dzięki temu samochód jest bardzo elastyczny i potrafi niesamowicie przyśpieszyć jak jest taka potrzeba. Oczywiście zużycie paliwa tego silnika (14-15 l/100km Pb w mieście) wymusza założenie instalacji LPG. I tu warto zainwestować w coś porządnego tzn. w bardzo szybkie wtryskiwacze i bardzo wydajny reduktor, nie należy się łaszczyć na instalację za 2700-3000pln gdzie mamy beznadziejne wtryskiwacze valteka oraz reduktor do 200KM (tzn. jak do tego silnika i mocy).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo płynnie oczywiście nie należy jej porównywać z najnowszymi skrzyniami typu DSG czy Multitronic, nie sprawia problemów należy pamiętać o wymianie oleju co 40 000km zalecany Mopar ATF4. Zdarzają się wycieki oleju z pod uszczelki miski olejowej skrzyni warto to obserwować.
3,0
Układ jezdny
Ten samochód to klasyczny \"król prostej\" tzn. na prostej drodze jedzie prosto i w zakrętach też chciałby jechać prosto :):). Mówić szczerze jak na samochód który waży niespełna 1800kg to układ kierowniczy jest tragicznie nieprecyzyjny, jazda tym samochodem w zakrętach czy na wąskich odcinkach drogi jest naprawdę trudna i czasami ekstremalna. Duuuużym minusem tego samochodu są hamulce tzn. jakość materiałów tarcz klocków, oraz wielkość tarcz hamulcowych. Wszystko to powoduje, że standardowe hamulce się strasznie przegrzewają i stają się bardzo nie efektywne!!
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK natomiast tył to bez parktronic ani rusz :)
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu obsługa bezproblemowa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj daję maksa, mam 195 cm wzrostu i naprawdę muszę powiedzieć, że samochód jest przepastny bez względu na to na którym fotelu się siedzi. Podróż nad może z warszawy jakieś 460km bez problemu zero zmęczenia i bólu pleców.
4,0
Wyciszenie
OK
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki silnik taką, masę, przestrzeń, komfort i osiągi uważam, że naprawdę dobrze średnio w mieście ok 17-18l LPG/100km w trasie dalekiej na d moze albo w góry przy pełnym obciążeniu i prędkościach ok.130km/h 11 l LPG/100km na krótszych trasach ok 14 l LPG/100km.
W przeliczeniu na złotówki daje to koszty, jakie się ponosi jeżdżąc na benzynie samochodem segmentu B !! A tutaj mamy do czynienia z samochodem segmentu premium!!
Spalanie poniżej podaję dla LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały nowy 240 000 pln w polskim salonie teraz 10 letni poniżej 20 000pln.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest raczej bez problemowy w eksploatacji, nigdy nie zdarzyło się tak żeby mnie zawiódł w trasie i żebym wylądował na lawecie.
Najgorzej jest z częściami eksploatacyjnymi do tego samochodu, tzn. wszystko jest do kupienia w internecie i w ASO ale wiadomo ceny w ASO są z kosmosu a części z netu są tragicznej jakości niby nie są one drogie w porównaniu do renomowanych konkurentów typu BMW, Audi czy MB ale trwałość tych części jest beznadziejna !!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 252KM 185kW
[l/100km]