Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler 300M

ratmed-arek@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V 252KM 185kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler 300M 3.5 i V6 24V 252KM 185kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie... przed zakupem tego auta wiedziałem na co się porywam i spodziewałem się ogromnego zużycia paliwa... jednak zaskoczył mnie bardzo pozytywnie - stąd też rezygnacja z zakładania instalacji gazowej.
5,0
Całokształt
Komfort, komfort i jeszcze raz komfort... nie zamieniłbym tego na żaden inny. Samochód po prostu płynie po drodze a prowadzenie go nie sprawia żadnych kłopotów a przede wszystkim nie męczy. Bardzo udany model.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek nie \"terkocze\" tylko szumi niemalże jednostajnym tonem. Największe wrażenie robi na znajomych po otwarciu pokrywy silnika. Do 100-120 km/h słychać go TYLKO podczas rozpędzania - natomiast jadąc ze stałą prędkością nawet 120 km/h po prostu nie da się usłyszeć jego pracy...
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj w sumie mógłbym dać 4,5 ponieważ 3-ci bieg jest troszkę za długi... ale przy odrobinie wprawy da się wpłynąć na decyzje ASB nawet bez użycia Tip-tronic. Poza tym świetna elastyczność skrzyni pozwala na spory wachlarz możliwości w wykorzystaniu Tip-tronica.
4,0
Układ jezdny
Jak na limuzynę tej klasy mógłby być troszkę bardziej miękki. Ale trzeba wziąć pod uwagę że Chrysler chciał stworzyć limuzynę z zacięciem sportowym więc na twarde zawieszenie powinno się przymknąć oko. Przyczepność rewelacyjna, nawet przy dużych prędkościach nie czuje się kolein i a kierowca ma poczucie pewności i stabilności auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach. W sumie to nie wiem dlaczego niektórzy narzekają na \"widzenie do tyłu\"? Tylna szyba przejrzysta, a wspomniane przez innych użytkowników \"utrudnione widzenie przez szerokie tylne słupki\" skutecznie rekompensują nam boczne lusterka o bardzo dużej powierzchni. Osobiście nie mam problemów z parkowaniem (nie używam parktronica ani kamerki bo po prostu tego nie mam).
5,0
Ergonomia
Co tu dużo mówić... wszystko pod ręką, jasne, czytelne oznaczenia. Nie można pominąć foteli które moim zdaniem są bardzo wygodne - dużo bardziej niż w innych tego typu autach (osobiście miałem okazję porównać m.in. z Volvo S80, Audi A8)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima robi co do niej należy. Ustawiam na \"Auto\" i niczym się nie przejmuję ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po aucie długim na ponad 5 metrów nie należy się spodziewać jakiejś ciasnoty...
4,0
Wyciszenie
Jak już wcześniej pisałem - silniczka się nie słyszy. Jednak daję \"4\" ponieważ na drodze np. z bloczków lub z kostki brukowej słychać dość głośne szumienie. Być może to wina moich opon ale nie jestem w stanie tego sprawdzić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem go z zamiarem \"zagazowania\" ale... szybko przeszła mi chęć na zakładanie gazu. Powód? Trasa - przy 100 km/h to spalanie rzędu 7 może 7,5 litra (ileż auto może palić jak obrotomierz pokazuje 1200-1300 obr przy tej prędkości?). Trasa - przy 140-160 km/h to spalanie ok. 8,5 do 9 litrów. Miasto bez korków: 14 litrów (a mam dość ciężką nogę). Na temat jazdy w cyklu miejskim w korkach nie mogę się wypowiedzieć bo u mnie nie ma korków ;) Na temat napraw też nic nie powiem bo (odpukać) jeszcze mi się nie zepsuł. Ceny przeglądów - standardowe i porównywalne z cenami przeglądów aut europejskich średniej i wyższej klasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena rynkowa jak na auto tej klasy nie wygórowana, części eksploatacyjne w przystępnych cenach a jakość wykonania samochodu oraz jakość podróżowania nim po prostu nie do opisania...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Myślę że takie elementy jak żarówki, płyny eksploatacyjne, klocki i tarcze hamulcowe to części które się zużywają podobnie w każdym aucie i należy je pominąć. A pomijając je to z żadnymi innymi drobiazgami nie miałem problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chrysler 300M 3.5 i V6 24V 252KM 185kW
Średni koszt przejechania 100 km
16,00 zł
19,9
l/100km
16,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Chrysler 300M