Zawieszenie
: wymiana łączników stabilizatora z przodu
5,0
Całokształt
Zdecydowanie najlepszy samochód jakim miałem okazję jeździć! Polecam go wszystkim, którzy cenią komfort, elegancję i radość z jazdy. Co również nie jest bez znaczenia, samochód jeszcze długo zachowa swój piękny wygląd i nietuzinkowy charakter. Dla niezdecydowanych polecam jazdę próbną takim samochodem, z pewnąścią nie będziecie chcieli z niego wysiąść.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy V6 to już legenda, którą silnik 300 M doskonale kultywuje. Pięknie i aksamitnie \"mruczy\" i wdowolnym momencie oddaje swoją niemałą moc.
4,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT - powinni zabronić produkcji skrzyń manualnych! Skrzynka mogłaby być nieco szybsza, ale w końcu to nie auto sportowe :) choć osiągami zawstydza niejedno auto pseudosportowe. Zmiana biegów z regóły zauważalna głównie na obrotomierzu, po prostu aksamitnie miękko zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Komfort w zasadzie nieosiągalny dla konstrukcji europejskich. Fantastycznie pokonuje tysiące drogowych przeszkód jakie stawia przed nim większość polskich dróg. I co najważniejsze trwałość zawieszenia jest \"ponadnormatywna\". Choć dotychczas posiadałem już wiele samochodów (min. 3 x Nissan Primera, Renault Laguna, Merc E klasse, Volvo S 60) żaden z nich nie może się równać komfortem z 300 M.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra. Przy cofaniu radzę nauczyć się korzystać z lusterek. Pomocny jest również parktronic. U mnie oryginalny i działa rewelacyjnie.
4,0
Ergonomia
W przeogromnym wnętrzu na wspaniałych fotelach łatwo wygodnie się rozsiąść. Dla mnie mankamentem jest \"mercedesowskie\" rozwiązanie - grupujące wiele funkcji na lewej manetce pod kierownicą. Ponadto nie zaszkodziło by dodanie sterowania radiem z kierownicy. Reszta instrumentów bardzo wygodna, duże i czytelne guziki sprawiają, że obsługa \"sprzętów\" jest łatwa wręcz intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i wentylacja działają sprawnie. Cicho i nienachalnie. Nawet max. obroty dmuchawy nie wywołują hałasu we wnętrzu. BArdzo dobrym pomysłem są nawiewy na tylną częś wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Odkąd mam 300 M w każdym innym aucie jest mi ciasno :)))). Jednak z tyłu mogło by być nieco więcej miejsca na nogi. Fantastyczna jest przede wszystkim szerokość wnętrza.
4,0
Wyciszenie
cicho... i to chyba tyle. Nawet przy 200 km/h swobodnie da się porozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż Golf w tedeiku :) to nie jest, ale... zużycie miejskie w okol. 12,5 l i 13,3 l/100 km zimą w pięciometowym kolosie i prawie 260 KM w automacie to dużo? Nie sądzę. Trasa to ok 9 l/100km choć da się zejść do ok 8 l jeśli pojedziemy spokojnie. Dla mnie rewelacja. Przy tak dużym silniku dużo zależy jednak od stylu jazdy. Mój młody kolega w analogisznym samochodzie miał problem z zejściem poniżej 16 l/100, ale cóż młodośc musi się wyszaleć....
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż.. nie da się kupić lepszego samochodu w tym przedziale cenowym. Wygląd, silnik, wyposażenie, komfort i wiele innych nieosiągalne dla konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popsuł się mechanizm zamka centralnego drzwi pasażera (kupiony używany za 80 zł), tyle.....
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC!!!!!!!!!!!!!!! I niech tak zostanie....
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 252KM 185kW
[l/100km]