Silnik
: niezły power z super kulturą pracy przy bardzo rozsądnym spalaniu
5,0
Całokształt
za niewielką kasę kupiłem wielkie super wygodne na trasy auto, w którym czuję się bardzo bezpiecznie
Wrażenia
5,0
Silnik
najmocniejszy (może poza wyglądem) punkt auta, mam czipa na 250KM i 560 Nm i rewelacja, pracuje mięciutko i cicho a jak trzeba to pokaże pazur
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów to troszkę za mało, ale są idealnie dobrane, pracuje miękko za wyjątkiem kick downa - wtedy potrafi szarpnąć ale może to efekt czipa, trochę za długo czeka się na redukcję po wciśnięciu gazu ale można wyczuć o ile wcześniej trzeba depnąć aby auto się zebrało wtedy kiedy trzeba
5,0
Układ jezdny
rewelacja, miękko komfortowo a równocześnie pewnie na zakrętach i stabilnie przy dużych prędkościach, układ kierowniczy troszkę leniwy, ale w końcu to nie rajdówka
Komfort
3,0
Widoczność
największy minus auta, długi dach zasłania sygnalizację na skrzyżowaniach, za szerokimi słupkami przednimi schowa się nawet Grycanka, a z tyłu bez czujników ani rusz, ale przecież nie ma ideałów
5,0
Ergonomia
generalnie jest ok, a dobór pozycji kierowcy jest mistrzostwem świata: fotel (super wygodny dla dużych ludzi)regulowany elektrycznie we wszystkie strony, kierownica też elektrycznie w czterech kierunkach i jeszcze można elektrycznie przysuwać i odsuwać pedały - a wszystkie te ustawienia zapamięta guziczek memory
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
średnio - klima żyje troszkę swoim życiem, czsem przy ustawionych 19 st.C jest mi ciepło a czasem przy 22 marznę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ogromna ilość miejsca, a z tyłu na oko wydaje się więcej niż jest w rzeczywistości, tylne oparcie kanapy dla mnie zbyt leżące i mocno wkurzające pasy z funkcją blokady fotelika po całkowitym rozwinięciu
4,0
Wyciszenie
przy prędkościach \"amerykańskich\"(do 120 km/h) idealna cisza, przy szybszej jeździe mocny szum powietrza, ale jak się puści rewelacyjne audio to jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na taką wielką brykę - rewelacja, tylko te przeglądy co 15 tys km to małe przegięcie a do silnika wchodzi 10l oleju
5,0
Stosunek jakość/cena
dla mnie rewelacyjna bo udało mi się kupić w 2010 r fabrycznie nowe auto z roku produkcji 2008 - więc dostałem mega rabat
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trochę drobiazgów na gwarancji: wymiana felg i listew bocznych bo się łuszczył lakier, drzwi trzeba smarować bo skrzypią, zacinały się szyby boczne i od 2 lat serwis nie potrafi naprawić zawieszającego się radia ale podobno \"ten typ tak ma\"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jedna usterka uniemożliwiająca jazdę (gwarancja) - zawieszała się skrzynia biegów, serwis najpierw stwierdził że to wina radia (poważnie) i po zresetowania radia oddał mi samochód, po 60 km oczywiście skrzynia znowu zdechła i jak wymienili sterownik to już grało
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 CRD V6 218KM 160kW
[l/100km]