Najlepszy SUV świata dla mnie na drogi utwardzone i lekki teren. Choć wiem że potrafi sobie poradzić w ciężkich warunkach. Mechanicznie bardzo proste trwałe rozwiązania. Elektronika zaawansowana ale bez przesady. Wszystko na swoim miejscu. Dla mnie super
Wrażenia
5,0
Silnik
Extra elastyczny silnik. Piękna kultura pracy. Ta moc z wolnoobrotowego silnika - hmm i ten gong;)
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam negatywnych uwag - jeżdżąc już nie jednym automatem, szkoda tylko że 4 stopniowa
4,0
Układ jezdny
Jak na takiego kolosa i wysokość nawet na standardowej szerokości ogumieniu nie kładzie się na zakrętach. Oczywiście to nie subaru - ale na pewno lepiej się prowadzi niż Pajero czy Patrol - bez porównania, komfort zachowany
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłem problem szczególnie jak coś małego za tobą się schowa - należy być czujnym, zaś przód zaskakuje dobrą widocznością oraz extra lustra.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Samochód stworzony dla ludzi - a nie jak w większości europejczyków bądź japończyków design ważniejszy niż użyteczność.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w extra sofie przed telewizorem. Powala wygodą podróżowania. Jeździłem już niejednym samochodem z półki extrawaganckich, luksusowych innych amerykańskich - ale to dla mnie auto doskonałe. Bezpieczne, eleganckie, o odpowiednim momencie obrotowym - nic dodać nic ująć. Napewno nie zauroczy fanatyka audi 80 bądź fanatyka passata
4,0
Wyciszenie
Bardzo ładnie wypracowane. Jedziesz spokojnie nie słyszysz prawie silnika poza oponami i wiatrem. Wciskasz pedał i gong silnika gra lepiej niż dobre radio...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak przeliczasz kilometry podróżowania poprzez ilość litrów spalonego paliwa - to kup sobie 1,9tdi. Zaś jeżeli cenisz bezpieczeństwo, komfort, dynamikę i przyjemność z jeżdżenia - to jest super auto. Mój jest zagazowany - nie narzekam. Jeżdżąc spokojnie w cyklu mieszanym pali mi 19-22 litrów gazu (benzyny 14-18l) Może spalić i 30 - wszystko zależy od umiejętności jeżdżenia takim potworkiem. Pamiętaj ten silnik ma rozłonczane cylindry - dlatego jeżdząc spokojnie bądź na trasie pali naprawdę nie tak dużo. Części i tu lekki klops - podstawowe do kupienia w Polsce, reszta w 2 tygodnie ze Stanów. Cenowo jak do auta tej klasy - napewno taniej niż do Lexusa, czy BMW.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena - hmm wszystko zależne od egzemplarza. Cena nie jest niska - ale coś za coś. Takie auta trzeba kochać i nie patrzeć na opinię innych - bo jak mówi mój syn - aż nie chce się z niego wysiadać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Końcówki drążków kierowniczych(ale to bolączka bo takie mamy drogi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - bez poważniejszych problemów
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 5.3 i V8 288KM 212kW
[l/100km]