Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Spark II Hatchback

Tomek, 6 lat temu
Silnik 1.0L DOHC 68KM 50kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chevrolet Spark II Hatchback 1.0L DOHC 68KM 50kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce sa jak brzytwa.
Zawieszenie : Jest dosyc twarde lecz wygodne.
Inne : Srednie spalanie uwazam na plus okolo 6,5l gazu na 100km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : wymienione wyzej
4,0
Całokształt
Jak narazie jestem bardzo zadowolony z samochodu pomimo duzej ilosci problemow. Auto ma swoj przebieg takze mozna wybaczyc niektore rzeczy krore mi sie przytrafilo. Mam 3 lata prawo jazdy i to jest moje 4 auto i nie mam zamiaru sie go pozbywac ze wzgledu na wygode i co te auto oferuje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik uwazam za srednia czesc tego samochodu. Jest najwolniejszy z samochodow jakich kolwiek jechalem. Wyprzedzanie na autostradzie musi byc bardzo przemyslane poniewaz jesli jedzie sie zapakowanym i chce sie wyprzedzic to po prostu brakuje mocy takze pod tym wzgledem moze byc to pod pewnym wzgledem niebezpieczne. Przy okolo 250-260 tys km zaczal mi grzechotac lancuch rozrzadu.(W ksiazeczce serwisowej jest napisane ze sie powinno wymienic przy 240 tys lub 10 latach takze uwazam to za czesc eksplatacyjna)
5,0
Skrzynia biegów
Jak na razie dziala bez problemow. Jest dobrze zestopniowana patrzac na moc/ obroty silnika.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie dobrze chociaz jest czule na podmuchy wiatru ze wzgledu ze jest lekkie i wysokie.
5,0
Karoseria
Lakier uwazam ze jest w bardzo dobrej kondycji, blachy uwazam ze sa w dobrej kondycji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc jest bardzo dobra poza tylnimi slupkami. Co mi sie bardzo podoba to wielkosc lusterek. Sa bardzo duze i widac w nich wszystko.
4,0
Ergonomia
Uwazam ze jest to bardzo fajne auto w srodku lecz brakuje mi jakiegos wiekszego schowka. Co prawda sa schowki pod radiem i az 3 pojemniki na kawe ale jeszcze jeden dodatkowy by sie przydal. Schowki w drzwiach uwazam za wystarczajace. Zmiesci sie w nich butelka i nawet jakies drobne to malutkiego schowka po srodku drzwi. Na plus zaliczam schowek na okulary.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
No niestety uwazam to za najgorszy aspekt samochodu (w mojej opinii) ze wzlegu na to ze ze nagrzewnica byla zatkana i w zime we wnetrzu bylo po prostu zimno. Przez nagrzewnica ktora nie podawala cieplego plynu dalej nie dostawala sie ciepla woda do parownika przez co samochod nie chcial jechac na gazie. A w lato nawalila mi klimatyzacja (dziurawy skraplacz, zdarza sie czesciej) Czyli krotko mowiac nie mialem ogrzewania w zime i klimatyzacji w lato.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 wzrostu i mam jeszcze duzo zapasu miejsca. Siedzialem w wielu samochodach ze wzgledu na to ze jestem mechanikiem samochodowym i uwazam ze jest rewelacyjnie jak na takie auto. Po ustawieniu siedzenia moglbym przesunac fotel do tylu jeszcze o okolo 2-3 zabki. Nad glowa jest ogromnie duzo miejsca, to jest cos pieknego. Za mna oczywiscie juz nikt nie usiadzie przy takim ustawieniu ale miejsca dla kierowcy jest wystarczajaco. Fotele sa bardzo komfortowe.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie uwazam ze jest w porzadku. Pokonuje samochodem codziennie okolo 100km po drogach ekspresowych i nie narzekam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powaznych usterek mialem pare typu : Zatkana nagrzewnica (cala deska rozdzielca do sciagniecia) Lancuch rozrzadu (uwazam to za czesc eksplatacyjna) Regereracja reduktora gazu. ( Auto po postoju ciezko zapalalo po jezdzie na gazie) Czujnik ABS. Chlodnica klimatyzacji. Miska olejowa (pordzewiala) Jestem na szczescie sam mechanikiem samochodowym takze potrafie sobie naprawic samochod sam lecz gdybym mial oddac auto do mechanika to by juz nie bylo za ciekawie ze wzledu na bardzo duza ilosc czasu na wymienione wyzej naprawy. Auto ma tez aktualnie 275 tysiecy km udokumentowanego przebiegu takze na niektore rzeczy mozna przymknac oko. Jak na razie z posrod 4 samochodow ten jest zdecydowanie najlepszy. Poza przyspieszeniem do ktorego trzeba sie przyzwyczaic, zawsze gdy wsiadam do samochodu robie to z radoscia ze wzgledu jaki komfort oddaje ten samochod. Jesli ktos ma jakies pytania odnosnie samochodu to chetnie odpowiem w wiadomosciach prywatnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0L DOHC 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Spark II Hatchback 1.0L DOHC 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
6,2
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Spark II Hatchback