Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Spark I

Mariusz, 8 lat temu
Silnik 0.8 51KM 38kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 79 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chevrolet Spark I 0.8 51KM 38kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
3,46
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjna jednostka napędowa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : drgania w układzie kierowniczym
Układ elektryczny : zle wykonana instalacja przeciwzakłóceniowa
Zawieszenie : słabe tylne zawieszenie
3,0
Całokształt
Przeciętne auto miejskie,mała pojemność w zamian za dynamikę i ekonomikę jazdy.Tani w utrzymaniu,mało awaryjny jeżeli o to autko zadbamy.Cena adekwatna do standartu.Największa porażka w tym samochodzie to klimatyzacja-kompletny brak mocy silnika po jej uruchomieniu,stwarza realne niebezpieczeństwo np.podczas wyprzedzania.Dość przyjemny design zewnętrzny i wewnątrz pojazdu,mniej racjonalnych rozwiązań technicznych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka napędowa rzędowa,trzycylindrowa ale bardzo wytrzymała,wbrew faktowi,że na wale korbowym,przy takim rozwiązaniu,siły rozkładają się nierównomiernie i z tego powodu teoretycznie szybciej dochodzi do wszelkich zmęczeń materiałów.
2,0
Skrzynia biegów
Zbyt krótkie biegi!Obroty silnika bardzo wysokie a samochód albo stoi w miejscu albo prędkość jest bardzo mała.Silnik przy 38 kW,spokojnie poradził by sobie z niższymi przełożeniami.Samochód byłby bardziej oszczędny i ekologiczny.
3,0
Układ jezdny
Producent zastosował szerszy rozstaw kół niż w poprzedniku Matizie.O ile przednie zawieszenie spisuje się zadawalająco to zastosowane tarcze hamulcowe z przysłowiowej plasteliny często wprawiają samochód w wibracje,wyczuwalne w kole kierownicy.Ten sam problem dotyczy półosi napędowych.Tylne zawieszenie to nieporozumienie,skrętna belka wleczona z potężnymi kątami pochylenia kół niszczy tylne opony.Bardzo słabe tylne sprężyny amortyzatory i tuleje zawieszenia belki z powodu zbyt wielkiej prostoty konstrukcyjnej muszącej spełnić europejskie normy.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska widoczność na lewy przedni słupek dachu przy skręcie w lewo (słupek zbyt szeroki ograniczający pole widzenia)Widoczność do tyłu kiepska ale to już urok hack backów.
3,0
Ergonomia
Obszerna konsola powoduje zmęczenie nóg przy długiej jezdzie.Brak regulacji położenia koła kierownicy oraz wysokości poduszek siedzeń też nie ma najlepszego wpływu na komfort jazdy.Bardzo denerwujące są pedały, które stawiają bardzo słaby opór przy naciskaniu,co powoduje,że" nie czuć samochodu".Bardzo kiepsko rozwiązane funkcje nawiewów.Instalacja elektryczna "audio"zrobiona po pioniersku z lat 60-tych.Zwykłe nieekranowane kabelki zbierające wszelkie zakłócenia tj.silniczka dmuchawy,automatu stopu itp.Słuchanie radia w tym samochodzie doprowadza do pasji!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre,wentylacja również ale funkcje rozprowadzenia nawiewów do kitu.Albo widzimy dobrze przez przednią szybę i ciepło w nogi a boczne szyby mamy zaparowane albo na odwrót.Tylne boczne szyby są niestety zaparowane-to standart.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa" A" więc szału nie robi ale tragedii też nie ma.
4,0
Wyciszenie
Ciszej niż w tramwaju,głośniej niż w Mercedesie.Jak na proste auto miejskie można przyjąć,że jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w serwisowaniu,każdy ślusarz,tokarz,spawacz, poradzi sobie w naprawach.Mechanikowi głowy nie zawracać.
4,0
Stosunek jakość/cena
proste-przeciętne-tanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie przytrafiają się często o ile zadbamy aby wszelkie najmniejsze defekty doprowadzać do porządku.Zalecam częstą regulację skoku jałowego pedału sprzęgła na lince,która przy normalnej eksploatacji wyciąga się powodując trudności z wkładaniem biegów-głównie wstecznego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Proponuję sezonowo smarować prowadnice przednich zacisków hamulcowych (smarem miedziowym lub grafitowym)Przy sporadycznej eksploatacji zdarza się, że blokują przednie hamulce co często prowadzi do wycieku pynu hamulcowego z zacisku oraz deformacji tarczy hamulcowej.Od czasu do czasu dobrze jest przeczyścić( za pomocą preparatu)przepustnicę powietrza przewodu ssącego.Zdarza się że z tego powodu następuje tzw."dziura"w momencie przyspieszania przy konkretnych obrotach silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 51KM 38kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Chevrolet Spark I

Liczba wpisów: 4

Chevrolet Spark I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chevrolet Spark I