Wygodne rodzinne auto, dobrze dopracowana ergonomia. Występuje poczucie bezpieczeństwa - wyposażenie i systemy bezpieczeństwa ( wzmocnione drzwi z układem rozpraszania energii na słupki, poduszki, kurtyny, systemy elektroniczne kontrola trakcji, stabilizacji, wspomagania nagłego hamowania ) dają takie właśnie poczucie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę za słaby jak na taką masę samochodu.
Typowa wolnossąca jednostka bez bajerów - podobno gwarancja długowieczności. Cichy, do 100km/h prawie nie słychać jego pracy, potem już pracuje głośno - to za sprawą 5-cio biegowej skrzyni. 6-cio biegowa byłaby doskonała. Co ważne nie przenosi żadnych wibracji na kabinę. Na parkingu nie słychać jego pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak wcześniej - mogłaby być 6-cio biegowa. Dwa razy zgłaszałem w serwisie wyskakiwanie jedynki. Przy pierwszej wizycie - \" ten typ tak ma\", przy drugiej coś nie pasowało serwisantowi i niby nic nie zrobili, a ja czuję różnicę. Do tej pory nie wyskoczyła mi ani razu.
4,0
Układ jezdny
Jedzie jak przyklejony do drogi. Za nic w świecie nie chce się przechylić przy pokonywaniu łuków. Zdecydowanie sztywne zawieszenie. Ostatnio załadowałem prawie 400 kg mebli w kartonach tył leciutko usiadł, a samochód dalej jak po torach. Błyskawicznie regujący układ kierowniczy - może nieco za mocne wspomaganie. Minus za hamulce - zgłaszałem w serwisie i wyszło, że mam fanaberię. Dla mnie zbyt duża przerwa na pedale hamulca od naciśnięcia do rozpoczęcia hamowania. Gdzieś przez 1/2 drogi nic się nie dzieje, samochód nie zwalnia, potem hamuje doskonale. Testowałem układ wspomagania nagłego hamowania - po gwałtownym naciśnięciu pedału hamulca komputer zwiększa ciśnienie w układzie mimo, że my odpuścimy hamowanie ( sekunda, może dwie sam hamuje ) świetne.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogromne lusterka uzupełniają złą widoczność przez tylną szybę. Kamera cofania o dużym kącie widzenia i liniami asekurującymi spisuje się doskonale. Gdzieś czytałem, że słupki zasłaniają. Może to kwestia przyzwyczajenia - mi nie przeszkadza. C-max miał podobnie.
5,0
Ergonomia
Idealnie wszystkie przełączniki, pokrętła intuicyjnie osadzone. Podłokietnik dla mnie nieco za krótki, ale jego regulacja jest świetna. Fotel bardzo dobrze trzyma na boki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic nie zaparowało, szybko wychładza i ogrzewa kabinę. Nawiewy pracują w sposób niezauważalny - nie czuć typowego dla innych powiewu powietrza na twarzy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca nie może narzekać, pasażer również. Nie wiem jak drugi rząd - dzieci w fotelikach jeżdżą. Trzeci rząd jeszcze nie był używany, lecz przed zakupem przymierzałem się do niego ( mam 181 cm wzrostu ) można przejechać kilkaset kilometrów.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h w zasadzie jest dobrze. Powyżej robi się głośniej, a dziwne odczucie mam przy 150 km/h jest jakby ciszej. Bryła nie pozwala na opływanie powietrza i komora silnika jest słabo wygłuszona.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spora część właścicieli określa jako nieekonomiczna. W końcu 10 l/100 km to tak sobie. Przy gazie jest dobrze. Przeglądy są w przyzwoitych cenach między 600, a 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niecałe 68000 zł brutto z lpg w cenie 1zł. Czego oczekiwać więcej. Serdecznie polecam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzynia - jedynka wyskakiwała, po serwisie który stwierdził, że tak ma być przestało wyskakiwać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie miało miejsca.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 141KM 104kW
[l/100km]