Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Orlando

Marek, 10 lat temu
Silnik 1.8 141KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chevrolet Orlando 1.8 141KM 104kW 2010-2018 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy, zwłaszcza w długiej trasie.
5,0
Całokształt
Atrakcyjny samochód przy bardzo korzystnej cenie. Ekonomiczny w użytkowaniu, wygodny i jak dotąd bezusterkowy. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, ergonomia i wygodne fotele sprawiają że pokonanie 700 kilometrów nie jest uciążliwe. Jedyną wadą jest brak 6 biegu którego szczególnie brak na autostradzie. Duża szkoda że GM zdecydował się o wycofaniu sprzedaży chevroleta w Polsce bo oferował on nie mniej po zdecydowanie lepszej cenie niż opel. Sam nawet myślałem o zakupie kolejnego ich samochodu w niedalekiej przyszłości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy niskich obrotach jest bardzo cichy, przy wysokich jego praca nie irytuje. Mógłby jednak być bardziej dynamiczny przy gwałtownym przyspieszaniu podczas wyprzedania, zwłaszcza jak się tego manewru zaczyna dokonywać jadąc za tirem na niskich obrotach. Przy wyprzedzaniu z poziomu wysokich obrotów problem nie występuje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, do strony jej funkcjonowania nie mam żadnych zastrzeżeń,nie posiada jednak 6 biegu który byłby niewątpliwie przydatny w trasie.
5,0
Układ jezdny
Jest na prawdę świetny, nawet na ostrych zakrętach trzyma się dobrze drogi mimo że samochód jest dość wysoki.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jest dobra, nieznacznie ograniczają ją jedynie masywne słupki po bokach. Widoczność przez tylną szybę pozostawia trochę do życzenia, bardzo za to są pomocne duże boczne lusterka, najlepsze jakie dotychczas miałem w samochodzie które znacznie poprawiają sytuację.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nic dodać nic ująć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu, zarówno zimą i latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni na przednich siedzeniach jest wystarczająco dużo żeby mierząca 187 centymetrów wzrostu i ważąca 100 kg osoba czuła się komfortowo. W drugim rzędzie siedzeń przy zamontowanych dwóch fotelikach trzeciej osobie jest wygodniej niż w pasacie B5 (segment D). Jest więcej miejsca na nogi i o 9 centymetrów szerzej. W trzecim rzędzie siedzeń wystarcza miejsca dla osób do 175 centymetrów, ale komfort jazdy w kilkugodzinnej trasie jest mniejszy niż w pierwszych dwóch rzędach.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie jest dobre ale poza wyjątkowymi sytuacjami nie przekraczam 120 km/h. Powyżej tej prędkości jest głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno oceniać to po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów.O pełną ocenę mógłbym pokusić się przy przebiegu 385000 jaką miałem w poprzednim samochodzie gdyż wtedy dochodzą tez koszty napraw. Niemniej na tym etapie jest bardzo dobrze. Zużycie gazu na poziomie około 10 litrów na 100 km. Przy bagażniku dachowym i 6 osobach wraz z bagażami o litr więcej. Przegląd pierwszy wraz z instalacją gazową to koszt 725 złotych więc bardzo przyzwoicie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Sporo wysiłku włożyłem w znalezienie samochodu najbardziej odpowiedniego dla rodziny z czwórką dzieci która często wyjeżdża na weekendy. Testowałem także konkurencję. Z tańszych samochodów była tylko dacia loggy ale zupełnie odstawała jakością od orlando. Za to orlando nie odstawał od droższych miniwanów. Przewagę uzyskała dopiero Alhambra ale wydatek ponad 30000 więcej skutecznie mnie do tego samochodu zniechęcił.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Orlando