Zawieszenie niezbyt ciche na nierownosciach, silnikiem nie poszarzujecie, i to przez małe p.
Wrażenia
4,0
Silnik
Liczyłem że cudów nie będzie ale uważam że silnik daje radę. Elastyczność od trójki ok, mile zaskoczenie że 5ka leci fajnie od 50-60 km/h. Żeby dynamicznie wyprzedzic trzeba depnac.
4,0
Skrzynia biegów
Nie haczy wbrew obiegowym opiniom, nie mam zastrzeżeń. Trzeba pewnie wrzucać bieg i jest dobrze. Brakuje 6 biegu ale wolałbym dłuższe przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Jest twardawo ale wg mnie to duży plus. Dobrze trzyma się drogi, nie bujak. W zakręty wchodzi pewnie bez większych i niepokojących przechylow. Na dziurach trochę hałasuje, ale nie są to z kolei dźwięki bardzo niepokojące. Choć może wkurzac na dużych poprzecznych nierownosciach.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód rewelacja, słupki nie przeszkadzają. Tył trudno wymagać od tak długiego i dużego auta aby było jak w kompakcie - jeśli już zdajemy sobie z tego sprawę przydatne będą czujniki i kamerka cofania - są od wersji LT+. Bardzo pomagają, bez nich cofnie na własne ryzyko :-)
5,0
Ergonomia
Fotele to duży atut tego samochodu - idealne a mam 185 cm wzrostu. Dobrze wyprofilowane, trzymaja na boki. Deska z tworzywa które nie wyglada na tanie wykończenie. Ta czarna listwa z fortepianowym wykonczeniem uzupełniła całość znakomicie. Przyciski tam gdzie potrzeba. Brakuje mi sygnału dźwiękowego nie domkniętych drzwi, oświetlenia przedniej części wnętrza przy otwartych drzwiach oraz kontrolki stanu zaryglowania drzwi - świecą się obie. Wygodny tempomat i system bluetooth.nawigacja super, audioz usb dobre, dla mnie nawet bardzo dobre.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Różne opcje ustawienia w menu - na pewno w wersji z navi. Wentylacja z dobrymi filtrami, nie czuć smrodu jadąc za autobusem. Klima mogłaby lepiej regulować temperature, raz 21 jest ok kolejnym razem 22,5 st.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ok ma podlokietnik, pasażer niestety nie. Z tyłu naprawdę sporo miejsca na nogi nawet siedząc za kimś wysokim. Trzeci rząd siedzeń można powiedzieć pelnowymiarowy dla dorosłych a nie tylko dla dzieci. Co prawda wakacje w 7 osób raczej się nie pojedzie chyba że z reklamowka z kapciami albo z boxem na dachu. Ale na wypad do miasta pod miasto w sam raz. Bagażnik z podłogą umiejscowiona wyżej przez 2 składane siedzenia. W moim odczuciu jest to wygodniejsze, aczkolwiek ogranicza przestrzeń bagażową.
4,0
Wyciszenie
Po dieslu czuję jakbym jechał bez silnika:-) nie kręcąc wyżej niż 3 tys obrotów i do 100 jest cicho, później głośniej. Niestety powyżej 120-140 wyje, ale i tak 2x ciszej niż w dieslu, powinni lepiej wyciszyć wnętrze od strony silnika. Uszczelnienie boczne w drzwiach na 5 plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio po mieście i trochę pod miastem da się zejść do 10 gazu. W trasie robi spokojnie 8 litrów a po dotarciu pewnie mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
67500 za nowy samochód z gazem w wersji z automatyczną klima, alufelgami, elektr szybami lusterkami, nawigacja, czujniki cofania, 7 miejscami, kontrolą trakcji, 6 poduszkami nstalacją LPG, dobrym audio z mp3 usb no i z zestawem glosnomowiacym który działa bardzo intuicyjnie.
Tylko dlaczego gaz jest tak drogi a Pb tanieje - to trochę boli po zakupie auta z gazem:-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko ok. Spasowanie obudowy drzwi niezbyt dokladne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 141KM 104kW
[l/100km]