Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Lacetti Sedan

Tikej, Kraków, 15 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Chevrolet Lacetti Sedan 1.8 i 16V 122KM 90kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stosunek jakość/cena oraz brak usterek uniemożliwiających dalszą jazdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przepalające się żarówki H7
4,0
Całokształt
Całkiem udany kompakt o dużej niezawodności. Ma oczywiście wady, ale zdecydowanie przeważają pozytywy. Z pozytywów najważniejsze to stosunek jakości do ceny i niezawodność. Więcej informacji w kolejnych sekcjach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dwa oblicza - do 3 tysięcy spokojny (ale nie ospały), natomiast powyżej \"daje kopa\". Oczywiście to nie jest sportowiec, ale pozwala na całlkiem sprawne poruszanie się po mieście i w trasie. Silnik nagrzewa się wolniej od np. Renault Laguna II, ale nie ma też tendencji do przegrzewania.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą miękko i bez zgrzytów. W trasie czasami brakuje 6-tki. Bardzo dobre zestrojenie skrzyni biegów, które pozwala na jazdę na wysokich biegach przy niskich prędkościach obrotowych silnika (4 bieg przy 40-45 km/h, 5 bieg przy 50-55 km/h).
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosyć twarde, niektórzy mogą narzekać na przenoszenie drgań na krótkich poprzecznych nierównościach (progi zwalniające). Hamulce skuteczne. Zachowanie w zakrętach czy \"trzymanie się\" drogi - dla mniej OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie będę narzekał na szerokie słupki przednie, bo to częste w nowszych konstrukcjach, ze względu na wymogi bezpieczeństwa. Widoczność na boki OK, widoczność do tyłu też. Parkując tyłem trzeba oczywiście pamiętać o \"kuferku\".
5,0
Ergonomia
Tutaj jestem uprzywilejowany, gdyż mam najbogatszą wersję - wszystkie \"szmery - bajery\" oprócz elektrycznego składania lusterek. Przełączniki w zasięgu ręki, ilość schowków i pojemność bagażnika wystarczająca (zawiasy wnikające do przestrzeni bagażowej mni męczą, ale bagaznik \"na full\" załadowuję może 2 razy w roku, więc nie obniżam oceny). Regulacja fotela kierowcy w wielu płaszczyznach, regulacja kierownicy w dwóch.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj zastrzeżenie - czym innym jest praca układu, a czym innym klimatronic. System przewietrzania i ogrzewania całkiem wydajny. A teraz o klimatronicu - jest ... specyficzny (dotyczy trybu \"auto\"). Znaczy to tyle, że jeśli na zewnątrz jest np. 25 stopni, to sugeruję ustawić 28-30 stopni albo przejść w tryb ręczny, gdyż inaczej klima dda takie mrożenie, że od razu można iść do apteki po \"Ibuprom zatoki\". Jest to bardziej drobna uciążliowość niż poważna wada, ale jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów z tyłu \"opór\". Z przodu natomiast mój znajomy o wzroście ok. 185 cm trochę się męczył (moje subiektywne wrażenie), ale dla mnie (172 cm) jest w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Nad wyciszeniem Chevrolet (Daewoo) musi jeszcze popracować. Powyżej 3 tysięcy obrotów hałas wzrasta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z Germanii kupiony jako roczniak z 21 tys. km przebiegu, kosztował 60% ceny katalogowej. Przeglądy robię w ASO - tanio nie jest, ale da się wytrzymać. Za to auto szczególnie awaryjne nie jest - o tym poniżej. Jeśli chodzi o spalanie, to max dotyczy zimy w mieście (zaraz na początku miałem raz nawet 13 l., ale to się nie liczy ;-)) Przy średnich musiałem wpisać tak, jak chciała maszyna (nie puszczało opinii). W rzeczywistości: średnie minimalne 6,5 litra na sto na trasie Kraków-Katowice-Kraków z maksymalną dozwoloną prędkością. Minimalne \"w trasie\" to 6,9 litra na sto - powrót znad polskiego morza bez jakichś szaleństw. Ciekawostką jest, że na spalaniu widać najlepiej różnice jakościowe paliwa u nas i za granicą (na niemieckiej benzynie spalił 0,5 l na setkę mniej).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości do ceny - za przyzwoite pieniądze dostałem samochód bogato wyposażony z całkiem mocnym silnikiem i o niezłym designie (z boku klasyczny klin, tył na prawdę dobrze, tylko \"od dziobu\" ciut gorzej).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ja jeden chyba będę narzekał na przepalające się żarówki H7 - wymiana (wymagająca wymontowania całej lampy) idzie mi już całkiem sprawnie ;-))
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj bomba - brak usterek unieruchamiających pojazd, jeśli już coś to drobnostka. W praktyce, z poważniejszych rzeczy, tylko przepalony podgrzewacz sondy lamba - można było z tym jeździć, ale drażniła mnie zapalona lampka \"check engine\".

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Lacetti Sedan