Kupiłem trzylatka zaraz po zakończeniu gwarancji. W ciągu 2,5 roku użytkowania przejechałem 45 tys. km.
Ogólna ocena jest pozytywna. Silnik o dużej kulturze pracy, elastyczny, w razie potrzeby pozwala dynamicznie przyspieszyć nawet przy bardzo niskich obrotach - porównuję go z seatem leonem 1,6 TDI i Hyundaiem i 30 1,6 CRDI, jakimi miałem okazję trochę pojeździć (ale w szabrolecie są jednak 2 litry).
Koszty eksploatacji niestety dość wysokie. Spalanie nawet przy spokojnej jeździe praktycznie nie spada poniżej 6,5 l ON, koszty serwisu nie są najniższe - jak to przy dieslu, ale dodatkowo zapewne nie bez znaczenia jest fakt, że silnik TCDI jest praktycznie taki sam jak w captivie (a to co prawda landrover dla ubogich, ale niestety takich co to uważają, że jak dużo nie zapłacą to sami nie są wiele warci).
Samochód w wersji kombi jest dość pojemny, zwłaszcza po złożeniu tylnych siedzeń, albo po wyjęciu plastikowych kształtek spod podłogi bagażnika (zajmujących tam niepotrzebnie dużo miejsca).
Z usterek - po przebiegu ok. 80 tys. zaczęła przeciekać przekładnia kierownicza, poza tym tylko wymiany eksploatacyjne (klocki, rozrząd itp.)
Jako podsumowanie - dobra kontynuacja linii daewoo, co oznacza naprawdę dobrą relację tego co zapłacisz do tego otrzymujesz w zamian.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SOHC 16v 121KM 89kW
[l/100km]