Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Lacetti Kombi

Michał shaker_@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 SOHC 16v 121KM 89kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Lacetti Kombi 2.0 SOHC 16v 121KM 89kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 121km w tym aucie daje niezłą frajdę podczas jazdy. Nie ma potrzeby redukowania biegu podczas wyprzedzania
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam auto kilka miesięcy ale wstępną ocenę dla tych, którzy mierzą się z zakupem tego auta mogę przedstawić. Silnikowi w lacetti nie można nic zarzucić. Jak każdy diesel lekko "terkocze" na zimnym, ale po rozgrzaniu pracuje prawie jak benzyna. 121km w aucie o tych gabarytach i ciężarze jest w pełni satysfakcjonujące. Silnik jest elastyczny poza "dziurą" do 1800obr/min.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja skrzyni biegów nie jest powalająca. Przełożenia są dobrane prawidłowo ale przydałby się szósty bieg. Przy 160 km/h na obrotomierzu pojawia sie 3750 obr/min. Dodatkowym problemem jest trudność wrzucenia drugiego biegu zwłaszcza na zimnym silniku. Poza tym wrzucenie jedynki jest praktycznie niemożliwe kiedy samochód toczy sie choćby kilka kilometrów na godzinę.
4,0
Układ jezdny
Co do układu jezdnego nie ma zastrzeżeń. Nie jest to oczywiście auto sportowe. Zawieszenie jest dość miękkie ale nie wpada w nieprzyjemne kołysanie. Miękkość zniwelowano po trosze przez zastosowanie opon o profilu 55.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra. Tylko tylna szyba a właściwie szerokie słupki tylne ograniczają pole widzenia przy cofaniu. Lusterka są dobrze dobrane i mają mały martwy punkt.
5,0
Ergonomia
Moje auto to wersja "przednajlepsza" :) Skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów, klimatyzacja manualna, 4 poduszki, pełna elektryka, duża ilość schowków, welurowa tapicerka. Wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki. Trzeba się tylko przyzwyczaić, że przednie światła przeciwmgielne włącza się z lewej strony kierownicy (tam gdzie kierunkowskazy) a tylne po prawej (tam gdzie wycieraczki) Z drugiej strony światła te używane są przecież bardzo rzadko. Zegary są duże i czytelne. Brak tylko komputera. Na wyświetlaczu mamy tylko przebieg ogólny i dwa przebiegi dzienne (odometer, trip1 i trip2).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem czy to przypadłość mojego egzemplarza czy wszystkich Lacetti ale w ogrzewaniu następują duże skoki temperatur przy przełączeniu pokrętła o jeden stopień. W praktyce ciepłe powietrze "leci" tylko w trzech ostatnich położeniach pokrętła. Klimatyzacji nie używałem jako, że samochód mam od września więc nie było takiej potrzeby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest aż nadto. Spokojnie można podróżować z kompletem pasażerów. Siedzenie kierowcy jest wygodne z pełną regulacją (ale nie aż tak wygodne jak w Octavia I)
5,0
Wyciszenie
Nic do zarzucenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu jest największy problem Lacetti 2.0 Tcdi. Spalanie na poziomie 7-7,4 l/100km to zdecydowanie za dużo w bądź co bądź nowym aucie. Rezerwa zapala się po przejechaniu ok 650km. Auto jest służbowe więc mnie to ani ziębi ani parzy ale mogłoby być lepiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę trudno będzie znaleźć lepsze auto. Pozostaje jeszcze pytanie jak będzie sie zachowywać po przejechaniu 50, 100 czy 150 tys. km.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest zbyt nowe aby coś sie w nim działo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać narazie nic:)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SOHC 16v 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Lacetti Kombi