Inne
: Cichutki silnik, mocne hamulce (o niebo lepsze niż w Fabii) i dużo miejsca w środku.
5,0
Całokształt
Całokształ oceniam lepiej niż dobrze. Tak na 5-.
Całości dopełnia wyjątkowy wygląd Lacetti Kombi.
Duży samochód o kekkiej sylwetce. W odróżnieniu od innych kombiaków ma bardziej opływowy tył. Daje to wrażenie lekkości auta, generane przeciwieństwo np. Opla Omegi Kombi,auta które na sam widok wydaje się ociężałe. Po drugie Chevrolet i jego złoty symbol na srebrno niebieskawej masce prezentuje się świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika bez najmniejszych zastrzeżeń. Zarówno przyspieszenie jak i elastyczność są na bardzo dobrym poziomie.
Po drugie silnik bardzo dobrze wyciszony. Po zapłonie słyszy ię tylko bardzo cichutki nawet miły pomruk.
4,0
Skrzynia biegów
Tuż po zakupie samochodu dałbym 2 punkty, w trakcie eksploatacji 3. Teraz jednak daję notę 4.
Wszystko przez trójkę, która naprawdę nie chodziła jak trzeba. Obecnie jest znacznie lepiej, inna sprawa że do tej skrzyni trzeba się poprostu przyzwyczaić. Typowo oplowskie rozwiązanie.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie, trzyma się drogi bardzo dobrze, bierze łuki przy 120km/h bezstresowo.
Nic nie stuka, nie puka. Ocena 5.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem w czym tkwi problem co poniektórych oceniających, którzy w tej kategorii dają niskie oceny. Sądzę że wynika to z nieumiejętności parkowania, bądź nieumiejętności prawidłowej oceny odległości. Widoczność jest bardzo dobra, zarówno przód, jak i tył. Parkowanie tyłem nie stanowi żadnego problemu, nawet przy użyciu luterek. Poprostu wszystko widać. Trzeba poprostu wyczuć swój samochód i umieć patrzeć.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu, wszystko pod ręką.
Aaa jednak nie, jeden mały (ale ważny) zarzut to brak wyraźnego i rzucającego się w oczy wskaźnika włączonych świateł mijania.
Typowo oplowska przypadłość, niestety.
Przez to zdarza mi się zapominać włączać światła.
Fabia miała to znacznie lepiej rozwiązane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu Lacetti zasługuje na 4-kę.
Jest dobrze jednak nie doskonale. W zimie zbyt wolno zaczyna działać prawdziwe grzanie. Klima działa wyjątkow szybko, zimne powietrze leci już po dwóch minutach od zapłonu.
Mały minus za głośną pracę wentylatorów. Poziom pierwszy w Lacettim jest tak głośny jak drugi w Fabii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dałbym 6 gdyby była taka ocena. Poprostu świetnie. Można poprostu łazić w samochodzie. Sam zmieniałem siedzenia przechodząc z tyłu na przód bez wychodzenia z auta. Mam 1,82 wzrostu i nie narzekam.
5,0
Wyciszenie
Jak już pisałem, po włączeniu zapłonu prawie nie słychać silnika. Zabawnie się robi jak po dłuższej jeździe np w trasie trzeba zatrzymać się przy zamkniętym przejeździe kolejowym. Miałem już sytuacje że chciałem włączyć włączony silnik hehe.
Ogólnie pomruk miły dla ucha. W Fabii przekroczenie 120km/h powoduje mocny wzrost głośności silnika, tu czegoś takiego nie ma. Głośność wzrasta liniowo, i jest to hałas naprawdę znacznie lepszy dla ucha.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie jest najlepsze, choć porównując Fabię jest na podobnym poziomie. Na plus Lacetti jednak przemawia fakt, że jest to samochód sporo ponad 200km cięższy, no i większy.
Druga sprawa, która jest i zaletą i wadą jednocześnie to zbliżone spalanie w mieście i w trasie. O ile w Fabii skok potrafił być spory 6-14 l/100km o tyle Lacetti to 9-11 l/100km. Wnioski pozostawiam dla odbiorcy. Aha nie mam lekkiej nogi, więc test oszczędnej trasy odpada.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena mnie przyciągnęła do salonu. Auto kosztowało mnie 41 tyś. zł. Za tą cenę nie ma rywali godnych zainteresowania wśród dużych aut kombi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zastrzeżeń, auto półroczne więc nie ma prawa nic się dziać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez zastrzeżeń, auto półroczne więc nie ma prawa nic się dziać.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 DOHC 16v 109KM 80kW 2004-2008