Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Lacetti Hatchback

Gregor, 5 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chevrolet Lacetti Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zbyt często palące się żarówki oświetlenia na tylnej klapie.
5,0
Całokształt
Sprzedałem właśnie z bólem serca swoje Lacetti więc chyba czas na opinię. To będzie chyba pierwsza miarodajna ocena na tym portalu bo po 10 latach użytkowania auta kupionego jako nowe w salonie. Co 15 tys. km olej i filtr oleju (ok. 150-170PLN), co 60 tys. km rozrząd, świece, filtr powietrza (350-400PLN) a poza tym TOTALNIE NIC przy samochodzie nie robiłem. Sprzedałem samochód z oryginalnym zawieszeniem i sprzęgłem tak jak wyjechało z fabryki, z fabrycznymi letnimi oponami KUMHO (końcówka bieżnika) i zimowymi Kleberami (też końcówka bieżnika). Teraz już zrozumiałem dlaczego Opel wycofał markę Chevrolet z Europy - na Chevrolecie nie da się zarobić na serwisie i na częściach ! ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Sprzedałem właśnie z bólem serca swoje Lacetti więc chyba czas na opinię. To będzie chyba pierwsza miarodajna ocena na tym portalu bo po 10 latach użytkowania auta kupionego jako nowe w salonie. Co 15 tys. km olej i filtr oleju (ok. 150-170PLN), co 60 tys. km rozrząd, świece, filtr powietrza (350-400PLN) a poza tym TOTALNIE NIC przy samochodzie nie robiłem. Sprzedałem samochód z oryginalnym zawieszeniem i sprzęgłem tak jak wyjechało z fabryki, z fabrycznymi letnimi oponami KUMHO (końcówka bieżnika) i zimowymi Kleberami (też końcówka bieżnika). Teraz już zrozumiałem dlaczego Opel wycofał markę Chevrolet z Europy - na Chevrolecie nie da się zarobić na serwisie i na częściach ! ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia i sprzęgło działają płynnie i precyzyjnie, biegi chodzą lekko i bez niepokojących sytuacji.
5,0
Układ jezdny
Każde koło ma swoje niezależne zawieszenie wachaczowe i to była tajemnica sukcesu jeżeli chodzi o wygodę podróżowania tym autem. Zauważyłem, że przy przejeżdżaniu przez nierówności czy dziury w drodze nie targa całym autem, miękko resorowało i fajnie się prowadziło na trasie i w mieście.
5,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, ładny kolor lakieru i żadnych problemów z korozją, jedynie na przedniej masce ślady po kamykach no ale to chyba urok wszystkich aut w Polsce.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże i przestronne szyby przednia i tylna zapewniały dobrą widoczność, jedynie przy cofaniu należało uważać bo hatchback miał wysoko zderzak i trzeba było brać poprawkę na niskie przeszkody typu słupki i krawężniki.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, auto zwinne, krótkie przez co nie było problemów przy parkowaniu w mieście i pod marketami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w lecie działała rewelacyjnie, jedynie w bardzo mroźne dni ciężko było dogrzać samochód na krótkich odcinkach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno kierowca jak pasażerowie na tylnej kanapie mieli dużo miejsca dla siebie (pod warunkiem, że nie masz 130kg i 2m wzrostu jak mój szwagier), jedyny minus to mały bagażnik - no ale to nie kombi tylko hatchback więc można się przyzwyczaić ;-)
4,0
Wyciszenie
Auto z silnikiem 1.4 ciche, nie ma problemów z rozmową czy słuchaniem muzyki podczas jazdy, jedynie przy wyprzedzaniu przy większych prędkościach daje się słyszeć silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt utrzymania to jakiś śmieszny i symboliczny był, biorąc pod uwagę tego co się człowiek nasłuchał od znajomych, którzy "ujeżdżali" wszelkie TDI, TSI, HDI, DCI, TDCI i inne "cudeńka" z topowych marek. Parę razy na imprezach jak wszyscy dyskutowali co kto wymieniał i za jakie ciężkie pieniądze, to musiałem siedzieć bez słowa, no bo czym jest wymiana oleju za 150-170PLN w porównaniu z wymianą dwumasy, rozrządu czy DPF za 2-3 tys. PLN ?!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem auto z lekkimi obawami zwłaszcza, że szydercy potem już po zakupie wymyślali jakieś kosmiczne argumenty przeciw temu autu. Jednak miałem to szczęście, że sprzedawca w salonie potrafił mnie przekonać za pomocą chłodnych argumentów i powiedział pamiętne słowa "to nie jest auto na lans ale do codziennego, normalnego użytkowania będzie jak znalazł". I tak właśnie przez 10 lat, codzienne jeżdżenie co pracy, wakacje, zakupy itp. utwierdziło mnie w przekonaniu, że był to dobry wybór. Kupiłem auto jako nowe za 38tys. PLN i sprzedałem po 10 latach za 12 tys. PLN. Sąsiad kupił niemal z tym samym czasie nową Lagunę za ponad 70 tys. PLN, w serwis włożył ok. 15 tys. PLN i sprzedał chwilę wcześniej za 11 tys. PLN, co daje ok. 70 tys. PLN wydatków !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czy to są usterki - polerowanie zmatowiałych reflektorów, jakieś żarówki, łącznik stabilizatora, urwana uszczelka drzwi, odpryski na masce od kamieni, regulacja wycieraczek przednich ?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Totalnie nic !

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Lacetti Hatchback