Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Epica

Grzegorz Śliż, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 24v 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Epica 2.0 24v 143KM 105kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ma swoje zalety jak cichy, ładnie pracujący i dość oszczędny silnik. Bardzo wygodny na długich trasach, raz w ciągu 30 godzin przebyłem około 1700 km. Jazdę przerwałem przez uczucie snu a nie od zmęczenia spowodowanego komfortem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Turbo diesle z taka mocą sinika jeżdżą lepiej. Ale nie można powiedzieć że jest słaby.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwotnie automat Opla w wersji 6 biegowej, potem po awarii włożony automat 5 biegów z modelu Epica 2.5. Przełożenia skrzyni są bardzo długie bo 3500 obrotów ma przy aż 180 km/h. Pomimo 5 biegów nie ma się wrażenia że skrzynia powinna mieć więcej biegów. Skrzyni 5 nic nie brakuje choć jest wolniejsza od Oplowskiej 6 czy DSG u konkurencji. Ale trwałość i koszt ewentualnych napraw deklasują wspomnianą konkurencję.
4,0
Układ jezdny
Niezbyt zwinny po zakrętach ale na autostradzie wiatr boczny nim nie miota za bardzo nawet przy dużych prędkościach.
4,0
Karoseria
Na razie bez najmniejszych problemów. Nie widzę problemów z blachami choć na dole progów widać delikatny rdzawy nalot który trzeba usunąć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
niczym się nie wyróżnia, jak większość aut.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko silnik nagrzewa się do temperatury roboczej. W aucie szybko robi się ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie większa jest chyba tylko Skoda Superb i Fiat Croma. Pozostałe podobnie duże w środku lub jak Opel Insygnia czy Peugeot 508 które są po prostu ciaśniejsze z tyłu. Auto jest szerokie z tyłu, fotele płaskie ale bardzo wygodne na długich trasach. Jazda w 4 pasażerów przeciętnego wzrostu jest komfortowa na długich trasach.
5,0
Wyciszenie
Ogólnie jest bardzo dobrze od strony silnika. Ale należy wspomnieć że u mnie jest dodatkowe wyciszenie matą tłumiącą od strony komory. Silnik jest bardzo cichy i ma długie przełożenia automatu. Do 100 km/h jest doskonale, od 100-140 jest dobrze. Powyżej tej prędkość dokucza hałas powietrza, silnika nie słychać. Jak się przyzwyczaiłem do auta to przestało się wydawać że jest ciche, tylko jak wsiadam do innych samochodów nawet czasem 2 razy droższych to znowu zaczynam doceniać Epicę. Konkurencję w tej cenie to Epica dosłownie deklasuje. Dlatego daję 5 gwiazdek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Są w tej klasie auta lepsze i gorsze. Auto spala średnio lokalnie 10,5 litry LPG na 100km. Jazda w tempie przeciętnym bez ostrego przyspieszania. Jadąc autostradą samemu osiągam też spalanie 10,5 LPG na 100 przy prędkości około 130 na GPS ( 140 km/h licznikowe ), Każde 10 km/h więcej zwiększa zużycie paliwa o około 1 litr.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii auto nie ma konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria centralnego zamka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy dbać o termin wymiany oleju, najlepiej co 8 tys i co 3 wymiany zrobić płukankę. Inaczej w autach zaczyna pojawiać się problem nagaru i brania oleju. Unikać samochodów z tulejami z alusilu, bo pęka. Skrzynia Opla też jest znacznie mniej trwała niż Aisin.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 24v 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Epica