Niedoceniany samochód w tej klasie z tym silnikiem praktycznie bezkonkurencyjny. Wydaje się dużo większy niż jest w rzeczywistości i zwraca uwagę. Troszkę brak mi możliwości dokupienia do niego ksenonów bo wówczas, przynajmniej dla mnie, byłby praktycznie kompletny- oczywiście w tej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo udany samochód jak na swoją cenę.Troszkę czuć turbo dziurę ale idzie się przyzwyczaić, na początku troszeczkę klekocze ale później już jak w benzynie dość cicho.Bardzo dobra kultura pracy,elastyczność i przyśpieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie aczkolwiek dość twardo, dla mnie to akurat zaleta, haczy drugi bieg dlatego dałem czwórkę. To że jest 6 biegowa to też zaleta szczególnie w trasie.
4,0
Układ jezdny
Może nie jest tak precyzyjny jak np w BMWu 3 ale też nie ma tragedii i pozwala na całkiem dynamiczną jazdę ,wg mnie nie za sztywne i w miarę komfortowe, jedynie denerwują stuki dochodzące z zawieszenia i coś producent powinien z tym zrobić bo nie tylko ja tego doświadczyłem.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem kierowcą średniego wzrostu i wg mnie jest ok, cofanie na lusterka i czujniki cofania nie stanowi dla mnie problemu z tym ze czujniki w tym wypadku są bardzo pomocne. Lusterka także dość spore w porównaniu z np tymi w Jeecie, tam były zdecydowanie za małe.
4,0
Ergonomia
Wg mnie bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane siedzenia nie odczuwałem w nich zmęczenia na długich trasach. Przełączniki rozmieszczone dość intuicyjnie i bardzo szybko idzie je opanować. Jedynie pokrętła nawiewu i klimy wg mnie troszkę za duże i za nisko umieszczone bo idzie je trącić kolanem i bezwiednie zmienić ustawienie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba troszkę poćwiczyć by to opanować ale jak już się dojdzie co i jak jest dobrze, troszkę irytowało mnie na początku parowanie przedniej szyby ale już daje sobie z tym radę. Klimatyzacja wg mnie wydajna , teraz mamy mega upały i spisuje się dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronny i wygodny samochód, bardzo dobra szczególnie z przodu, jedynie z tyłu miejsca nad głową dla wysokich pasażerów może okazać się zbyt mało ale wg mnie i tak z tyłu jest o niebo lepiej jak np w oplu insigni która gabarytowo jest większa a wydaje się w niej z tyłu ciaśniej.
4,0
Wyciszenie
Mimo że to ropniak jest w nim całkiem cicho, czasami ma się wrażenie że jedzie się benzyną. Jedyne co na początku było denerwujące a do czego się już przyzwyczaiłem to stuki dochodzące do uszu z zawieszenia przy przejeździe przez poprzeczne nierówności. Nie jest to może dokuczliwe ale trudno tego nie zauważyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak mocnego diesla jest całkiem ok, mi po zrobieniu ponad 20tyś kilometrów średnio komputer pokazuje 6,6 litra co przy moim stylu jazdy jest bardzo dobrym wynikiem. Pamiętajmy ze teraz producenci zmuszeni są do montowania takich ustrojstw jak np DPF bez tych \"wynalazków\" wyniki spalania zapewne były by niższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto skorzystać z promocji które u dilerów oferowane są dość często a wtedy to autko wyda się jeszcze bardziej udanym zakupem ale i tak nie jest żle a wręcz bardzo dobrze.Po prostu dobre , funkcjonalne, rodzinne auto w rozsądnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest ok. Jedynie spalił się bezpiecznik zapalniczki ale to raczej moja wina bo z tego co wyczytałem nie wolno podłanczać do tego gniazda niczego prócz niej :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
[l/100km]