dynamiczne autko, oszczędne, wygodne, dobrze się prowadzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik diesla 150 km to jeden z najmocniejszych punktów tego samochodu. Ma dobre osiągi (producent podaje 8,7 sek. do 100 km/godz i rzeczywiście wartości są zbliżone), a przy tym jest cichy i oszczędny, żadne drgania nie przenoszą sie do kabiny, elastyczność OK. Minus jest jeden- duża turbo dziura. Silnik odpala jak rakieta przy ok. 1900 obr/min, a wcześniej szczególnie na drugim biegu ciągnie bardzo powoli
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa lekko, biegi zmieniają się płynnie. Drazek jest OK. Brak jest 6-ego biegu, ale jest to nieodczuwalne.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, zawieszenie sprężyste, twarde ale jednocześnie komfortowe, bardzo dobrze tłumi nierówności poprzeczne, wzdłużne, dziury jakiekolwiek. Samochód dobrze sie prowadzi na prostej i na zakrętach. Pod względem komfortu i prowadzenia plasuje się o klasę wyżej. Jeździłem Accordem, A4 i Vectrą i w niczym im nie ustępuje, a przy tym jest wygodniejszy.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosć do tyłu jest przeciętna. Czujniki cofania bardzo sie przydają.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, pod ręką, niczego nie trzeba szukać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa cicho, szybko chłodzi wnętrze, ogrzewania jeszcze nie sprawdzałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku, wiecej niż w niejednym samochodzie o większych gabarytach. Bagażnik mógłby być trochę większy (ma 450 l).
5,0
Wyciszenie
Oprócz dobrego wyciszenia silnika, najlepsze jest wyciszenie podwozia. Wiatr zaczyna być słychać przy prędkości 120-130 km/godz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
aktualnie 7,5 l. w mieście, na trasie ok. 50 km ok 6 l. Nie miałem jeszcze przeglądu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie z tego co wiem nie ma na rynku auta z dieslem 150 km w takiej cenie (wersja LS)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nie mam zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie mam zastrzeżeń
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW
[l/100km]