Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Cruze Sedan

Diego23, 9 lat temu
Silnik 1.8 16V DOHC 141KM 104kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.8 ecotec 300/400 km na jednej butli lub 250 i mega zabawa :)
4,0
Całokształt
Jak za te pieniądze szkoda nawet zawracać sobie głowę małymi i plastikowymi hatchbackami. Najbardziej zaskoczyło mnie niskie spalanie,a dopiero później wyposażenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto jeździ tak jak się o nie dba. Jeśli ktoś wymienia olej i płyny eksploatacyjne regularnie to każde auto nie sprawi kłopotu,ale trzeba przyznać że cruze zaskakuje solidnością. Silnik jest "bez turbo" może nie daje sportowych emocji,ale rekompensuje to niskim spalaniem i jest praktycznie bezawaryjny. W gazie trzeba też pamiętać o serwisie instalacji,ale koszty przeglądów i filtrów są w miarę tanie, więc nie jest to problem. Silnik wolno sie zbiera,ale po 3 tys daje rade zarówno w mieście jak i na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to bajka i dla mnie to najlepsza strona samochodu. Nigdy bym nie pomyślał ze biegi mogą z taka łatwością i precyzją wskakiwać na swoje miejsce. W porównaniu do skrzyni astry h, która się haczyła ta w cruzie jest o kilka klas wyżej.
3,0
Układ jezdny
Samochód jest troszkę za miękko zawieszony-daje dużo komfortu w trasie,ale za bardzo się przechyla przy sportowej jeździe. Co się tyczy szybkich zakrętów-auto poprawnie pokonuje łuki, daje się wyczuć układ kierowniczy,ale nie jest to prowadzenie porównywalne do mazdy 6 II gen.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką- schowek pod radiem jest za mały nawet na niewielki telefon wiec tylko klucze lub mały drobiazg może sie tam znajdować. Na szczęście obok hamulca ręcznego sa dwa capholdery gdzie monża wrzucić większe drobiazgi. Na bokach drzwi wejdzie nawet duża butelka wiec bez zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew da się ustawić na wyświetlaczu,ale wolałbym manualną gałkę od sterowania nawiewu zamiast wybierać opcje na wyświetlaczu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest w przedziale kierowcy, a z tyłu to średnio wiem, bo jadę jako kierowca,ale nikt jeszcze nie narzekał :D
2,0
Wyciszenie
1.8 ecotec na 5 biegu robi sie głośny ,a brak 6 pogłębia problem hałasu. Auto powinno być lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
~`300-400 km na jednej butli to bajka (tylko w trasie). W mieście koszty paliwa rosną,ale i tak to nic w porównaniu z nowoczesnymi turbobenzynami. Jak na 1.8 litra super ekonomiczny. Olej,filtry , płyny - castrol, mobil , dot4 itd mozna kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym wiec nie ma jakiejś drożyzny. Nie miałem żadnej poważniejszej awarii wiec nie wiem jak z innymi częściami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym aucie są drobnostki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jeszcze, ale to zasługa "archaicznego" 1.8 bez turbo, elektroniki itd., którego serwisuje raz na rok.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V DOHC 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
9,4
l/100km
11,1
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Cruze Sedan