Auto może się podobać z wyglądu, a prosta i przejrzysta konstrukcja sprawia że sporo rzeczy możemy zrobić we własnym zakresie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pomimo moich obaw przed kupnem standardowy, niewysilony motor 1.6 całkiem sprawnie radzi sobie z napędem cruza. Wiadomo, że nie jest to demon prędkości, a na w miarę dynamiczną jazdę pozwalają obroty dopiero za połową obrotomierza. Mimo to nie zamieniłbym go na żadną nowoczesną turbodoładowaną jednostkę mniejszej pojemności z obawy przed licznymi i kosztownymi awariami. Tutaj dostajemy prostą, sprawdzoną i trwałą konstrukcję na wiele tyś. km Ubytek oleju między wymianami zerowy. Do 2,5 tyś bezszelestny, później typowy gang rzędowej czwórki, w miarę przyjemny dla ucha.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka, biegi wchodzą precyzyjnie, dosyć twarde sprzęgło ale można się przyzwyczaić. Moim zdaniem dobrze zestopniowana np w porównaniu do astry h 1.4 którą ma moja żona ( tam przy 120 km/h na 5-tym biegu mamy już 4 tyś obrotów)
2,0
Układ jezdny
Źle i nie będę tu koloryzował. O ile na prostej równej drodze jedzie się całkiem przyjemnie, to zakręty auto pokonuje niepewnie. Największym mankamentem praktycznie od nowości jest stukające zawieszenie, pomimo braku usterek stwierdzonych przez serwisy. Jedyny plus jaki mogę tu napisać to fabrycznie montowane ESP.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na sedana tych rozmiarów przyzwoita, może poza tyłem, który ciężko byłoby ogarnąć podczas cofania gdyby nie czujniki.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie mam zastrzeżeń odpowiednia ilość przycisków, przejrzyste rozmieszczenie, duża liczba schowków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko paruje, jesień, zima jazda non stop z nawiewem na szybę. O dziwo gdy włączymy nawiew na szybę automatycznie włącza się klimatyzacja, która owszem skutecznie radzi sobie z parą, ale generuje niepotrzebne zawsze koszty w postaci zwiększonego zużycia paliwa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym , przestrzeń między fotelami jak w autach klasę wyżej. Z tyłu mało miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie nie wiem ile decybeli generuje auto przy danej prędkości, natomiast jeździłem autami w których było i ciszej i głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali jak na swoje rozmiary w miarę. Jeżeli ktoś spodziewał się w rodzinnym sedanie z benzynowym silnikiem spalania jak w toyocie aygo to pewnie jest rozczarowany. Nawet nowoczesne turbodoładowane eco benzyny z start stop tych gabarytów w mieście średnich rozmiarów nie zejdą poniżej 10l/100 i tak samo jest w cruze 10-12l w zależności od pory roku i tego czy mi się śpieszy. Dodam że nie stosuje się ściśle do zasad ecodrivingu. W trasie z prędkościami 100-110km/h, rzadko szybciej z wyjątkiem autostrad średnio 7-8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Duży, przestronny, bezpieczny sedan na dalekie wypady za około 50 tyś złotych to na prawdę dobra cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
podczas mrozów często nie działa otwieranie bagażnika przyciskiem, trzeba używać pilota. Poza tym nic się nie działo
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stukające zawieszenie na które nikt nie zna panaceum, właściwie już sie przyzwyczaiłem, ale byłbym skłonny wydać nawet pare tyś gdyby ktoś potrafił naprawić to skutecznie (ASO próbowało ale po kilku miesiącach problem wracał
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 113KM 83kW
[l/100km]