Karoseria
: Cruze w kolorze czarnym pomimo upływu lat naprawdę wygląda atrakcyjnie szczególnie po wizycie w myjni :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Tzn. prawie doskonale ale na pewno dużo lepiej jak dobrze. Szkoda, że Chevrolet wycofał się ze sprzedaży w Europie bo tak dobrego auta w takiej cenie to ze świecą szukać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnikiem absolutnie nie miałem żadnych problemów, regularna wymiana olejów i filtrów (plus pewnie rozrząd) i mam nadzieję że, kolejne 100 tys., też będą bezawaryjne.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, aczkolwiek nie superprecyzyjnie, na autostradzie zdecydowanie przydałby się 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Tu można trochę ponarzekać. Jak samochód był świeżo odebrany z salonu to oczywiście komfort "I klasa". Po kilkudziesięciu tys. km., ujawniają się drobne niedogodności. Wymiana sprężyn tył (pęknięta sprężyna), wymiana tuleji wahaczy przód, no i od niedawna pojawiły się niepokojące stuki, które są podobno wpisane w urok samochodu. Pomimo tego tłumienie nierówności jezdni na przyzwoitym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Trzeba tylko pamiętać, że to sedan i dorzucić w wyobraźni te kilkadziesiąt centymetrów do tego co widać za tylną szybą lub dokupić czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko na miejscu i intuicyjnie. Dorzuciłbym możliwość otwierania klapy bagażnika oraz wlewu paliwa z wnętrza samochodu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest Cruze ani mistrzem wydajności w ogrzewaniu ani w chłodzeniu. I w jednym i drugim przypadku trzeba trochę odczekać. Dodam, że w moim przypadku dział klimatyzacja manualna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób dosyć często podróżowało tym autem i nigdy nikt nie narzekał. Nie może być lepiej, tym bardziej, że bagażnik tez niczego sobie.
4,0
Wyciszenie
Po zakupie myślałem, że jadę elektrycznym. Później efekt minął lecz i tak jest nieźle. Teraz tylko te stuki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie zrujnowały mnie ani cena zakupu, ani ceny ubezpieczenia, ani ceny serwisowania, koszty jazdy są odrobinę wyższe przez zużycie paliwa i brak instalacji LPG, ale i tak nikt mnie nie przekona, że nie warto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie było chyba samochodu który za taką cenę (ja swojego zapłaciłem 57 000, wersja LT z wyprzedaży rocznika), miał naprawdę solidne wyposażenie, obejmujące chociażby tempomat, klimę i wszystkie szyby el. (co i teraz zdarza się, że nie jest standardem). Ze swoim wyglądem i wykończeniem wnętrza bez wstydu mógłby stawać obok samochodów z wyższego segmentu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzony przycisk otwierania klapy bagażnika oraz uszkodzony kabelek od oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Obie usunąłem sam i za niewielkie pieniądze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj raz zapiekł mi się cylinder hamulca co niestety skończyło się wymianą i klocków i tarcz (tył), no i moim zdaniem trochę za szybko zaczęła się pocić maglownica (ok. 85 tys. wolałem nie ryzykować i oddałem do regeneracji)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
[l/100km]