Ogólna ocena samochodu wypada pozytywnie. Fajny dynamiczny silnik. Przy odpowiedniej jezdzie ekonomiczny jak na 140KM. Bardzo elastyczny od 1800 obrotów. Skrzynia 6 fajnie spisuje się w trasie. Dodatkowe bajery w standardzie dodatkowo podnoszą walory tego samochodu w codziennej eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 140 KM daje radę w tym samochodzie choć nie jest to jakiś mocarz - szczególnie w połączeniu ze skrzynią 6 biegową. Pracuje cicho i kulturalnie. Reaguje już od 1800 obrotów co w mieście sprawia frajdę. Na trasie moment i elastyczność tego silnika nie zmusza do częstego wachlowania skrzynią biegów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przyjemna w obsłudze. Nie haczy przy zmianie biegów. 1, 2, bardzo krótkie. 4, 5 i 6 długie biegi. Przez co w mieście jest naprawdę dynamiczny a na trasie jest bardzo cicho w środku. Jazda z prędkością 160 km/h to obroty około 3000 na 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Jak na rodzinne kombi jest ok. Nie jest to zawieszenie gokarta, ale przyzwoicie zestrojone do codziennej jazdy - co jak na taki rodzaj samochodu uważam za rozsądny kompromis pomiędzy komfortem a precyzją prowadzenia na naszych dziurawych drogach.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest ok - chociaż widoczność ograniczają szerokie słupki przednie. Do tyłu jest kiepsko - ale z pomocą w moim egzemplarzu przychodzą duże lusterka, czujniki parkowania i kamera cofania - super sprawa.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, przyciski łatwo dostępne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie nie narzekam. Chwilę po uruchomieniu silnika zaczyna się robić ciepło w środku. Lekko parują boczne szyby ale szybo można temu zaradzić ustawiając odpowiednią opcję nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód klasy niższej C jest sporo miejsca w środku. Dobra regulacja fotela kierowcy i pasażera w 6 płaszczyznach oraz kierownica regulowana w 2 pozwala wygodnie zająć miejsce z przodu. Sporo miejsca na nogi. Mam zainstalowane 2 foteliki 1 za drugim i daje radę. Oczywiście to nie Mondeo ale i klasa samochodu nie ta. Na tylnych fotelach miejsca jest wystarczająco ale bez sensacji. Bagażnik w wersji kombi ma 500 l i jest całkiem pojemny, pod składaną podłogą znajdują się jeszcze dwa poziomy gdzie można upchnąć sporo mniejszych drobiazgów (1 poziom - podzielony przegródkami) oraz całkiem duże (2 poziom - miejsce po kole zapasowym jest puste- znajduje się tam tylko zestaw naprawczy który zajmuje może 1/4 tej powierzchni). Ciekawym dodatkiem jest elastyczna siatka (w wersji LT standard) oddzielająca przestrzeń bagażową od kabiny montowana za 2 rzędem siedzeń lub za pierwszym odpowiedznio powiększając na przestrzeń bagażową aż do dachu.
5,0
Wyciszenie
Po przesiadce z diesla prawie nie słyszałem silnika. Jest bardzo cicho do prędkości 130/140 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy jaką kto ma nogę. Samochód potrafi wypić i okolo 9l/100km ale i potrafi spalić okolo 6.5l/ 100km przy spokojnej jeździe w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niecałe 60 tyś. z silnikiem 1.4 140KM, kombi, lakier metalik, fabryczna nawigacja z mapami całej europy, kamerą cofania, czujnikami cofania, elektycznymi szybami przód/ tył, elektrycznymi podgrzewanymi lusterkami, klimatyzacją, systemem - start-stop, i szeregiem innych bajerów ciężko szukać za tą cenę podobnie wyposażonego i z podobną mocą silnika samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie odpukać - nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać - nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4T DOHC 140KM 103kW
[l/100km]