Silnik
: Dobre osiągi oraz ekonomiczność. To największa zaleta Cruzea dla lubiących diesle.
5,0
Całokształt
Jest to samochód, który w moim odczuciu nie ma konkurencji ze względu na cenę. Do 30 000zł można kupić naprawdę dobry egzemplarz z rewelacyjnym silnikiem, dynamiczną stylistyką i jakością nie odbiegającą od droższych konkurentów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to element samochodu, który najbardziej przekonał mnie do Cruzea. 360Nm, 8.5s do setki i do tego świetna kultura pracy. Konkurencja w segmencie może pozazdrościć.
4,0
Skrzynia biegów
Wg mnie jeden z najsłabszych elementów samochodu. O ile skrzynia biegów jest precyzyjna o tyle mogła by być szybsza. Moc która drzemie w samochodzie może przez to momentami być hamowana.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to typowy gokart ponieważ auto swoje waży a układ zawieszenia nie jest zestrojony na szybkie pokonywanie zakrętów. Jednak jest na tyle dobrze, że ma się co chwile poczucie w stylu "skręciłem ostro a jeszcze i tak był spory zapas". Może to kwestia opon bo fabryczne nie są za specjalnie "rajdowe".
Komfort
3,0
Widoczność
Nie ma się co oszukiwać. Widoczność z tyłu w Cruze Hatchbag jest mała. O ile nie będzie to przeszkadzać umiejącym korzystać z partkronika oraz bocznych lusterek jednak jasno trzeba przyznać.
5,0
Ergonomia
Obcowanie z Cruzem jest naprawdę przyjemne. Deska rozdzielcza, kierownica czy wszystkie inne guziki są na swoim miejscu. Szybko można polubić układ i co ważne nie trzeba wertować instrukcji żeby rozszyfrować przeznaczenie guzików. Bardzo wygodnie obsługuje się tempomat który obsłużymy tylko i wyłącznie kciukiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie szczególnie w wersji z podgrzewanymi fotelami jest na bardzo dobrym poziomie. Również odparowywanie przedniej szyby jest błyskawiczne poprzez automatyczne włączenie klimatyzacji. Klimatyzacja w upałach rzędu 35 stopni również daje radę i nie ma problemu z szybkim ostudzeniem wnętrza samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo bryły typu Hatchbag Cruze jest naprawdę pojemnym samochodem jeśli chodzi o przestrzeń zarówno na przednich siedzeniach jak i tylnej kanapie. Szczególnie miejsce z tyłu zaskakuje gdyż spokojnie kanapa pomieści dorosłe osoby o wzroście powyżej 190cm. Bagażnik z kolei bezproblemowo pomieścił 4 walizki średniego rozmiaru oraz masę pomniejszych reklamówek z rzeczami na wakacje. 413l to niezły wynik jak na Hatchbaga z tak pojemną tylną kanapą.
5,0
Wyciszenie
Nie wiem czy to kwestia silnika który znajduje się moim modelu ale wyciszenie jest naprawdę na wzorowym poziomie. Silnik jest słyszalny tylko i wyłącznie wtedy kiedy dynamicznie przyśpieszamy. Na wyższych biegach przy prędkościach autostradowych silnik jest niesłyszalny. Znowu na postoju zapomina się że silnik który drzemie pod maską to Diesel. Na pewno ma na to wpływ silnik który z racji pojemności odznacza się wysoką kulturą pracy. Silniki z serii TDI bądź HDI o tych samych pojemnościach to klekoty
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podzespoły do Cruze są łatwo dostępne a ceny zupełnie przystępne. Nie ma tutaj przesadnie wysublimowanej elektroniki czy drogich zastosowań zawieszenia. Dlatego też pod względem utrzymania Cruze miło zaskakuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przeglądając ofertę samochodów z rynku wtórnego w wybranym przeze mnie roczniku i przedziale cenowym Cruze był bezkonkurencyjny. Dobrze wyposażony, stosunkowo nowy rocznikowo, z świetnymi parametrami silnika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 100 000 km zdarzyła się usterka podgrzewania fotela oraz klasyczne przytkanie DPFa który został wypalony w serwisie. Prócz tego auto jest bezproblemowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
[l/100km]