Bardzo dobry samochód w doskonałej cenie. Pod paroma względami lider w klasie - osiągi, wyciszenie, przestronność, no i cena. Pod innymi solidna średnia bez istotnych słabych punktów. Lepszy i tańszy od astry, na której bazuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne przyspieszenie i elastyczność. Do tego cichy. Przy niskich obrotach jest jednak krótka, lecz zauważalna turbo dziura.
Wiele kompaktów nie ma w ogóle w ofercie silników o porównywalnych osiągach.
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie, ale skoki są długie i trudno zmieniać biegi naprawdę szybko.
4,0
Układ jezdny
Samą pracę oceniam na 5, przy czym moja ocena wzrosła po przejechaniu 20000 km w stosunku do pierwszego wrażenia. Dobrze spisuje się na dziurawych polskich drogach, szybko pokonywanych zakrętach na niemieckich autostradach i górskich serpentynach w dolomitach. Mimo 17-tek nie muszę bać się każdej dziury jak to było w BMW. Zawieszenie nie jest szczególnie niskie, więc nie zahacza się o byle krawężnik. Na dziurach słychać jednak pracę stąd jedna gwiazdka mniej.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez rewelacji ale lepiej niż w moim poprzednim kombi.
4,0
Ergonomia
To co jest działa bardzo dobrze. Mimo dość bogatego jak na tę klasę wyposażenia ułatwiającego życie (automatyczna klima, tempomat, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko...) brakuje możliwości dokupienia paru dodatków, np. dwustrefowej klimatyzacji, ksenonów, elektrycznie składanych lusterek. Przy tak dobrej cenie, spokojnie można by coś dokupić. Za to jedna gwiazdka mniej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb pełnego auto nie radzi sobie dobrze zimą - daje zbyt mały nawiew. Siłę nawiewu trzeba więc regulować ręcznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na pięciodrzwiowy kompakt dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. To po prostu duży samochód, 30cm dłuższy od golfa, 20cm od astry.
5,0
Wyciszenie
Pozytywne zaskoczenie. Poza ruszaniem silnika w zasadzie nie słychać. Nie słychać nie tylko przy szybkiej jeździe ze stałą prędkością, ale także po redukcji biegu i mocnym wciśnięciu gazu. Sprawdzałem, ten sami silnik w Insigni jest wyraźnie głośniejszy.
W wnętrzu nic nie hałasuje, słychać jednak pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Filtr cząstek stałych mocno zwiększa spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji. U innych producentów w tej cenie można mieć bazowy silnik z bazowym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
[l/100km]