Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Cruze Hatchback 5d

Andrzej, 12 lat temu
Silnik 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Cruze Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie i cena
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód w doskonałej cenie. Pod paroma względami lider w klasie - osiągi, wyciszenie, przestronność, no i cena. Pod innymi solidna średnia bez istotnych słabych punktów. Lepszy i tańszy od astry, na której bazuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne przyspieszenie i elastyczność. Do tego cichy. Przy niskich obrotach jest jednak krótka, lecz zauważalna turbo dziura. Wiele kompaktów nie ma w ogóle w ofercie silników o porównywalnych osiągach.
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie, ale skoki są długie i trudno zmieniać biegi naprawdę szybko.
4,0
Układ jezdny
Samą pracę oceniam na 5, przy czym moja ocena wzrosła po przejechaniu 20000 km w stosunku do pierwszego wrażenia. Dobrze spisuje się na dziurawych polskich drogach, szybko pokonywanych zakrętach na niemieckich autostradach i górskich serpentynach w dolomitach. Mimo 17-tek nie muszę bać się każdej dziury jak to było w BMW. Zawieszenie nie jest szczególnie niskie, więc nie zahacza się o byle krawężnik. Na dziurach słychać jednak pracę stąd jedna gwiazdka mniej.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez rewelacji ale lepiej niż w moim poprzednim kombi.
4,0
Ergonomia
To co jest działa bardzo dobrze. Mimo dość bogatego jak na tę klasę wyposażenia ułatwiającego życie (automatyczna klima, tempomat, czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko...) brakuje możliwości dokupienia paru dodatków, np. dwustrefowej klimatyzacji, ksenonów, elektrycznie składanych lusterek. Przy tak dobrej cenie, spokojnie można by coś dokupić. Za to jedna gwiazdka mniej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb pełnego auto nie radzi sobie dobrze zimą - daje zbyt mały nawiew. Siłę nawiewu trzeba więc regulować ręcznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na pięciodrzwiowy kompakt dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. To po prostu duży samochód, 30cm dłuższy od golfa, 20cm od astry.
5,0
Wyciszenie
Pozytywne zaskoczenie. Poza ruszaniem silnika w zasadzie nie słychać. Nie słychać nie tylko przy szybkiej jeździe ze stałą prędkością, ale także po redukcji biegu i mocnym wciśnięciu gazu. Sprawdzałem, ten sami silnik w Insigni jest wyraźnie głośniejszy. W wnętrzu nic nie hałasuje, słychać jednak pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Filtr cząstek stałych mocno zwiększa spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji. U innych producentów w tej cenie można mieć bazowy silnik z bazowym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Cruze Hatchback 5d