Uaktualnienie poprzedniego wpisu. Ładny wygląd duża przestrzeń, spalanie do zaakceptowania (a przy nowym kodeksie drogowym będzie jeszcze lepiej ;) )Nawigacja do bani uaktualnienie map zbyt kosztowne, brak zintegrowanych multimediów, koło kierownicy jak w Starze, jakość plastików słaba (po 3 latach użytkowania z klamek schodzi kolor ;( ) chromowane okulary halogenów wymieniane po 1,5 roku użytkowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na razie nic większego, oprócz wtrysku. Silnik cichy sprawy i mocny. choć tryb Eco jest tylko Eco różnica w spalaniu to zaledwie 0,3 l, a jazda po wciśnięciu go tragiczna.
4,0
Skrzynia biegów
Nadal za miastem przy wyprzedzaniu na jednopasmówkach używam sekwencji , skrzynia sprawuje sie dobrze i w miarę jest żwawa, choć miała już wymieniany olej.
4,0
Układ jezdny
Promień skrętu tragiczny, busem łatwiej jest zawrócić na wąskiej uliczce.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok tył... jest na szczęście kamera :) z przodu brak czujników parkowania, aby sie przydały przy tak wysokim przodzie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W gorące dni pasażerowie tyłu trochę się grzeją w przeciwieństwie do tych z przodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez problemów dla osób b.wysokich
5,0
Wyciszenie
Na zewnątrz diesel a w środku cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyzwoicie. Ceny ewentualnych części używek w necie na przyzwoitym poziomie.
Największą bolączką tej marki to serwis, przykład ukręcona nakrętka koła, brak tej części w magazynie - każą czekać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie spodziewajmy się Q albo ML. Captiva jest samochodem stosunkowo tanim i wykonanym z tanich materiałów.
Jak pisałem wczesniej wtrysk przy 26000km
Dodatkowo laweta przy ok 56000km padł rozrusznik i wiązka elektryczna rozrusznika - odpowiedź serwisu: zdarza się w tych modelach.
Przy okazji dowiedziałem się że nie kiedy skrzynie atom. tez padają (akurat stała taka Capi z tym problemem)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2D 184KM 135kW
[l/100km]