Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Captiva II SUV

Darek narciarz, 11 lat temu
Silnik 2.2D 184KM 135kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Captiva II SUV 2.2D 184KM 135kW 2011-2012 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przestrzeń,harmonia,cisza,komfort,moc
5,0
Całokształt
Nigdy nie myślałem,że kupię Chevroleta.Wspólnie z wspólnikiem szukaliśmy nowych samochodów i nie spieszyliśmy się.Ja nawet nie chciałem SUV-a ale kombi 4x4.Przegłosowali mnie żona i wspólnik. Zaczęliśmy testować samochody wiosną- wszystkie 4x4,automat.TIGUAN,KIA,RAV-4 to typowe kompakty moim zdaniem do miasta i dla kobiet.Dopiero CRV,4007,XC-60,CX-5 i CAPTIVA nadają się do jazdy na dłuższe dystanse.Mazda jest strasznie twarda i żle się mi prowadziła na koleinach-nie jest warta 160tys.zł.VOLVO-najlepsze w środku ale po doposażeniu 200tys.;CRV-zawód 155tys.słaby autmat, głośno,gumowaty układ kierowniczy,4007 oprócz wyglądu bardzo dobrze ale go już nie produkują.Captiva po negocjacjach z dealerem 116 tys.najwyższy komfort,dobra skrzynia aut,cichy i mocny silnik i bardzo harmonijny i skuteczny napęd 4x4 i system zjazdowy.Przy tej cenie najlepsze auto.Jakość wykończenia wyżej tylko XC-60 i CX-5 ale niewiele.Wybraliśmy Captivę. Jestem zagorzałym narciarzem i jeżdzimy ze znajomymi.Kto zna ul.Kamienną w Karpaczu gdy jest lód to wie o czym mówię,holowałem po lodzie Scenika kolegi (nie mógł podjechać),system zjazdowy doskonale utrzymywał przy zjeżdzie tą samą dróżką 15km/h super.Jechaliśmy w 5-osób.Przejechałem 7tys.km.Zobaczymy czy się nie będzie psuł. Po testach doszedłem do wniosku,że to co piszą niektórzy nasi dziennikarze to sponsorowane bzdury.TRZEBA POJEŻDZIĆ SAMEMU! Dodam, że nie zamierzaliśmy Captivy nawet testować był to przypadek,a namówił nas kolega który rownież kupił ten samochód- fan Hondy. Poprawił bym tylko trochę jakość plastików
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo cichy w kabinie prawie niesłyszalny,nie brakuje mu mocy,wewnątrz samochodu nie odczuwa się drgań,jest też elastyczny,niczym nie ustępuje dieslom,które testowaliśmy(RAV4,CRV,SPORTAGE,4007,TIGUAN),a powiedziałbym,że je nawet przewyższa .
5,0
Skrzynia biegów
Automat bardzo aksamitnie zmienia biegi,na początku myślałem,że to 2-sprzęgłówka.Z testowanych tylko Tiguan z DSG był porównywalny.Zawiódł mnie automat CRV 5-biegów duży hałas,reszta porównywalna,a CX-5 benzyna przereklamowana dość szybka ale brak mocy powoduje duży hałas.Tryb eco w Captiwie \"mulasty\" oszczędność na tym trybie ok.1l na 100km.
5,0
Układ jezdny
Auto jak na gabaryty(prawie 2T) prowadzi się pewnie i stabilnie.Mamy koła 19 (LTZ)wersja,a z testowanych Captiva jest najbardziej komfortowa i ma najcichsze zawieszenie,porównywalna CRV i 4007,XC-60,ale bardziej się kładą w łukach.Mazda-bardzo sztywno na 18 w koleinach nosi, KIA głośno,TIGUAN-sprężyście,twardawo,ale cicho.Mamy wersję z zawieszeniem samopoziomującym.Trochę mały promień skrętu chyba ze względu na największe w teście koła.Byłem na nartach i świetnie sprawdził się 4x4,holowałem pod górę Scenika kolegi przy podjeżdzie na ul.Kamiennej w Karpaczu,super system zjazdu 10km/h po lodzie ze stromego zjazdu (wszyscy pasażerowie byli bladzi).
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na gabaryty jest dobrze.Duże lusterka boczne, czujniki parkowania,kamera cofania -standard,widać nawet przez lusterko wew. achromatyczne-standard.
4,0
Ergonomia
Wsiadasz i jedziesz.Multimediów tak jak w pozostałych trzeba się trochę nauczyć ale są bardzo bogate.Przeciętna jakość map w nawigacji-ale mówi po polsku,menu też po polsku.W innych testowanych większość standardu z Captivy za dopłatą.Szkoda ,że temperaturę zew. i wew. wyświetla tylko na ekranie klimy .Na innych ekranach trzeba ruszyć pokrętłem wentylatora lub temperatury.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi bardzo dobrze,podgrzewane fotele przydają się zimą,fajna funkcja rozmrażania wycieraczek.Szkoda, że klima nie jest 2 strefowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja-najwięcej miejsca z testowanych,porównywalnie wg.kolejności 4007,CRV,XC-60,CX-5,KIA,TIGUAN-albo jest bagażnik albo miejsce dla pasażerów,RAV-4.Nawet na 6i7 miejscu jest miejsce na nogi,ale nie dla wysokich.
5,0
Wyciszenie
Najciszej z testowanych.Dalej wg.kolejności VOLVO,4007,VOLKSWAGEN,CRV,MAZDA,TOYOTA,KIA. CRV -automatu 5-biegów,Mazda-benzyna wyje przy wyższych obrotach bo brakuje jej mocy,KIa -głośne zawieszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy gabarytach automacie,4x4 i mocy nie jest żle ok 10l. Po jazdach testowych i rozmowach ze znajomymi, którzy mają mniejsze samochody ale podobnej mocy RAV-4 man.4x4-10l;4007 aut.4x4 9,5l;XC-60aut.4X4 11l; SPORTAGE aut.4x4 9.3l; TIGUAN DSG 170KM 4X4-9.2;CX-5 benz.aut.4x4 12.1l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja.Bardzo bogate wyposażenie,bardzo dobry leasing,3-lata gwarancji w programie dla firm obejmuje wszystko nawet klocki hamulcowe,przeglądy w cenie.Porównywalne auta tak wyposażone kosztowały przy 2 szt.po rabacie od 145tys.zł.,więc czego tu jeszcze chcieć za 116tys.zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje, cisza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2D 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Captiva II SUV