Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Captiva II SUV

Marcin, 12 lat temu
Silnik 2.2D 184KM 135kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Captiva II SUV 2.2D 184KM 135kW 2011-2012 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : padł jeden z wtrysków przy 26850 km
Zawieszenie : wymienione gumy kolumny McPhersona
5,0
Całokształt
Systemu audio/nawi: radio jakby przeniesione z poprzedniej epoki ale za to dobrze gra, szkoda że nie jest podłączone pod wyświetlacz multimedialny, nawi też troszkę słaba i wolna w wyznaczaniu alternatywnej trasy, sterowanie z kierownicy brak podświetlenia w nocy i przewijania stacji radiowych do tyłu. Wnętrze: fotele dobrze się siedzi lecz w ostrych zakrętach trochę się wysuwamy, jakość plastików przeciętna, wszystko pod ręką. Stylistyka auta z przodu super tył juz troszkę słabiej im wyszedł ale to rzecz gustu. środek na taka słabą 4(kokpit i kierownica minus auta), ale pamiętać należy że pierwsze modele KIA i Hyundaja z tego segmentu do pieknych też nie należały więc mniejmy nadzieję że przy generacji III się poprawią. Ogólnie samochód z tym wielkim grilem robi wrażenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Captiva 2,2 D automat 4x4 wersja LTZ Silnik pracuje rewelacyjnie cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automat należy się do niej przyzwyczaić. W mieście świetnie, w trasie troszkę gorzej ale kwestia przyzwyczajenia i wyczucia w wyprzedzaniu samochodów. W trasie bardziej preferuje sekwencje, większa pewność wyprzedzenia na naszych drogach.
4,0
Układ jezdny
Cicho, trochę za mały skręt
Komfort
5,0
Widoczność
Przód panorama, tył jak w telewizorze 14" ale jest na szczęście kamera
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką, brakuje jedynie głębszego schowka w tunelu przed dźwignią zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok chłodzenie przy temp ok 30-34 troszkę słabo, ale daje się wytrzymać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie ok. mając 1,95 wzrostu swobodnie moge usiąść za kierowcą o takim samym wzroście. Nie wiem jak w 3 rzędzie bo go jeszcze nie używałem
5,0
Wyciszenie
Cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Automat, wysokie auto, ciężkie auto, spora moc więć niebędzie palił 6 litrów, komputer pokazuje od 10,7 do 11,2 podczas upałów, większość kilometrów (90%) robione w Warszawie. Słaba strona samochodu śmieszna pojemność zbiornika - 60 l to za mało na taki samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z segmentu SUV samochód najtańszy na rynku, może nie najlepszy, ale najbardziej przystępny dla mnie. Za samochód z mocnym silnikiem 184 km w automacie z napędem 4x4 i najbogatszą wersją LTZ po promocjach dałem 116000. Przed zakupem przegladalem oferty innych modeli, Captiva wychodziła najlepiej podwzględem ceny, wielkości samochodu i wyposażenia. Miałem podczas awarii captivy do czynienia z Toyota RAV 4 w benzynie i automacie. Zdecydowanie mniejszy samochód i dużo głośniejszy (po zrobieniu Ravką 1000km jestem zadowolony z Captivy), jedyne co bym z Ravki przełożył do Captivy to fotele dobrze trzymają i nie uciekasz z nich w ostrych zakretach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nowy więc na razie cicho - oby tak zostało. Z drobiazgów: Pierwsza wizyta w serwisie przy ok 4000 km na wyświetlaczu nawigacji wyskakiwał komunikat Data Kontroli - jak się okazalo żle przetłumaczona nawigacja sprawdzili popstrykali wszystko ok. Druga wizyta w serwisie przy ok 12000 km falujące obroty silnika sprawdzili wgrali nowe oprogramowanie posprawdzali na razie ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przebieg 26850, awaria jednego z wtrysków - bardzo dziwne, lane jest dobre paliwo w sprawdzonej sieci stacji. Oczywiście początek roku, magazyny puste, samochód będzie stal w serwisie 6 dni zanim sprowadza części z zagranicy. Poprawka samochód stał 2 tygodnie w serwisie z powodu braku części w głównym magazynie, po zrobieniu afery, części znalazły się w Polsce u innego dealera i samochód został naprawiony w 1 dzień - nie można tak od razu? Przebieg 29500 wymienione gumy kolumny McPhersona. Dobrze ze samochód ma 3 letnia gwarancję.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2D 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Captiva II SUV